Heitin lasta äsken leivällä :/
Olen kuumeessa ja todella väsynyt. Mies meni heti töitten jälkeen auttamaan kaveriaa remontissa ja on siellä vieläkin. Prkl!
Annoin lapsille ruokaa puoli kahdeksalta ja katsottiin yhdessä piirrettyä. Sanoi, että piirretyn jälkeen pitää mennä heti nukkumaan, että minäkin pääsen lepäämään kunnolla. Kun piirretty loppui puoli 9 niin 7v alkoi vinkumaan, että hänellä on ihan kamala nälkä. Hän ei kuulema voi mennä nukkumaan kun ei ole saanut vielä iltapalaa. (se ruoka oli meillä tällä kertaa iltapala)
Kielsin monta kertaa ja lapsi vain vinkuu. Sai pienemmätkin sisarukset yhtymään tähän vinkumiseen... Lopulta suutuin ja viskasin lasta leivällä ja sanoin, että tee mitä haluat minä menen lepäämään.
En vain oikeasti enää jaksa kun kukaan ei ikinä välitä siitä jos minä olen kipeä tai väsynyt! Kaikki täällä ajattelvat vain omaa napaansa ja minä joudun tekemään toisten eteen kaiken mahdollisen. olin sitten kipeänä tai en... :(
Kommentit (27)
minä olen 8kk raskaana ja itse kuumeessa... kohta 3vuotias tyttäreni vinkuu vähänväliä jotakin mutta ei oikeuta minua silti heittämään lastani millään vaikka olenkin väsynyt kipeä ja vielä raskaana.. kannattaa oppia sulkemaan korvat lasten turhalta kitinältä
Tilanteethan ei ole kumminkaan ollenkaan samat.
Ap:lla oli vanhin lapsi 7v (vai oliko) ja sen ikäisen pitää jo ymmärtää, että äitin annetaan levätä sillon, kun äiti on kipeä. Ja muutenkin.
On kuule aika eri asia jos vierellä vinkuu yksi 3v lapsi tai monta lasta!
että äiti voi olla väsynyt ja kipeä, eikä todellakaan inise jotain voileipää illalla jos on juuri syönyt. Olen kyllä saanut monta huutoraivaria aiheesta "ihminen se äitikin on, ja tarvitsee apua", joten otan ainakin osan kunniasta. Jos annatte lasten kävellä ylitsenne niin ei siitä voi muita syyttää kuin itseään.
.Onneksi Jani ei heittänyt sitä lehtipihviä
se ukko on kavereilla tekemässä jos kotona ollaan sairaana?!
kyllä se ikäänkuin on aviomiehen velvollisuus hoitaa ne mukulat jos vaimo on kipeä...
Onneksi meillä homma on näin.. Ei taida teidän ukoilla oikein olla tärkeysjärjestykset kohdillaan.
miksei mies voinut jäädä kotiin auttamaan, kun kerran ap on kipeenä.
Muutenkin välillä meitin, että onko suurin osa miehistä ihan paskoja oikeesti. Ainakin tän palstan perusteella teidän miehet on ihan hirviöitä: eivät auta lastenhoidossa, pettävät ja määräävät raha-asioista. Toivon mukaan palstalle kirjoittavat vain pahimmat tapaukset. Onnellisilla ei tietty ole syytä valittaa.
Tehkääpä kuule vähemmän lapsia, on vähemmän hoidettavaa noin niinkun sairauden sattuessa, ei tarvitse leipien lennellä.
...
Mutta kyllä se 7 v. tässä kuitenkin on ihan viaton osapuoli. Ei sen ikäinen osaa ajatella että nyt pitää syödä niin paljon että en tarvitse iltapalaa, oman nälän arvioimnen on tosi vaikeaa isommallekin. Ja sitä paitsi iltapalan pyytäminen liittyi varmaan myös tarpeeseen pitää kiinni rutiineista ja saada vähän huolenpitoa ennen nukkumaaanmenoa. Hän olisi ansainnut leipänsä (suuhun :-) ja halit ja hyvätyöt tavalliseen tapaan.
Ihanko oikeasti te raivoatte jo noin pienille lapsille siitä, miten kukaan ei auta äitiä ja miten kamalaa teillä on kotona? Ei se ole lasten vika, jos te ette jaksa heitä hoitaa eikä lapsen nsikaa saa sälyttää omaa väsymystään. Tilannetta voi auttaa opettamalla lapsen omatoimisemmaksi ja suunnittelemalla kotityöt ja rutiinit niin, että ne sujuvat silloinkin kun itse on väsynyt. Tuleehan niitä huonoja hetkiä silti ja tulee lapsille räyhättyä jne, mutta ainakaan jälkikäteen ei kenenkään äidin tai isän pitäisi antaa lapsen ymmärtää, että hän on syypää äidin kurjaan oloon! Rauhoituttua pitää pyytää lapselta anteeksi ja selittää että äiti on kipeä ja väsynyt ja sanoi siksi pahasti.
flunssaan (kuumetta 39,2) ja mies oli juuri parahiksi työreissulla. Kyllä jopa minun 6-vuotias tajusi, että nyt äiti ei jaksa, kun en meinannut jalkeilla pysyä. Teki iltapalaleivät itsensä lisäksi 3-vuotiaalle pikkusiskolleen.
Onneksi mies tuli yöksi kotiin ja hoiti lapset jo seuraavana päivänä.
Eli olisit ap komentanut vaan sen 7-vuotiaan tekemään omat leipänsä.
isi oli aina jossain poissa ja äiti pahoinpiteli leivällä.
isi oli aina jossain poissa ja äiti pahoinpiteli leivällä.
Ihmettelen vain, kun meidän esikoinen on 7v. ja hänellä keskivaikea kehitysvamma ja kyllä hän osaa ottaa leipää ja voidella sen ja ottaa vielä juomaa jääkaapista.
hammasvedet... ja toisen kerran paiskasin jalkoihin hammasharjan (ei osunut). En ollut edes kipeä. (Kuten ehkä huomaatte, pinnani on kestänyt hyvin iltapesuun asti!)
Joku tekopyhä mamma ei ehkä tajua tätä, mutta onneksi meidän perheessä myös lapsille on siunaantunut temperamenttia, joten 5v ei pitkäksi aikaa hämmentynyt. Ja pyysin tietysti anteeksi!
lapselle et anna ruokaa, jos kerran on nälkä, mutta tänne kyllä jaksat tulla surffaamaan?
Olisitkohan päässyt helpommin/nopeammin/paremmalla mielellä lepäämään jos olisit antanut koko porukalle leivät ja sitten hammaspesun kautta nukkumaan?
Saan välillä tollasia samanlaisia purkauksia, ei sille mitään mahda. No, toivottavasti olet saanut jo lapset nukkumaan niin vähän helpottaa. Meilläkin esikoinen 7 v. koettelee hermoja kaikkein eniten, kun kuvittelis jo että ymmärtää mutta ei...
Tsemppiä kauheesti, ei se tuosta vähään aikaan parane... Itse meinasin joskus kumota puurolautasen lapsen päähän, kun ei kipeänä ja väsyneenä olis jaksanut vääntää syömisestä. Pikku hiljaa siihen on tottunut, että kiinnostunein sinun voinnistasi olet sinä itse. Ja kyllä se mieskin huomaa, kun tarpeeksi isoon ääneen vointia valitat. Vaikka eihän sitä haluaisi muille näyttää, ettei itse enää selviä.
Olet ihan hyvä äiti, lapsesi ei saanut traumoja. Ehkä seuraavalla kerralla pyytää iltapalaa jopa nätemmin.
Eikä kyse ollut nyt siitä etten olisi voinut antaa vielä leipiä vaan siitä, että oltiin sovittu, että syödään mahat täyteen, katsotaan elokuva ja sitten kaikki menee kiltisti nukkumaan. Mutta taaskaan tästä sopimuksesta ei pitänyt kukaan kiinni. Enkä edes usko, että lapsella oli nälkä. kunhan piti taas vain temppuilla, niin kuin aina.
ap
no mulla onkin aika räiskyvä luonne, mutta tosiaan, ei tuosta nyt ihan kivitystuomiota minun mielestä vielä saa,
yydät nyt anteeksi lapselta ja sanot että äiti on kipeä ja meni hermo, teki väärin, anteeksi rakas, ja teet sille sen leivän. ja sanot että jatkossa sitten ei ala vinkua kun äiti sanoo ei ja on lisäksi kipeä, täytyy antaa äidille lepoa.
tiedän kyllä tunteesi.. itse olin yli 38 kuumeessa, tyttö 39,5 hampaan puhkeamis kuume ja minä äitinä valvoin kullan nuppuni kanssa 2 yötä ja itkin.. olin niin kipeä että en jaksanut lapselle edes olla vihainen.. pidin vain sylissä rutistin ja itkin. mies vaan sanoi että eikö täällä saa edes nukkua.
kotona jos olet kipeä. Ei silloin lähdetätä kaverille remppahommiin jos oma perhe tarvitsee apua.