Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatteko vanhoja in paikkoja helsingissä? Missä paikoissa kävitte nuorena viettämässä aikaa?

Vierailija
19.02.2009 |

Mulle muistu yhtäkkiä mieleen se yks paikka mis oli monta kerrosta ja joka kerroksessa soi aina eri tyylinen musiikki. Mikä sen mestan nimi oli?Oli ihan siin jossai keskustan lähistöllä lasipalatsista eteen päin. Oliko se Lostari?

No Tavastialla tuli käytyä. Hitto kun enää muista paikkojen nimiä.

Vieläkö ne on pystyssä?

Terveisin villin nuoruutensa Helsingissä elänyt ja sittemmin muuttanut Tampereelle :)

Tuli vaan yhtäkkiä nostaliginen olo.

Kommentit (1223)

Vierailija
761/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä suosittu paikka oli Fridaysin vieressä. Nyt siinä taitaa olla joku irkkupubi? Al(l)adin taisi olla noiden alapuolella?

Poppa-Joe

Vierailija
762/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehee, eikö teistä kukaan käynyt Paasissa?

Minä kävin ja aivan hitonmoinen meno oli siellä. Jatkoille mentiin sak talon alakerrassa olleeseen koko yön auki olevaan baariin. Joku kysyi merihotellin alakerran klubia se oli Baccus.

BACCUS oli OIVAA vastapäätä Porthaninkadulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 1988 kirjoitti:

Muistaako kukaan baarin/discon nimeä Kalliossa siinä Kurvissa? Oli ainakin kesällä 1988 tosi suosittu paikka. Olisko ollut Hämeentie 31 osoite? Kaverin kanssa käytiin koko kesän ajan siellä tanssimassa ja dokaamassa. Portaat piti kävellä ulkoa sisälle baariin ja oli siinä Sörnäisten metroaseman lähistöllä. Ollaan muisteltu nimeä, mutta ei vaan muistu mieleen.

Se oli aikoinaan OSTIA (H-tie 33) ja myös OLD SAILOR.

Vierailija
764/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Il Treno, Anna & Erik, tietysti Tava ja Botta, ja kyllä - jopa Täffä, joka tosin oli Espoossa.

Vierailija
765/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
766/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan kisahallin päädyssä olevaa baaria 80- luvun lopulla?

Siellä tuli käytyä.

Harald' s eli Hassu, Tifla Lintsillä, Anna ja Erik, Alibi, Botta, Tavastia, Cirkus maximus, cafe Metropol, kuparipannu, arcadia,kaivohuone, Hamlet, Hesari klubi, roba.

MANSIKKAPAIKKA

Vierailija
767/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bospor Kontulassa. Ihmettelivät että "Tuutteko te oikeesti Espoosta asti tänne".

Itä-Helsingissä oli sellainen mainio kesädisko kuin Sven Tuuva eli Svenkka. Se oli jonkun kartanon (Herttoniemen) renkitupa eli punainen mökki keskellä kaupunkia. Minäkin olin siellä ikäänkuin turistina koska lännestä olin.

Hyviä kesäpaikkoja oli kanssa Captai's Table joka oli saarella jonne mentiin veneellä, Töölönranta ja Pikku-Parlamentti.

Sitten kauppatorilla oli joku vanha purjelaiva jossa oli pubi, Margona-niminen taisi olla.

SVENKKA oli oikeasti PEHTOORIN PYTINKI,Puotilan Kartanon vieressä,Hgin vanhin disco...

+Puotinkrouvi,Kolmospesä/Bospori,TILLIKKA,Bumerang laitakaupungilta...

ALIBI ja vastapäätä PUBBARI/Pink  Elefant,Arkadian vieressä POHJANTUULI

Vierailija
768/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelmanni. Kävin siellä aina kaljaa juomassa ruokatauolla kun olin mutterinpussitushommissa aikoinaan. 

Vierailija
769/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oolofi Mahe kirjoitti:

Nelmanni. Kävin siellä aina kaljaa juomassa ruokatauolla kun olin mutterinpussitushommissa aikoinaan. 

Nellu oli hyvä pasilan aseman yläkerrassa ja samas kerroksed oli pizzeria:). Blue steel ja mahe

Vierailija
770/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, mikä mesta oli Tullinpuomin Shellin naapuritalossa (poispäin keskustasta)?

Mäkään en muista nimeä, mutta muistan paikan kyllä. Jos tarkoitat sitä missä baari oli ylimmässä kerroksessa?

HOT APPLE

Ja Urheilutalon OG:ssä/OlympiaGrilli oli aina 70/80-luvuilla kaupungin uusimmat/parhaimmat flipperit.

Merihotellin yö-baari Cafe Miina tuli tutuksi jos joutui aamun ekaa metroo venaa...

Vierailija
771/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

holvari, eerikinkadulla muuistakseni. ja alcatraz.

HOLVARI oli Yrjönkadulla

Vierailija
772/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja sitten oli sielä se hirveä mestä Dommalla, oliko se nyt Alibi?

Oli todellakin karmea paikka. Alibissa oli aina lasimurskaa lattialla :D

Vierailija
773/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3907 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

holvari, eerikinkadulla muuistakseni. ja alcatraz.

HOLVARI oli Yrjönkadulla

Holvariin pääsi alaikäisenä joskus -80-luvun lopulla. Poket eivät juuri papereita kyselleet….

Vierailija
774/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oolofi Mahe kirjoitti:

Nellu oli hyvä pasilan aseman yläkerrassa ja samas kerroksed oli pizzeria:). Blue steel ja mahe

Joo, ne pitzat ja kebabit oli hyviä. Mikäs sen pitzerian nimi oli? 

Blue Steel rules 

Vierailija
775/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sataman ja lihapiirakat.

Vierailija
776/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavia muisteloita. Ihan lämmittää vanhan mieltä :D

Bonuksena heitän vielä Hotelli Vantaan yökerhon. Ainakin meiltä Koillis-Helsingistä suunnattiin välillä myös Tikkurilaan bilettämään.

Vierailija
777/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja sitten oli sielä se hirveä mestä Dommalla, oliko se nyt Alibi?

Oli todellakin karmea paikka. Alibissa oli aina lasimurskaa lattialla :D

Oisinkohan mä tuolla käynyt? En ole varma. Arkusta puhuttiin silloin Helsingissä ja oli jokin König, jossa oli keskiviikkona bileet.

En ole edes hesalainen ja Micael Junger kaatoi tahallaan olutta mun päälle.

Vierailija
778/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolat Arkadia ja KY tulee ekana mieleen. En muista minkä ikäisiä oltiin, kun käytiin Lintsin Montussa, limudisko.

Mä tunsin "Montun" nimellä "LUOLA".

Eka kapakka missä dokasin 16v oli -75 KUPARIPANNU,sitä ennen ruokapaikoissa keskaria...

80-luvulla se uusittiin että tehtiin alakerta jossa wc-tilat,yläkertaan pikkasen enemmän 

pöytätilaa...70-luvulla pääsi myös SVENKKAAN ja dj moikkasi joka kerran ja aina seuraavat 

biisit olivat Led Zeppelin IV:lta Black dog,Rock'n'roll ja Stairway...oli pitkä fleda ja diggas Zeppeliinii,

kai dj:n lemppari myöskin,makee kuulla lujaa discovehkeillä...sama kun SILVERNIGHT oli Ke tai To

iltoina country-ilta,"Ghost riders" ym banjoineen täysii...makeeta

Vierailija
779/1223 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
780/1223 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja puhuu Bottasta. Itse tuli riekuttua kynällä, arkussa, bottalla, rosessa, moneytariossa, alladinissa, häpparissa, poppiksessa, fridayssa, zetorissa... Hemmetti jos saisi kaikki nuo kurkusta menneet rahat takaisin...