Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pph-tutkinnon suorittaneet hoi!

Vierailija
08.12.2008 |

Aloitan 2,5-vuotisen opiskelun pph:ksi.

Olen miettinyt, että pystyykö opiskelujen jälkeen miten opiskelemaan myös vanhustyöhön. Siis vähentääkö pph:n tutkinto esim. lähihoitajakoulutuksen opintomäärää?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pph tarvitsee opintoja ja vielä peräti noin kauan

Vierailija
2/4 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näin kun ajattelee opintojen sisältöä, niin ei siellä minusta kovin paljoa ole sellaista, mikä ihan mutulla ajateltuna kävisi lähihoitajan opintoihin suoraan. Tietysti varmaan joku ensiapu on tällainen, ehkä ruokavaliot (kuuluuko sellaiset lh:n opintoihin?) tai jotain tällaista pientä voisi olla hyvitettävää. Varmaan lapsiin suuntautuneen lh:n opinnoissa olisi enemmän yhteneväisyyksiä kuin vanhuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pph tarvitsee opintoja ja vielä peräti noin kauan

Ja joo, kouluttamattomia pph:ta on, minäkin olen sellainen. Mutta kun koulutus nyt järjestetään, ja aion tätä työtä tehdä vielä kauan niin.....

Vierailija
4/4 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kävin noin vuodessa päiväkoulussa työvoimapoliittisen pph:n tutkintokoulutuksen.

Samassa koulussa sitten opiskelin lähihoitajaksi, johtui ilmeisesti juuri siitä että opettajat olivat samoja sain hyväksi luetuksi ensimmäisen eli päiväkoti harjoittelun samoin kaikki lapsiin liittyvät perusopinnot. Sama kaksi vuotta kuitenkin minulla meni kuin muillakin, alussa siis vain olin vähemmän paikalla.

Vanhusten hoidossa ei pph:n tutkinnolla tee mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän