*** ELOKUUN LEIJONNANPENNUT VKO9 ****
Hyvää alkanutta viikkoa (hiihtolomaviikkoa) !!
Täällä on asetuttu lauantaina uuteen paikkaan ja työharjoittelu starttaa jo tänään. Ehkä hieman jännitystä ilmassa.
Masussa voidaan hyvin, hieman nippailuja alamahalla tuntunut viikon verran. Eilen äitini soitti ja ilmoitti haluavansa tulla vauvan synnyttyä tulla hoitamaan ja apuun :) Hehee, kovasti jo suunnitelee vaikka aikaa vielä on. Sanoi että "kun alkaa tuntua supisteluja, pitää hänelle heti soittaa niin hän pääsee nopeasti tänne" Nauratti äiteen huolenpito. Mutta ymmärrän kyllä häntä, koska siskoni joka sai ensimmäisen lapsen ja äitini ensimmäisen lapsenlapsen viime heinäkuussa eivät ole väleissä ja äitini ei ole nähnyt pientä poikaa vielä ollenkaan. Harmillista.
Mag-gie nauttii aamupalaa rauhaisasti yksin kotona
Rv 13+1 <3
Kommentit (30)
Täällä myös hirvee räkätauti meneillään:( Tuntuu ettei henki kulje välillä kun on niin tukossa nenä.
Mulla siirty taas kuukaudella eteen päin neuvolakäynti. Oon ollu siis yhden ainoan kerran neuvolassa ihan tammikuun alussa ja seuraava kerta on huhtikuun alussa. Neuvolasta soitetiin että neuvolalääkäri on lähteny, eikä uutta oo saatu tilalle, joten ens viikolla joudun menemään terveyskeskukseen tarkastukseen (oikeesti ois ollu ens viikolla neuvolassa lääkärin aika). Toivottavasti siellä nyt on ees doppler-laite. Tosi huonoks menny meiän neuvolameininki näköjään:(
Raskausarvista...Käytin viime raskaudessa Weledan raskausajan hoitoöljyä, eikä tullu yhtään arpia. En tiiä oliko öljyllä mitään osuutta asiaan, mutta se autto muutenki mun tosi kuivaan ihoon, joten aion nytki sitä käyttää.
Pahoinvointi palas takasin tällä viikolla, mut voi myös johtua tästä räkätaudista kun on niin paljo limaa kurkussa. Vauvakin on liikkunu tosi vähän verrattuna viime viikkoon ja sekin on vähän huolettanut...
Nyt jatkamaan leipomista...
Neppe rv 16+3
vielä noista rasvoista, aijon kokeilla vaikka ei oikeasti taikaa oiskaan. Eli kerrotteko mistä ootte niitä ostaneet?
esim. Neppe: mistä olet tuon öljyn ostanut. Ja tosi tympeä juttu tuo neuvola homma
Eipä mulla muuta tällä kertaa, kohta hiihtolomalle :)
Jaksamisia kaikille
Väsymys vaivaa... saas nähdä miten tässä jaksaa kun työpäivät on 10-tuntisia. Lisäksi on tullut sairastelua, olin ihan sairaslomallakin 10 päivää, vaikka kuumettakaan ei ollut ja flunssa vaivaa edelleen. Ilmeisesti myös pakkasten seurauksena käsi-ihottuma vaivaa ja muutenkin iho on kuiva :( Ensi viikolla on lomaa 3 päivää ja nekin mene reissussa. Mies on kova hiihtämään ja isompi poika laskettelemaan, joten sinneppä väännytään mökkiin lorvimaan pienemmän kanssa. Onneksi tulee vähän sukua mukaan, ettei tule ihan yksin istuttua koko lomaa.
Neuvolakäynnit on täälläkin minimissä, joku terkkari tekee siellä jotain 60% virkaa niin kukaan ei halua tehdä sitä loppua, joten ajat on vähissä. Kolmatta lasta odottelen, joten ehkä ne ajattelee mun jo tietävän kaiken oleellisen. Neuvolassa olen siis käynyt yhdesti ja lääkärissä en siis ole käynyt edelleenkään ja aika sinne on parin viikon päästä(vasta). Huhtikuun alkuun sain toki jo rakenneultraan ajan, mutta se onkin tuolla "isossa" sairaalassa.
Liikkeitä olen ehkä tuntenut, mutta kun kohtu on taaksekallistunut ja istukka on taas edessä, niin maha on jossain piilossa, eikä ehkä vieläkään neuvolan laitteilla voi kuunnella sydänääniä :( Supisteluja on iltaisin, ehkä just työn takia, en hirveästi ehdi istuskelemaan paikoillaan, paitsi silloin kun lapset on nukkumassa. Ihmettelen todella miten jotkut jaksaaa isojen lapsimäärien kanssa, mutta ehkä se on vähän eri asia, kun lapset on omia.
Raskausarvista sen verran, että niitä mä sain jo eka raskaudessa niin paljon, että vatsa pitää kuulemma korjata " sitten kun en enää aio tulla raskaaksi". Johtuu ilmeisesti atooppisen ihon ja tuon arpikasvun yhdistelmästä, mutta alavatsalla on niin isoja ohuita ihoalueita, että ne eivät kuulemma ole hyväksi... mutta niitä ei kannata korjata jos aikoo raskautua vielä. Mä en kyllä vois nyt sanoa, että millon mä oisin valmis tällaiseen operaatioon, joten antaa asian olla. Tuskin ne kuitenkaan tästä enää lisääntyy.
Mun tuurilla ens kesä on kuuma ja helteinen ja mä paistun meidän asuntovaunussa, jossain leirintäalueella. Mun molemmat lapset on syntyneet keväällä, joten olen aina ollut viimeisilläni vielä talvikeleillä, joten jännä nähdä miten kesä vaikuttaa... ja mitä voi syödä? Nyt tekee mieli kaikenlaista ja sitten tulee ihan kauhea olo. Makeat ja rasvaiset on täysin pois kuvioista, koska niistä tulee jälkeenpäin niin kamala olo... hieman jännityksellä odotan missä vaiheessa sitä taas joutuu sokerirasitukseen, joka kerta olen joutunut siinä käymään, vaikka mun ongelma on toisen suuntainen, eli sokerit laskee liian nopeasti liian alas.
Mitään hankintoja mun ei varmaan tarvi tehdä niitä kaksosrattaita lukuunottamatta, sillä toi juniori on vasta kohta 2v =) Vaatteita olis vaikka muille jakaa, mutta tälle edellisellekkään ei mennyt 50 senttiset ikinä ja 60 senttiset vain ekan kuukauden ajan, joten toivotaan pientä lasta, niin sais kokeilla kaikkia pikkunuttuja, jotka jäi viimeksi käyttämättä =)
Jaksamisia kaikille!
t. Punkeli 15+ 4
Penne: mä olen käyttänyt molemmissa edellisissä raskauksissa muistaakseni Anitan tukivyötä ja apua on just alaselkäkipuun ollut. Hyvä, että otit aiheen esille selkä on kipee ja olin unohtanut koko vyön olemassaolon!! Täytyy ehkä ostaa uusi, kun en tiedä muuttojen jälkeen mistä sitä edes voisi etsiä. Mun vyö oli valkoinen, ei eikä paras väri, varsinkin kun kesällä hikoilee, ei pysy kovin nättinä. Vyö oli muuten ok, mutta tarrakohta kului jonkin verran, mutta oli siis kahdessa raskaudessa käytössä. Muakin kiinnostaisi kokemukset muista merkeistä:)
Ostin sitten tänään jo Phil&Teds kärryt, piti ostaa myöhemmin, mut kaveri sattui kysymään onko tarvetta, kun hänen kaverinsa myy vähänkäytettyjä. Hyvä tuuri siis kävi, jee! Täytyy mennä pian lunastamaan ne.
Ihmettelen suuresti monien vähäisiä neuvola-/lääkärikäyntejä. Ei voi olla totta, että joiltain on käynnit lähes leikattu pois!! Olen itse käynyt neuvolassa kolme kertaa, lääkärillä kerran ja ultrassa (täällä ulkoistettu ihan sairaan hyvälle yksityiselle lääkäriasemalle). Ja tänäänkin neuvolantäti soitteli henkilökohtaisesti minulle, kun mietin muutamaa juttua ja hän oli ne erikseen selvitellyt. Muuten lääkäritoiminta tk:lla on vähän omituista, eikä aikaa omalääkärille esim. meinaa saada millään.
Mitään tunteita ei liikkeistä ole edelleenkään, vaikka huomenna tulee jo rv 16. Vähän huolettaa.
t. äiti04ja07, rv 15+6
Mulla viestit ei tule näkyviin läheskään aina, vaikka tulee ilmoitus, että viesti tallennettu. Missä vika? Käykö muilla samoin?
Ärsyttävää, kun on kirjoittanut pitkät pätkät ja kaiki häviää.
t.äiti04ja07
Päiväunilta juuri jaksoin kömpiä ylös. Aamuvuoro töissä ja viime yö oli kuin jääkiekkomatsista kun ukko hillu, huusi ja töni koko yön. Hermo meni ja menin sohvalle puolessa välissä yötä.
Eilen illalla oli jonkinlaisia tuntemuksia masussa, vaikea määritellä minkälaisia. Ja välillä tuntu et kiristää ja pakottaakin. Mut maha pömpöttää vallan jo 24/7.
Olen kans miettiny tota tukivyötä kun on särkyjä alaselässä. Pitäisi varmaan mennä sovittamaan johonkin. Kertokaa liikkeitä mistä löytyy?
Mag-gie harmissaan kun auto oikuttelee rv 13+6
Huomenna olisi neuvolassa käynti, saa nähdä miten onko hemoglobini ruennut ollenkaan nousemaan. Ja miten ihanaa kun saa kuulla pienen sydänäänet, ultraa kun joutuu odottamaan vielä kolmisen viikkoa.
Täytyy kyllä noista neuvola käynneistä sanoa ja ihmetelläkkin miten voi niin paljon vaihdella tapaamiset kunnittain. Itse asutaan todella pienellä paikka kunnalla, täällä on yksi neuvolatäti ja vaikka hänellä on kaikki ajat koko ajan täynnä ja vaikea saada aikaa niin olen päässyt käymään kerran kuussa neuvolassa. On se kyllä niin väärin että tälläisissä asioissa pitää säästää ettei pääse normaalisti neuvolassa käymään. Ultassa joudun käymään isommassa kaupungissa, kun siihen ei kuulemma enää täällä riitä resurssit, mut sen kyllä ymmärrän toisaalta.
Tosiaan kyselisin itsekkin mistä kannattaa tuollainen tukivyöhankkia? sellainen olisi varmasti hyvä minulle jo työnkin puolesta. Onko muuten kellään ollut iskias kipuja? Mikä noihin auttaisi? Välillä on ihan kamalat iskias kivut, tuntuu ettei liikkumaan välillä pysty, on todella ikävä tunne.
Ompa kiva (no kiva ja kiva?) huomata, etten ole ainut jota selkäsäryt vaivaavat. Mulla alaselkä on vaivannut alusta asti. Välillä pahempana ja välillä ei juuri mitään. Mietin vaan millaista onkaan sitten loppuraskaudessa, jos jo nyt välillä tosi kipeä. Tuota tukivyötä olen minä kans ajatellut kokeilla.
Liikeistä; minä en ole tuntenut vielä minkäänlaisia liikkeitä ja välillä mietityttää, mutta toisaalta eka ultrassa viikoilla 6+? kätilö sanoi, että kohtu on taaksepäin kallistunut. Kumma kyllä np-ultrassa lääkäri ei maininnut tästä mitään, en sitten tiedä jos ei katsonut aiheelliseksi. Olen siis ajatellut, että siksi en tunne vielä liikkeitä. Toisaalta tämä on ensimmäinen raskauteni, niin eikö sekin vähän vaikuta, ne jotka ovat ennenkin synnyttäneet, alkavat kai aikasemmin tuntemaan liikkeet. Eipä mulla ole mahakaan juuri kasvanut. Selällään maatessa, etenkin aamuisin, tuntee selvästi erilaisen (kovemman) vatsakummun, mutta se on tosi pieni. Mulla on tuota vararavintoa tarpeeksi omasta takaa niin seisaaltaan vatsa näyttää isommalta tai siis siltä kuin vauvamahaa jo ois enemmänkin.
Tulipa taas omaa napaa runsassti ;)
Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille ja nauttikaa näistä ihanista keleistä.
terveisin Eve rv 14+4
Eve: kyselit mistä oon hankkinu sitä Weledan raskausajan hoitoöljyä...Ite oon ostanu sitä Sokokselta. Oon yrittäny ettiä myös muualta (koska täällä Vantaalla ei Sokosta oo) mm. luontaistuotekaupoista, mut en oo löytäny eli en osaa sanoa saako myös jostain muista liikkeistä.
Vauva alko heti liikkumaan taas enemmän ku flunssa on ohi:) Odotan kovasti torstain lääkärikäyntiä tai lähinnä siis sitä, että saa kuulla vauvan sydänäänet. Jos ei siellä terveyskeskuksessa pysty niitä kuuntelemaan, ni aion kyllä soittaa neuvolaan josko saisin tulla ens viikolla sitä varten käymään.
Nyt täytyy valmistautua uloslähtöön. Siel on kyllä hurja lumisade, mut ehkä sitä vähä aikaa voi ulkoilla...Hyvää vointia kaikille!
Neppe rv17+0
Ensinkin kiitos myötätunnosta tuon työrintaman suhteen... Penne kyselikin että mikä ala, onko miespomo. No ylläripylläri, ON miespomo ja kaupan alalla ollaan. Tää on niin syvältä kun pitää tuommosista asioista tapella. Ja Emem oli oikeassa, samat sodat oli vajaa 2v sitten kun aloin esikoista odottaa ja kerroin töissä... silloinkin pomo meinas että pitää irtisanoutua. Nyt meni oikeastaan vaan vielä astetta törkeemmäks tuo homma. Kaikkein eniten ärsyttää kun tämä ukko on kuin tuuliviiri. Ensin antaa tulla kaiken sonnan niskaan, sen jälkeen on niin kaveria, vitsailee ja muistuttaa että muistaahan meikäläinenkin käydä firman kahvitiloissa pullakaffella.... aaaaaaaaaaaargh!!! >:[
Oon saanu sen verran itestäni irti että oon hakenut jo kahta uutta työpaikkaa, ja vielä toiseen hakemukseen laitoin että avoimin mielin otan vastaan ehdotukset muistakin paikoista talon sisällä... Nyt vaan peukut krampissa toivon että jonnekin muualle pääsisin. Onhan se "kiva" mennä uuteen työpaikkaan kun heti alkaa maha pömpöttää, mut eipä sitä kukaan voi kieltääkään...
Sitten vaateasiaa, en ole muistanutkaan kommentoida joskus aikaa sitten käytyä keskustelua mutta KappAhl:ko on lopettanut äippävaatemalliston! No höh! Onneks ne mun ostamat housut on niin hyvässä kunnossa että en varmaan pitkiä housuja muita tarvikaan. Kesällä voi olla kiva jos löytyis jotkut caprit ja joku hamekin tietty...
Täällä palellaan, flunssa antaa merkkejään siitä että kohta viedään sängyn pohjalle. Mieskin tulee vasta pe-la välisenä yönä takaisin kotiin... Pitää varmaan mennä kohta nukkumaan, eikö se lepo ole paras lääke.
Pahoittelen, muuta en nyt kommentoi vaan keskityin näemmä lähinnä omaan napaan. Mutta mukavaa viikon loppua kaikille mammoille masuineen!
Tolleroinen rv 15+6