Minkä ikäisenä vauva oppii tulemaan sängystä itse alas?
Meillä poika 1v4kk, eikä tajua ollenkaan, että jos menee pää edellä, niin sattuu. Olen yrittänyt opettaa takaperin menemistä, mutta joka kerta on menossa vain pää edellä.Pitäiskö antaa kerran pudota, että oppisi?
Kommentit (8)
mutta kakkonen ei osaa vieläkään, ikää 1v4kk. Tavalliseen sänkyyn siirretään vasta, kun oppii. Nuorempi onkin niin vilkas tapaus, että ei haittaa yhtään vaikka ei osaa tulla pois...
Esikoinen oppi varmaan puolitoistavuotiaana.
Kerran taisi tipahtaa niin että itku tuli mutta nopeasti oppi.
Muutaman kerran piti ohjata tekemään niin. Isosiskonsa lähti kävelemään vasta 1v4kk ja vasta sen jälkeen alkoi kiipeillä+tulla itse alas jalat edellä. Joten eiköhän tuo ole todella yksilöllistä. Mutta periaatteessa voi oppia hyvinkin varhain ko. taidon. Opeta vain sitkeästi, aina kun otat sohvalta vaikka pois, niin et nosta itse vaan ohjaat lapsen kääntymään ja tulemaan jalat edellä itse. Näin minä olen kaikki 4 tyttöäni opettanut.
ja osaavat yllättäen myös tulla alas. Kumpikaan ei ole vielä kertaakaan pudonnut (kops kops). Kävellä eivät vielä osaa.
Aloin heti sohvalle kiipeilyn opettamaan alastuloa oikein eli keikautin lapsen aina sängynreunalla vatsalleen ja siitä autoin alas jalat edellä. Noin 1-vuotiaana jo pystyi luottamaan että jalat edellä tulee sohvalta ja sängyltä. Kävelemään alkoi reilu 10 kk.
esikoinen tuli pinniksestä itse pois vähän alle 1v, muut 3 eivät tulleet 2v4kk mennessä, jolloin siirrettiin tavalliseen sänkyyn. Kaikki ovat kuitenkin ilman valvontaa (ja putoamisia) kiivenneet yläkerran portaita ylös ja alas 1v2kk lähtien. Alastuloa opeteltiin heti, kun portaita alettiin kiipeämään.
Vähän reilu vuoden ikäisenä siirtyikin sitten tavalliseen sänkyyn. Turvallisempaa niin.
Et kai sä anna sen lapsen tippua pää edellä sängystä "että oppisi"? Huh huh...