Neuvokaa.. kuinka selvitä kaveriongelmasta pahoittamatta kenenkään mieltä
Lapsella on uusi innokas kaveri kerhossa. Hän on muuten ihan kiva, mutta haisee pistävästi tupakalle. Olettaisin että kotona tupakoidaan sisällä.
Lapsi oli meillä leikkimässä ja nyt pyytelee omia lapsiamme leikkimään kotiinsa.
Meillä ei polteta ja olen sen verran niuho etten haluaisi lasten leikkivän tupakansavussa/- hajussa. Kuinka hoidan tilanteen niin etten pahoita vieraan lapsen mieltä arvostelemalla heidän tapaansa elää? Meillä siis saa leikkiä, mutten haluaisi omaamme kaverin kotiin. Hyvät vinkit olisivat tarpeen!
T. Niuhoäiti
Kommentit (26)
Itse tykkään käyttää huuhteluainetta suht reilusti, mutta kun lapseni hoitaja sanoi minulle ihan asiallisesti että hän on allerginen voimakkaille hajuille mm. huuhteluaineet ym. no seuraavalla kauppareissulla ostin hajusteetonta huuhteluainetta jota pyrin käyttämään lapsen vaatteissa joita hoitopaikassa käyttää tai jos käytän hajusteellista pyrin käyttämään hyvin pientä määrää tai vain silloin jos en pese "päiväkotivaatteita".
Missään nimessä tuosta "huomautuksesta" en ottanut millään lailla itseeni vaan ymmärrän että jotkut ovat herkempiä hajusteille. Samalla myös sanoin että jos lapseni "hajusteet" ovat hänelle haitaksi niin ehdottomasti ottaa asian heti puheeksi koska turha hänen siitä on kärsiä.
On kamalaa, kun on palaveri esim. asiakkaan kanssa, jolla on liikaa hajuvettä. Onneksi en ole niin herkkä, että saisin migreenin huuhteluaineesta yms. aika lievistä hajuista. Esim. Body Shoppiin en kuitenkaan voi mennä.
Itse tykkään käyttää huuhteluainetta suht reilusti, mutta kun lapseni hoitaja sanoi minulle ihan asiallisesti että hän on allerginen voimakkaille hajuille mm. huuhteluaineet ym. no seuraavalla kauppareissulla ostin hajusteetonta huuhteluainetta jota pyrin käyttämään lapsen vaatteissa joita hoitopaikassa käyttää tai jos käytän hajusteellista pyrin käyttämään hyvin pientä määrää tai vain silloin jos en pese "päiväkotivaatteita".
Missään nimessä tuosta "huomautuksesta" en ottanut millään lailla itseeni vaan ymmärrän että jotkut ovat herkempiä hajusteille. Samalla myös sanoin että jos lapseni "hajusteet" ovat hänelle haitaksi niin ehdottomasti ottaa asian heti puheeksi koska turha hänen siitä on kärsiä.
vaikka itse en voi sietää röökin hajua!! Seurausta omasta lapsuudesta, jolloin molemmat vanhemmat polttivat sisällä ja autossa (edelleen) En mielelläni käy heillä kylässä, tai jätä lapsia hoitoon. En pelkää tällä altistumisella terveyden puolesta - se haju vaan inhottaa niin paljon! Vanhempani ovat sitä mieltä että jos ei kestä olla heillä niin ei tartte tulla; eivät siis ole kovin ymmärtäväisiä tupakoitsijoita!
koska sisällä poltetaan tupakkaa ja sen hengittäminen ei ole hyväksi terveydelle. Lisäisin vielä että kaveri on meille tervetullut edelleenkin leikkimään.
Minusta tuo passiivisen tupakoinnin välttäminen on ihan hyvä syy. Poltan joskus itsekin, mutta en tosiaan sisällä enkä lasteni läsnäollessa.
mutta siinä pakottaa lapsenkin valehtelemaan ja sitä en ainakaan minä tekisi.