Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veri lopussa Malagan sairaaloissa - Suomalaisten bussiturman uhrien hoitaminen tyhjensi alueen verivarastot

Vierailija
29.04.2008 |

Suomalaisten traaginen bussionnettomuus Espanjan aurinkorannikolla toissaviikolla tuntuu edelleen paikallisten sairaaloiden arjessa, vaikka kaikki hoitoa vaatineet suomalaisuhrit yhtä vakavasti loukkaantunutta naista lukuunottamatta ovat jo jatkohoidossa kotimaassa.

Suomalaisten hoitamiseen useassa eri sairaalassa tarvittiin peräti 300 ylimääräistä veripussia ja Malagan alueen sairaaloiden verivarastot ovatkin täysin tyhjät - tällä hetkellä verta on ainoastaan yhden vuorokauden käyttöön.

Alueellinen verenluovutuskeskus Centro Regional de Transfusión (CTRS) vetoaakin espanjalaisiin, jotta ihmiset tulisivat mahdollisimman pian luovuttamaan verta. Kiirettä veren saamiselle lisää keskiviikoksi osuva vappu.

Vetoomus, jossa on listattu paikat ja ajat verenluovutusta varten, on julkaistu tänään tiistaina paikallisen Sur-sanomalehden välityksellä.

Espanjan viranomaiset ovat olleet asiasta yhteydessä myös Suomen Malagan-konsulaattiin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut en saa. Hemppa on niin matala ja syön sellaisia lääkkeitä nyt ihan ensimmäiseksi

Vierailija
2/5 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin selvisi alle tunnissa verenluovutusreissulta mutta kun veripalvelu nuukailee ja tulee liian pienellä porukalla niin minä en aio iltojani istua siellä. Ja eikä tämä kosketa vain minua, siellä on porukkaa kymmenittäin odottamassa.

Enkähän minä muutenkaan pysty siellä noin kauan odottamaan, töistä en voi aikaisemmin lähteä ja jos noin kauan joutuu odotttamaan en ehdi lasta hakemaan päiväkodista.

Mutta turha on aina veripalvelun huutaa että veri on vähissä! tehostaisivat toimintaa ja ottaisivat lisää porukkaa. Moni kääntyy jo ovelta kun huomaa että luovutustilaisuudessa on mahdoton ruuhka.

T: 5

Ennen meidänkin paikkakunnalla oli Veripalvelun kiinteä toimipiste, mutta lopettivat sen nuukuuksissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin vappuviikko on Veripalvelulle kriittinen. Toivovat nettisivuillaan runsaasti luovuttajia huomenna ja perjantaina. Katsokaa tarkemmin www. veripalvelu. fi

Itse menisin oitis, mutta raskaana en voi luovuttaa. Heti, kun synnytyksestä on kulunut se vuosi, jatkan taas säännöllisesti. ;)

Vierailija
4/5 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitäjässä käy tämä kiertävä veripalvelu ja ne tulee niin pienellä porukalla sitä verta hakemaan että luovutustilaisuus on aina yhtä kaaosta ja odottelua. 1,5 tuntia alkaa olla normaali odotusaika että saa verensä antaa!

Kohtuu se pitäs olla kerjätessäkin. En aio enää iltoja istua siellä että saan antaa veripalvelun bisnekseen myytävää

Vierailija
5/5 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti muistat ton asenteen sitten, kun itse tai läheisesi tarvitsevat verta. Sitä kun ei voi lääkkeillä korvata.

Ja jos pari kertaa vuodessa siihen menee se pari tuntia, niin onko se paljon?