Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohhoh.. minustapa tuli mensan jäsen!

Vierailija
09.12.2008 |

Tällä kirjoituksella ei ole tarkoitus provosoida ketään, ja tiedän, mensan testit testaavat vain testattavan "matemaattis-loogista älykkyyttä" mutta silti. Minustapa tuli jäsen, tuloksella 156pistettä.

Muuten olisin käyttänyt tässäkin jutussa periaatetta "viisas vaikenee", mutta halusin kaikkien FM:n ja KTM:n ja VTM:n kiusaksi kertoa, että olen peruskoulun ja amiksen käynyt kosmetologi. Ulkonäköä en osaa alkaa kehumaan. Olen mielestäni Normaali vajaa kolmekymppinen (167/50), olen brune blondeilla raidoilla ja mitä kauheinta. Minulla on kumitissit(!!!) ja kappas vain.. kuuluun siihen vajaaseen prosenttiin suomen kansalaisista jotka vetäisee tuollaiset pisteet testistä.

Ja ei! en todellakaan osaa kirjoittaa puhdasta äidinkieltä, en muista enkä tiedä miten piste ja pilkku säännöt menivät ja yhdys-sanatkin ovat vähän niin ja näin..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen suunnitellut testeihin osallistumista, valvomattomissa (Mensankin) testeissä tulos on ollut 145-150. Pelkään vaan että menen virallisessa (ja maksullisessa) testitilanteessa paniikkiin ja mokailen pahasti :)

Aijuu, olen amk:n käynyt työtön/kotiäiti.

Vierailija
2/12 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa tyhmemmälle:

- miksi et käynyt koulua sen enempää?

- miten viihdyt työssä, joka ei älyllisesti haasta?

- miten älykkyytesi näkyy käytännön elämässä? (kyllähän se jotenkin näkyy)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäseneksi tosin ei pääse pelkästään pisteillä, vaan pitää myös maksaa jäsenmaksu.

Kerho ei ole ihan niitä fiksuimpia mahdollisia, mutta on tässä hyvätkin puolensa.

Vierailija
4/12 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä maksoivat ja minkälaiset olivat? Oliko tiukkoja aikarajoja, kuinka paljon testejä oli? Minkä tyyppisiä tehtäviä? Kuinka pitkä testipäivä oli?

Vierailija
5/12 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Miksi olisin käynyt? Pyöritän pientä 3 työntekijän kauneushoitolaa. Työssäni on aivan tarpeeksi haastetta. Työtä riittää aamusta iltaan vaikka vuoden jokaiselle päivälle. Miksi siis olisin kouluttautunut työttömäksi FM:ksi tai maksimissaan päässyt jotain ala-asteelaisia opettamaan matematiikassa. Oman yrityksen pyörittäminen on huomattavasti palkitsevampaa ja haasteellisempaa.

2) Viihdyn työssäni erinomaisesti. Tietysti lomat eivät kulje siten että "merkkaampa listaan milloin aion pitää lomat" vaan enemmänkin niin, että lomaa pidetään silloin kuin pystytään..

3) Olen aina ollut hyvä laskemaan päässäni. En ole oikeastaan koskaan turvaunut taskulaskimeen. Muistan myös numerosarjoja äärimmäisen hyvin (puhelinumerot, auton rekisterinumerot, taksin numeron yms. yms.) jos joku numero tai osoite tms. tarvitsee muistaa suljen silmäni ja "näen" sen tiedon. Elikkä omaan kohtalaisen hyvän valokuvamuistin

Ja tuo aloituksesi "kerroppa tyhmemmälle", ei ole tarkoitus nostaa itseään mihinkään jalustalle tai egoilla tällä tuloksella. Vaan kyse oli siitä, että myös tavallinen "amis" voi ollakkin ihan fiksu tyyppi ja että sen mensan jäsenen ei tarvitse olla yliopistolla opiskeleva "nörttityttö" vaan hän voi hyvinkin olla se "bimbon näköinen" clubbaaja tyhjäpää jolla on vielä kaiken pahan lisäksi kumitissit

Vierailija
6/12 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/12 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko koko päivän testi? Mitattiinko vastauksiin käyttämääsi aikaa jotenkin? Paljonko testissä käynti maksoi? Minkä tyyppisiä kysymyksiä siellä oli?

Haluaisin joskus mennä Mensan testeihin, mutta koska olen hidas vastaamaan (lievä lukihäiriö=luen kaiken kahteen kertaan) pelkään sen vaikuttavan tulokseen.

Vierailija
8/12 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kettuillut, kun pyysin "kertomaan tyhmemmälle". En usko, että ikinä pääsisin Mensaan - lauseeni oli vain faktaa. Etkä sinä mitenkään nostanut itseäsi jalustalle aloituksessasi. Jos ja kun joku niin kokee, niin se tunne on hänen omassa päässään.

Kiitos vastauksista. Käyttäytymistieteilijänä ymmärrän sinua nyt enemmän.

Vierailija
9/12 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso www.mensa.fi

sieltä löytyy tietoa testeistä. Ei ne kauaa kestä, on tiukat aikarajat.

Vierailija
10/12 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivu ei kyllä anna vastauksia tuolle kysymyksiä esittäneellä. Ihmisen omat kokemukset ovat myöskin aivan eri asia kuin mainostus nettisivuilla.

http://www.mensa.fi/sivu.php/alytestit

Vierailija
11/12 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, pomppii nää viestit miten sattuu ja vaihtelevat paikkaansa, sivut takkuaa ja temppuilee

Vierailija
12/12 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeet vastaukset niin mäkin voin käydä!

Ääh...

Tietty aikaa mitataan kellolla ja joka tehtäväosiolle on tiukka aikaraja. Joitain testin tekemiseen vaikuttavia asioita voi ehkä ottaa huomioon (lukihäiriö) en tosin ole varma, miten se käytännössä tapahtuu, kun en ole testaaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän