Tutista vieroitus: Liian julmaa leikata tutti rikki ettei lapsi(1,5v) pysty imemään sitä?
Kommentit (28)
Kaytiin kylla jo aiemmin hammaslaakarissa tarkistuttamassa hampaat ja kaikki oli ok. Pikkusiskon syntyma pitkitti tuota tuttimeininkia, kun en viitsinyt ottaa pojan ainoaa turvaa (pojalle ei koskaan ole harsot tai unilelut kelvanneet) pois just silloin, kun perheeseen syntyi uusi vauva. Yhtena paivana vaan sanoi, etta ei halunnut tuttia enaa ja heitti ne itse roskiin. : ) Sitten ottikin itelleen siina vaiheessa unilelun kaveriksi petiin.
Pojalla ei ole ollut mitaan purenta- tai puheongelmia koskaan.
ihana kun tekivät pienet pussit minne tutti laitettiin tuttikeijulle. Yhdessä veivät puuhun roikkumaan yöksi ja aamulla oli lapset aivan haltioissaan kun keiju oli jättänyt pienet lelut kiitokseksi. En muista minkä ikäiset lapset oli, mutta jotenkin hellyyttävä kun olivat itsekin niin hyvillään :)
mutta isommat vesselit eivät tuttia mielestäni enää periaatteessa tarvitse. Toinen asia on, jos ei lapselta sitä pois halua/uskalla ottaa.
Julmaa on se että et ole aikaisemmin viertoittanut tutista.
Meillä päätettiin yhdessä viedä tutit oravanpoikasille metsään ja tytär sai itse laittaa ne puun juurelle ja hyvästellä ne. Seuraavana päivänä kävimme katsomassa, että oravanpoikaset on todella käyneet ne hakemassa (minä sain heitettyä ne huomaamattomasti kauemmaksi vientikerralla).
Näin meillä oli kaunis tarina yhdessä juteltavana aina kun tuli tuttikaipuu. Meni todella nopeasti ohi.
Eikä ole tullut yhtään ongelmaa. Aikansa on lapsi yrittänyt imeä rikkinäistä tuttia, mutta on sitten itse luovuttanut ja vienyt tutin roskiin.
Eikä siitä tutista tarvitse leikata, kuin ihan päästä pienen pieni siivu pois niin pää ei ole enää pyöreä.
tyttö ( 2,5v) söi sitä silti. nyt on muutaman yön jo nukkunut ilman tuttia kun vaan ei annettu sitä hänelle. joka ilta itkee vähemmän sen perään. ja nukkuu yöt paljon paremmin kun ei paru sen tutin perään kun se tippuu suusta tms.
joka sitä tuttia ei ottanu pois tarpeeksi aikasin, olin jotain 3-4v ku tutti vielä.
Etuhampaatkin on just sen näköset et on tuttia kauemmin syöny :(
Maitohampaat jäi nysäks ja rautahampaat ei kasvanu kunnolla ja ne sitten piti leikata että olis ees jonkinnäköiset etuhampaat..
Mun tapaus taitaa olla lievää vielä..
Jos äiti aikasemmin olis sen tutin ottanu pois..