Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatteko vanhoja in paikkoja helsingissä? Missä paikoissa kävitte nuorena viettämässä aikaa?

Vierailija
19.02.2009 |

Mulle muistu yhtäkkiä mieleen se yks paikka mis oli monta kerrosta ja joka kerroksessa soi aina eri tyylinen musiikki. Mikä sen mestan nimi oli?Oli ihan siin jossai keskustan lähistöllä lasipalatsista eteen päin. Oliko se Lostari?

No Tavastialla tuli käytyä. Hitto kun enää muista paikkojen nimiä.

Vieläkö ne on pystyssä?

Terveisin villin nuoruutensa Helsingissä elänyt ja sittemmin muuttanut Tampereelle :)

Tuli vaan yhtäkkiä nostaliginen olo.

Kommentit (1223)

Vierailija
681/1223 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.natsa.fi/

NATSA KLUBI

Järjestämme varttuneille 1950–1970-luvun nuorille ja muille tuon ajan hyvän musiikin ystäville tarkoitettuja musiikki- ja tanssi-iltoja nostalgisella Natsalla, Kasarmikatu 40, Helsinki (ravintola Kaarle XII).

Natsaillat järjestetään kuukausittain kesäaikaa lukuun ottamatta. Illat alkavat ohjelmasta riippuen klo. 18:00 tai 19:00 ja päättyvät klo. 22:00. Tulevan illan ohjelma esitellään etusivulla. Aiempien iltojen ohjelmat ja tapahtumat esitellään "Tapahtuma-arkisto" – sivulla.

https://www.kaarle.fi/historia

Natsalla käytiin keikoilla. Siellä soitti kasarin lopulla rock-bändit.

Niin soittikin. Kesällä 1987 siellä soitti suoraan Roskilden rock-festarilta saapunut Sonic Youth muutaman kymmenen hengen yleisölle. Muistan keikan ja minä vuonna se oli, koska olin samana toukokuuta päässyt ylioppilaaksi.

Vierailija
682/1223 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli se vanhasta kirkosta tehty paikka keskustassa? En muista millään nimeä. Muistan tunteneeni syyllistyyttä siellä bailaamisesta, kiltti tyttö kun kuitenkin olin =)

Silloin kun Jari Kurri oli mukana omistajana, nimi oli Highlight.  Sen jälkeen on toiminut muillakin nimillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1223 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalle.

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään ysäriajan baareja enää olemassa?

Mikäs Tavastian tai Ilveksen tappaisi, ei edes korona ja hyvä ettei!

Vierailija
684/1223 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottaja, Lostari, Mocambo jossain vaiheessa. Olihan noita, siis oikeastaan kaikki mitä Punavuoressa tuli ja meni. Liekkibaari. Ja juu, olen 49v. 

Vierailija
685/1223 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto kun on kiva lukea missä porukka kävi aikoinaan! Itse olin ovella jokusessa paikassa stadin keskustassa kasikymmentäluvun lopusta 2000 luvun alkupuolille! Ja kaikissa tuli itse käytyä! Kivoja mestoja ja meininki paras! Voi niitä aikoja!

Vierailija
686/1223 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.... ja sit se yks toinen megasuosittu paikka oli.... jossa tanssittiin pöydillä.... Kansallisteatterista ylös oikalle, Vilhonvuorenkadulla.... voi tsiisus tätä muistia....

i]

kävin pari vuotta sitten siellä ja olin kaverini kanssa AINOAT asiakkaat. MUtta 90-luvun alussa oli niiiin siisti paikka ja aina tupaten täynnä

Sanottiinko jo? Hamlet.

Vierailija
687/1223 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botta.Monopoli.Vanha.Annan pubi.Alibi.Ky.Tavastia.Kuparipannu.Kellaridisco.

Ainaski näitä tuli koluttua ihan urakalla.Mentiin jotain 1970 lukua.

Oli paljon muitakin..??

Vierailija
688/1223 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten leikkipuistossa. Pulkkamäessä. Lintsillä.

Vierailija
689/1223 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maestro.........

Vierailija
690/1223 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häppäri.

Vierailija
691/1223 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalle.

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään ysäriajan baareja enää olemassa?

ravintola kanttis kampissa on sellainen jota kaipaa......vieläkin....oli takahuone ja ala kerta missä bändit soitti

Vierailija
692/1223 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamlet oli tosi in vielä 2000 luvun alkupuolella. Täynnä aina ja todella hurja meno. Kuoli pikkuhiljaa joskus 2009-2010. Ikävä!

Vierailija
693/1223 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesteissä on vilahdellut paljon tuttuja nimiä 1990-2000-luvuilta. Sen muistan hyvin noilta ajoilta, että musiikin ja kävijäkunnan lisäksi ikäraja määritteli missä tuli käytyä bailaamassa kavereiden kanssa. Siis ainakin heidän kohdalla, jotka näyttivät ikäistään nuoremmilta ja joutuivat menemään sisään omilla papereilla. Naisten iässä tosin joustettiin aika paljon, varsinkin jos oli riittävästi ulkonäköä ja tyyliä. Ja nyt kun vaan vielä muistaisi sen, että missä mestassa oli mikäkin ikäraja. Muistan enää vain sen verran, että 18-19-vuotiaina käytiin enimmäkseen K18 paikoissa, ja haaveiltiin jatkuvasti ikäarvoasteikolla parempiin paikkoihin pääsystä, ja välillä myös yritettiinkin onneamme ja muistaakseni melkein aina onnistuttiin pääsemään niihin sisään (jopa K24 paikkoihin), mutta kaikki kaverit eivät aina halunneet lähteä yrittämään, jotta ei menisi ilta pilalle, jos poke ei päästäisikään sisään, ja sitten ihan heti kun tuli täyteen 20 vuotta (kaikilla tai ainakin suurimmalla osalla kaveriporukasta), siirryttiin tietenkin K20 paikkoihin, koska K18 paikassa oltaisiin totta kai tunnettu itsemme aivan liian vanhoiksi, ja samoin heti kun tuli täyteen 22, siirryttiin ehdottomasti K22 paikkoihin, koska siis tokihan 22-vuotiaana olisi tuntenut itsensä liian vanhaksi 20-21-vuotiaiden seurassa :D, ja sitten pari vuotta myöhemmin ei käyty enää missään muissa kuin K24 paikoissa. Ja eikö ollut ainakin yksi tai jopa parikin paikkaa, joissa ikäraja oli K30 (jos nyt oikein muistan), mutta tuolloin nuorena tietysti tuntui, että niissä kävi ihan ikäloppua porukkaa. Voi voi noita aikoja.

Vierailija
694/1223 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alibi

Kantakrouvi

Voi niitä aikoja 💏

Vierailija
695/1223 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PamPam oli ihna klassikko, siellä käytiin. Kappelissa myös, mulla oli sinne joku vippikin. Kynällä me käytiin. Häppärissä oli jossain vaiheessa ikäraja 24 ja sinne ei päästy sisään.

1990-luvun alussa oli ihan kamalia baareja. Muistatteko sitä mikä oli Lasipalatsin yläkerrassa, jossa oli ikkunat teipattu mustalla teipillä.

Oliko Ale-pub?

Vierailija
696/1223 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arcadia ja KY ja Lady Moon :)

Vierailija
697/1223 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavastia 70luvulla.

Vierailija
698/1223 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa piti miettiä mitkä oli siinä autotalossa, blosis ja arkku 😄 eli Pohjantuuli ja Arkadia. Sit tietty botta, ky, Adlon, alibi, rose, kappelin kellari, häppäri

Vierailija
699/1223 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladymoon

Vierailija
700/1223 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Botta.Monopoli.Vanha.ARnnan pubi.Alibi.Ky.Tavastia.Kuparipannu.Kellaridisco.

Ainaski näitä tuli koluttua ihan urakalla.Mentiin jotain 1970 lukua.

Oli paljon muitakin..??

Olin Kuparipannussa saliapulaisena 80-luvun alussa. Oi niitä aikoja, olin silloin 19-vuotias!