Miten saa työhakemukseen SEN JUTUN jonka perusteella kutsuvat haastatteluun?
Eli tarkoitan sitä juttua, mikä kiinnittää huomion ja jonka perusteella haluavat tavata kasvotusten. Olen sairaanhoitaja mutta hakemassa myyntityöhön, ammatinvaihdoksen halun takia ja koen sisustuksen olevan lähellä sydäntäni ja palavasti haluaisin myös tehdä työtä ihanien tavaroiden kanssa ja palvella asiakkaita.
Onkohan mulla mitään mahiksia kun kassatyöskentelystäkään ei ole mitään kokemusta? Motivaatiota on kyllä enemmän kuin 100%.
Kommentit (28)
etsi mitä firma/ työpaikka hyötyy sinun palkaamisesta
- esim. päivähoitoalalla kehu musiikillsia tai kuvallisen ilmaisun taitojasi ( (pianonsoittotaito/ kuvataideleirit...)
- esim. ihmissuhdeallalla kehu vuorovaikutuskurssejasi ja osaamistasi sosiaalisissa taidoissa esim. leirinohjaaja/ partioohjaaja kokemuksiasi
Käväise liikkeessä kysymässä työpaikasta ja esittämässä itsesi fiksusti.
Itse ravintolan omistajana olen aina tyytyväinen jos joku käy itse hakemassa ja paikanpäällä kysymässä työstä tai työtä.
Hakemusten luku ym. on joskus työlästä ja aikaa vievää, joten aika puuduttavaa. Mieti sitä. Eli älä tee mitään hirvittävän pitkää selvitystä :)
MInun mielestäni ei. Ne ihmiset, jotka asettelee ne tavarat esille on erikseen ja ne ihmiset jotka niitä myy on erikseen.
Joten minun mielestäni kannattaisi niitä asiakaspalvelu taitoja painottaa enemmän.
Lue ilmoitus huolella ja poimi itsellesi ranskalaisilla viivoilla tärkeimmät asiat mitä ilmoituksessa vaativat.
Vastaa niistä jokaiseen, toivottavasti siten että sinulla on näyttöjä vaatimuksiin.
Tämä on ihan peruslähtökohta. Ota myös selvää mahdollisimman paljon ko. firmasta (esim. netistä) ja yritä tuoda esille se, miksi juuri sinulla olisi juuri heille annettavaa.
Papereilla, fonteilla tms. kikkailu on yleensa turhaa jos ei ole muuten näyttöä osaamisesta (tietysti hakemuksen ulkoasun pitää olla siisti, kirjoitusvirheetön jne.). Harrastuksista SAATTAA olla hyötyä jos selkeästi tuot esille mitä olet oppinut niistä josta voisi olla työssäsi hyötyä, ei muuten.
Onnea matkaan!
Laitoin samalla kerralla neljä eri hakemusta ja kaikkiin tuli haastattelukutsu. Ja tämä oli siis aikana jolloin sairaanhoitajia oli vielä reilusti työttömänä (edellinen lama).
Voihan se tietysti olla, että kuvalla ja kuvalla on eroa...;)
Vaikea laittaa värilliselle paperille kun teen hakemuksen netissä.
Värisilmää kyllä omaan joten kait sekin pitää mainita.
Antakaapa vinkkejä minkälainen se aloitus pitää olla jottei huku massaan?
ap