Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako 6-v katsoa Duudsonit?

Vierailija
21.02.2009 |

Hirveä riita tuli taas eilen niinkuin kolmena aikaisempana perjantaina.

6v eskarilainen hinkuu katsoa Duudsoneita klo 21, kuulemma muutkin tarhassa katsovat.

Meillä lapset menee arkisin nukkumaan viim. klo 20.30, aamulla ylösnousu on klo 7. Viikonloppuina ei valvota myöhään, koska lapset herää kuiteskin viim. klo 7.30-8.00. Eivät siis osaa nukkua pidempään, vaikka valvottaisiin. Satunnaisesti jos on juhlia, tai vieraita yms. niin valvotaan, mutta univaje näkyy heti kiukkuna ja ärtymyksenä.

Mies pitää minua tiukkapipona, kun pidän tästä nukkumaanmenosta kynsin hampain kiinni viikonloppunakin. Itse ajattelen, että riittävä yöuni on lapselle yksi tärkeimmistä asioista ja jos aamulla ei nukuta pitkään niin illalla mennään sitten ajoissa nukkumaan. Ja onko teistä Duudsonit sopivaa katseltavaa 6-veelle? ja muutoinkin, tuntuu tylsältä ajatella että lapsi tuijottaa telkkaa viime minuuteille saakka ja sitten suoraan sänkyyn, meillä kuitenkin iltarituaalit (iltapalat, pesut, sadut..) on tärkeitä ja koen että illalla pitäisi rauhottua ihan muiden asioiden parissa kuin telkan.

kertokaa mielipiteitä????

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en anna 6 vuotiaani katsoa kyseistä ohjelmaa, vaikka valvottaisiinkin myöhempään. Kyllä niillä ikärajoilla on joku tarkoitus!

Ja kyllähän ne rutiinit ovat tärkeitä lapsille. itsekin pääsee helpommalla ;)

Vierailija
2/15 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse annan katsoa ja katson itsekkin tai mies. Välillä kun tulee jokin turhan hurja kohtaus, niin vähän muunnellaa ja kerrotaan jokin juttu, ettei se oikeasti ja tämä on vain leffaa yms.. mutta oikeasti olen sitä mieltä ettei todellakaan tarttis kattoa, odotan vain niitä hetkiä, jos rupeaa matkimaan yms. niin sitten loppuu meidän katselu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään niin typerää ohjelmaa kuin Duudsonit en anna 9- ja 12-vuotiaiden lasteni katsoa.

Tiedän että samalla linjalla ovat myös vanhemman lapseni luokkakavereiden vanhemmat.

Nuorimmaistani ohjelma ei edes niin paljoa kiinnosta, että siitä katsomiskiellosta tulisi jotain nurinaa.

Vierailija
4/15 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojat ovat toivoneet tätä jo pitkään ja eskarissa kuulemma kaverit katsovat. tästä lähtien meillä noudatetaan ikärajaa k-13.

Vierailija
5/15 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tokaluokkalaisen annettiin katsoa pari jaksoa (kun kaikki muutkin saavat) ja eihän siitä muuta tullut kun harmia kun niitä sitten alettiin matkimaan porukalla! mitään vakavaa ei ehtinyt sattumaan, mutta sellaista pientä "kivaa" mm. hypittiin toisten selän päällä, laskettiin toisten päälle tahallaan, laskettiin sellaisista paikoista joissa olisi voinut sattua pahasti jne jne.

opettaja sitten oli sanonut myös, ettei enää saa duudsoni-juttuja koulussa harrastaa... eikä meidän poika niitä enää saa katsoa... kaverit kuulema katsovat edelleen...

Vierailija
6/15 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ohjelmasta vilauksen nähnyt ja se riitti minulle kiellon perusteeksi.

No, olipa hyvä tietää, että ohjelmalla on ikäsuositus.

Mitään niin typerää ohjelmaa kuin Duudsonit en anna 9- ja 12-vuotiaiden lasteni katsoa.

Tiedän että samalla linjalla ovat myös vanhemman lapseni luokkakavereiden vanhemmat.

Nuorimmaistani ohjelma ei edes niin paljoa kiinnosta, että siitä katsomiskiellosta tulisi jotain nurinaa.

Vierailija
7/15 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia ja todella sydämellisiä heppuja ovat.

Vierailija
8/15 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kesy ohjelma, turhaan niuhotat.

Vierailija
9/15 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuusivuotiaat tajua, että ne temput on todella vaarallisia. Saavat vaan typeriä ideoita päähänsä.

Ja jos kaverit väittää, että saavat katsoa niin so what. Ehkä olisi syytä päiväkodissa ottaa puheeksi.

Vierailija
10/15 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei kyllä ylipäänsä niitä fiksuimpia ohjelmia ollenkaan kenellekään.

Vierailija
11/15 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joku muu ilmeisesti antaa, kun poika tietää siitä jo puhua. Ja eskarissa "leikkivät" duudsoneita. Ei ole kyllä vielä 6-vuotiaille tarkoitettu!

Vierailija
12/15 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutkin kaverit saa katsoa. Oli ihan hulluna Duutsoneihin, koska muutkin kaverit oli. Katsottiin yksin jakso ja juteltiin samalla niistä tempuista. Kyllä meidän poika ainakin tajusi, että ne temput on hengenvaarallisia.

Annoin vanhemman poikani katsoa BB jakson jossa Duutsonit niittailivat takapuolia ja löivät naulan Harrin korvanlehden läpi. On 8-v. Hän tykkäsi kovasti seurata BB:tä ja annoin yleensä vain exstran katsoa. Kun Harrille sitten nousi kuume tämä heti totesi, että se sai varmaan verenmyrkytyksen siitä naulasta. Hän haaveilee lääkärin urasta ja siksi tietää noista asioista. Hän puolestaan vihaa Duutsoneita.

Vierailija
13/15 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tällä alueella ob vähän fiksumpia vanhempia, koska muidenkaan lapset ei sitä saa katsoa. Ainakaan poika ei ole koskaan sanonut aiheesta mitään.

Mun mielestä sitä ei tarvitsisi katsoa missään iässä. Pojat etenkin osaa olla vielä 16 v niin koheloita ja täysin vailla itsesuojeluvaistoa, että alkaisivat kehittelemään omia "temppuja" ja loukkaisivat siinä sitten itsensä...

Vierailija
14/15 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä noi Duudsonit on niin typerä roskasakin ohjelma, ettei mitään rajaa. Ikärajaksi voisi laittaa K18 tai mieluummin vetää kokonaan telkusta pois tollainen idioottiohjelma.

Ilmeisesti tällä alueella ob vähän fiksumpia vanhempia, koska muidenkaan lapset ei sitä saa katsoa. Ainakaan poika ei ole koskaan sanonut aiheesta mitään.

Mun mielestä sitä ei tarvitsisi katsoa missään iässä. Pojat etenkin osaa olla vielä 16 v niin koheloita ja täysin vailla itsesuojeluvaistoa, että alkaisivat kehittelemään omia "temppuja" ja loukkaisivat siinä sitten itsensä...

Vierailija
15/15 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 10v poika ei saa katsoa, mutta näkeehän noita ohjelmia netistä, joten luulen että ovat kavereiden kanssa kuitenkin jonkun luona katsoneet, kun ohjelmasta välillä puhuvat. Meillä tietokoneet on salasanojen takana, kuten useimmilla muillakin luokkakavereilla tuntuu olevan, mutta aina näyttää löytyvän joku kaveri jonka tietsikka-aikaa ei ole rajoitettu ja sinnehän nuo näyttävät koulupäivän jälkeen päätyvän pelailemaan yms. Mutta Duudsonit on kyllä harvinaisen turha ohjelma, vaikkakin välillä itsekin tulee naureskeltua hemmojen touhuille. Jokunen vuosi sitten tapasin nuoret miehet ja vaikuttivat kyllä aika symppiksiltä tyypeiltä, hyvin ovat tuotteistaneet ideansa, että jonkinlaista bisnestajua näyttää kyllä olevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi