Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mua huolestuttaa mun 11kk vanhan syöntirytmit

Vierailija
18.02.2009 |

klo 9 herää

klo 9.30 aamupuuro (1dl hiutaleita, 2,5 dl vettä), pilttipurkillinen

klo 11-15 nukkuu päiväunet

klo 15.00 lounas 250g "jotain ruokaa"

klo 17.30 päivällinen 250g "jotain ruokaa"

klo 18-19 nukkuu päiväunet

klo 20 iltapuuro (sama satsi kun aamulla)

klo 21 nukkumaan

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä rytmihän tuo on, lounas nyt on hiukan myöhään, mutta tasoittuu varmaan "oikealle" paikalleen, kun vauva siirtyy yksiin päiväuniin. Unet myös vähän "myöhään" meidän rytmiin verrattuna ja aika paljon vauvasi nukkuu, mutta mikäs siinä. :)

Vierailija
2/12 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsen verensokeri menee varmasti tosi alas, kun klo 15 on vasta lounas.

eikös tämä ole myös ihanteellinen rytmi sairastua diabetekseen?

Olen yrittänyt muovata rytmiä parempaan, mutta aina vauva oikasee sen samaan.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en ole alan ammattilainen.

Oletko sitten yrittänyt niin, että herätät vauvan aikaisemmin aamulla (esim. klo 8), kävisikö sitten aikaisemmin noille "aamu-unilleen"? Ja tosiaan yhden vuoden tienoillahan voi alkaa totuttaa yksiin päiväuniin, jotka ajoittuisivat n. 11- 14 välillä, jonnekin sinne.

Mutta esim. meillä on ollut rytmi molempien lasten kohdalla tuossa 11kk:n tienoilla niin, että (suunnilleen aikoja)

klo 8 herää, aamupala klo 8.30

klo 10-11 ekat päikkärit

klo 11.15 lounas

klo 14-15.30 tokat unet, välipala n. 15.40

klo 17 päivällinen

klo 20 iltapala.

Vierailija
4/12 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastuuko diabetekseen vai ei.

Jos lapsesi voi hyvin niin ruokarytmisi on ihan sopiva. Kyllä sen huomaa lapsesta jos on nälkäinen (itkuinen, kiukkuinen jne)

T. diabeetikon äiti (tyypin 1 diabetes)

Vierailija
5/12 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu oon yrittänyt herättää aikaisemmin, mutta se tietää sitä, että menee sitten myös aikasemmin unille. Ja ei jaksa syödä puuron jälkeen lounasta ennen unille menoa kuitenkaan

Vierailija
6/12 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen huutaa jo sängyssä puu-oo =D Tykkää siitä kovasti

olen koittanutantaa hedelmiä ennen unille menoa, mutta nekään ei maistu.

Vierailija
7/12 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna aamulla vaan pelkkää maitoa ja lounas jo ennen ekoja unia. Ekojen unien jälkeen vähän välipalaa jne.

Vierailija
8/12 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan samanlainen. 1 v heräilee tuossa klo 9, jonka jälkeen puuro. Klo 11 menee päikkäreille, eikä sitä ennen ole ikinä nälkäinen, joten annan ruuan vasta klo 14-15 eli heti päikkäreiltä herättyä. Silloin ruoka maistuu oikein hyvin. En ole ajatellut, että tässä olis mitään ongelmaa.

Vierailija
9/12 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi, mutta siis nukkuu 17h vuorokaudessa??

Mulla ei edes 6kk nuku noin paljon. No mä varmaan olen vaan kateellinen kun mulla on 3 huonounista lasta, mutta kuulostaa aivan uskomattoman paljolle.

Vierailija
10/12 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1v herää 8-9 aikoihin, syö puuron vasta 9-10 maissa ja 11-12 menee päikkäreille. Ruoka syödään vasta sen jälkeen. En mäkään ole ajatellut, että tässä on mitään ongelmaa, tyttö kun ei ole nälkäinen kuin vasta unien jälkeen.

Vierailija
11/12 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minustakin nukkuu aika paljon, siis tunneissa (17h). Meillä ei ole kumpikaan noin paljon nukkunut, vaikka esikoinen nukkuikin pitkät päikkärit. Meillä on unimäärä ollut ehkä siinä 12-14h kieppeillä. Itse antaisin lounaan ennen päiväunille menoa. Koska lapsesi herää aamulla niin myöhään, niin pitäisin hereillä ainakin klo 12 saakka eli lounaan jälkeen päiväunille. Meillä lähes samanikäinen herää klo 6-7 välillä ja jaksaa ihan hyvin klo 11 -11.30 saakka, eli saa sitä ennen lounaan.

Vierailija
12/12 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 11kk tyttö kukkuu illalla yhteentoista jos päiväunet venyvät yli klo 15, mutta vauvathan on erilaisia, meillä ei kyllä pitkiin aikoihin ole voinut ottaa noin myöhäisiä iltaunia..

meidän rytmi:

klo 9 herää ja siihen perään aamupuuro

klo 11.30 lounas

klo 12-15 välillä päiväunet (nukkuu yleensä noin 2,5 tuntia) joiden jälkeen hedelmä välipala

klo 17 päivällinen

klo 20 iltapala ja unille viimeistään klo 21

nukkuu yöt yleensä heräämättä kertaakaan, joskus joutuu tuttia laittamaan suuhun.