Vaikuttaako mielialalääkkeet terveeseen ihmiseen?
Mieheni sai eräitä mielialalääkkeitä yhteen toiseen vaivaan mutta ei ole masentunut tms. Mutta nyt kun on lääkkeitä syönyt niin on ollut kun toinen ihminen ts. paljon mukavampi,positiivisempi ja puheliaampi ja kaikkea. Nyt kun on ollut jonkun aikaa ilman lääkkeitä niin taas on sellainen myrtsi, hiljanen ja äksy. Voiko olla, että miehellä olisikin jotain masennusta tai jotain?
Kommentit (9)
huumeetkin vaikuttaa vaikka et olisi narkomaani, tai viina absolutistiin, mieti ny...
käytetään ainakin pieninä annoksine migreenin hoitoon...
Itselleni on tullut niin huono olo mielialalääkkeistä, että olen pikemminkin voinut pahoin, enkä ollut mitenkään mukava.
eli jos on saanut lääkettä esim. krooniseen kipuun (johon muistaakseni jotakin masennuslääkettä käytetään) tai univaikeuksiin, niin varmasti on iloisempi kun kipu on poissa tai saa nukkua. Kaikki varmaan muistaa esim. raskausajalta miten kipu ja univaje saa pinnan kireälle.
Mulla masennus oireilee juuri noin, olen vihainen koko ajan. Masennuslääkkeet (Cipralex) auttaa niin että mun kanssa pystyy elämään. Suomeksi sanottuna ei vituta niin paljoa=)))
Eli ei vaikuta siinämielessä kuin monet tuntuvat ajattelevan. Mä olen sitä mieltä että ehkä miehelläsi on ollut piilevää masennusta johon lääkkeet ovat auttaneet tai sitten juuri niinkuin joku sanoi ovat tehneet iloiseksi kun ovat hoitaneet sen vaivan johon ne on määrätty.
Maniaan taipuvaisilla ihmisillä masennuslääkkeet voivat laukaista manian, mutta tavallisessa paremmassa voinnissa ei ole siitäkään kyse.
En muista lääkkeen nimeä. Auttanut ne on kumminkin ja tietty voihan siltäkin osin olla paremmalla tuulella. Mutta toisaalta, ei miehelläni mikään helpoin mahdollinen lapsuuskaan ole takana.. mutta...
ap
Eli kun masennuslääke auttaa, ihminen on masentunut. Jos välittäaineet kulkevat normaaliin tapaa, ei masennulääkitys muuta olemista mitenkään. Toisinsanoen, miehelläsi on todennäköisesti piilevää masennusta, mikä on todella yleistä nimenomaan miehillä. Masennus naamioidaan muihin asioihin, kuten esim.alkoholiin, liialliseen työntekoon yms.
kukaan ole mitään ilman reseptiä ottanutkaan vaan ihan lääkärin määräyksellä! Kysynkin, koska lääkettä ei ole määrätty mielialan hoitoon ja mies mielestäni oli ihan terve mieleltään, mutta nyt kun siis söi noita lääkkeitä niin muuttui mukavammaksi. ja kun lääkkeet loppuivat niin hänestä tuli taas vähän äksy ja hiljainen.
ap