Muistatteko vanhoja in paikkoja helsingissä? Missä paikoissa kävitte nuorena viettämässä aikaa?
Mulle muistu yhtäkkiä mieleen se yks paikka mis oli monta kerrosta ja joka kerroksessa soi aina eri tyylinen musiikki. Mikä sen mestan nimi oli?Oli ihan siin jossai keskustan lähistöllä lasipalatsista eteen päin. Oliko se Lostari?
No Tavastialla tuli käytyä. Hitto kun enää muista paikkojen nimiä.
Vieläkö ne on pystyssä?
Terveisin villin nuoruutensa Helsingissä elänyt ja sittemmin muuttanut Tampereelle :)
Tuli vaan yhtäkkiä nostaliginen olo.
Kommentit (1223)
Monetario Steissiä vastapäätä. Riverboat Ruoholahdenkadulla. Tube Vuorikadulla tenttien jälkeen.
Ravintola Raf Raf Nöf Nöf Pub Pub, Kanttis, Vaahtera...
Gambrini, Bugatti, DTM.
Homokaverien kanssa liikuin...heteronainen. Sai olla miehiltä rauhassa ja pitää vaan muuten hauskaa. 🧡
Mitä noita nyt oli, ainakin Natsa, Berlin, Kantis, Vanha, Tawastia, Bäkkäri. Joitain diskon tapasia joiden nimiä en muista. Löytynee ketjusta muualta. Voi niitä aikoja. Lisäksi vielä erinäiset terassit kesäaikaan <3
Vierailija kirjoitti:
Mitä noita nyt oli, ainakin Natsa, Berlin, Kantis, Vanha, Tawastia, Bäkkäri. Joitain diskon tapasia joiden nimiä en muista. Löytynee ketjusta muualta. Voi niitä aikoja. Lisäksi vielä erinäiset terassit kesäaikaan <3
Kantis taisikin olla nimeltään Kannas XD
Oi niitä aikoja. Me käytiin häppärissä ja Kallessa ainakin usein. Sitten välillä siinä rokkimestassa Cuckoo´s Nestissä.
Oli niitä paikkoja muitakin, mutta ainakin noi kolme on jäänyt elävästi mieleen.
Vierailija kirjoitti:
mutta mikä ihmeessä oli Iso-Roballa sijaitsevan mestan nimi? Kadulta kun mentiin sisään, niin kiivettiin "tokaan kerrokseen". Ehkä puolivälissä Iso-Robaa, ei hirveän iso paikka.
Yhtenä kesänä olin siellä varmaan joka viikonloppu, mutta en millään muista nimeä.
Oliko Helmi?
Herttuan Krouvi, Herttoniemessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PamPam oli ihna klassikko, siellä käytiin. Kappelissa myös, mulla oli sinne joku vippikin. Kynällä me käytiin. Häppärissä oli jossain vaiheessa ikäraja 24 ja sinne ei päästy sisään.
1990-luvun alussa oli ihan kamalia baareja. Muistatteko sitä mikä oli Lasipalatsin yläkerrassa, jossa oli ikkunat teipattu mustalla teipillä.
Oliko Ale-pub?
Joo, toi oli ihan karmea paikka! Tuli käytyä kolme kertaa: eka, vika ja ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta mikä ihmeessä oli Iso-Roballa sijaitsevan mestan nimi? Kadulta kun mentiin sisään, niin kiivettiin "tokaan kerrokseen". Ehkä puolivälissä Iso-Robaa, ei hirveän iso paikka.
Yhtenä kesänä olin siellä varmaan joka viikonloppu, mutta en millään muista nimeä.
Oliko Helmi?
Helmi oli Eerikinkadulla. Mutta mä tiedän ton Roban toisen kerroksen paikan kanssa, oli ihan kantapaikka 1989 kevään. Nimeä en vaan muista kuollaksenikaan. Viimeeksi kun siitä ohi menin siinä on joku strippiluola.
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa muistamaan, missä oli Arkadia eli Arkku. En ole varma kävinkö siellä koskaan.
Fredalla, Tennispalatsia vastapäätä. Eli ihan siellä Kampin päässä, just ennen Eteläistä Rautatienkatua. Jos menit KYlle, todnäk ohitit Arkun.
Kantakrouvi Ruoholahdenkadulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kävin Hesassa lostarissa ja poikkeavaa muuhun Suomeen nähden oli se, että lähes jokainen muu asiakas lähinnä vittuili ja haastoi riitaa siellä. Päädyin sitten kuitenkin yhden neitosen kämpille yötä viettämään ja oikein mukava maku jäi kaikesta huolimatta
Mitä ihmettä! Lostarissahan kaikki tuntuivat olevan kavereita ja oli hyvä meno. Tietysti jotkut rocktähdet siellä vähän patsastelivat (69 jätkät ja Ville) mutta hekin saivat olla täysin rauhassa.
Paras meno oli aina Lostarissa. Ehkä sulla kävi huono tsägä kun vaan kerran kävit, minä suunnilleen asuin siellä vuodet 98-2006.
Ville ei kyllä ole kuulunut niihin "patsastelijoihin", päin vastoin yrittänyt olla vapailla ollessa hyvin huomiota herättämätön. Todella hyväkäytöksinen herrasmies. :)
Missä ihme helsingissä?
Tiedän kyllä missä Helsinki on, mutta helsinki?
Nyt on paljon näitä, jotka eivät osaa käyttää erisnimissä isoja alkukirjaimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Helmi?
Helmi Eerikinkadulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Helmi?
Helmi oli Eerikinkadulla. Mutta mä tiedän ton Roban toisen kerroksen paikan kanssa, oli ihan kantapaikka 1989 kevään. Nimeä en vaan muista kuollaksenikaan. Viimeeksi kun siitä ohi menin siinä on joku strippiluola.
G Gambrini? mitään muuta ei muista tokasta kerroksesta
Vierailija kirjoitti:
Ravintola Mikado oli paras!
Eiks tää on se, mikä yks nykyisistä mummotunnelin paikoista?
Pubbari Alibia vastapäätä.