Tunnustan, olen täydellisen paska äiti
Lapset riehuu, olen yksin näiden kanssa, ei ketään mummuja tai tuttuja. Tai ne eivät auta enää, sillä en pärjää näiden kanssa edes yhtä iltaa. Lapset 3v ja 5v.
Ne on sotkeneet, piirrelleet seiniin, tukkineet pöntöt ja lavuaarit, kaataneet vettä ja ruokaa joka paikkaan, riehuu, repii, tukkanuottasilla ja eivät syö mitään, käyvät ite jääkaapilla ja sitä mukaa kun siivoon ne sotkee tai tekee lisää kolttosia.
En jaksa, en välitä, heitän hanskat tiskiin. Olen muutenkin masentunut, ja sitten vielä mies lähti pois kahdeks viikoks. Ja saikkua loppuviikko, sen sorttista että se ei riehumista estä, en kestä, että noita ei voi viedä edes päiväkotiin tai mihinkään julkisille paikoille, tai missä on muita lapsia, ettei ne saa pahempaa tulehdusta. Päivärahat ja raha ei kata tätä kärsimystä. Roskat mätänee, postit on hakematta ties monetta päivää ja jääkaapissa olis muuten valo, mutta sen sentäs jaksan täyttää ku ainut ilo elämässä on syöminen. Pyykit mätänee ja punaisella kestotussilla piirrelty koko saakelin kylppärin kaakelit ja lauteet.
Laitan ne koht nukkuu kai, kai se huomenna on taas helpompi, ehkä. Paitsi et sama rumba starttaa kello kuus, oli päiväkodissa tai ei. Pitäs taistella vielä lääkkeet, mutta noita pitäisi pitää kaks vahvaa miestä tai kymmenen naista, jotta ne pysyisi sen lääkityksen ajan paikallaan. Olis tässä käyttöä jollekin super-nannylle ja äidille hermolomaa ainaskin vuosi. :( Haudon synkkiä ajatuksia, ja vedän unilääkkeen, et saan ees yöni nukutuksi. :(
Kommentit (10)
Lapset on hankalia ja keksivät keskenään tuplasti tyhmempiä tenppuja kuin yksin. Kyllä se siitä, usko pois! Aamulla kaikki näyttää valoisammalta.
Sä olet itsekin nyt "hoitajan" tarpeessa, että sä voimaat panna mukuloille rajoja pystyyn. Väsyneenä sitä ei jaksa. Soita sossuun ja selitä tilanteesi tai kirkon diakoniatyöntekijöille. Niillä on hyvät verkostot.
monta muutakin äitiä. Et ole yksin. Koita jaksaa ja hae ehdottomasti apua. Ei sitä tarvitse hävetä eikä tuntea huonommuutta vaikka apua tarvitseekin. Olen minäkin saanu ja muistan kuinka tunsin maailman paskimmaksi äidiksi liian usein itseni. Kyllä se päivä valkenee kun saa apua!
Tarvitset kotiapua. Mun yhdellä kaverilla käy joku auttelemassa kerran viikossa. Hänellä on kaksi lasta, naimisissa. Kaveri on kertonut avoimesti ongelmistaan neuvolassa ja sitä kautta ilmeisesti saanut apua. Suosittelen samaa sinulle, ap!
...huomenna soskuun ja pyydä apua!! Itse olemme juuri tarjoutuneet tukiperheeksi, joten saattaisipa teidän lasten tilanteessa olla enemmän kuin paikallaan.
Voimia!
Itsestä tunu joskus samalta. Yritä saada jostain apua. Neuvola?
jos jatkuu- laitan viikkorahan jäähylle- auttaa
juo kuppi kahvia ja aloita huomenna äitiys alusta
Soita neuvolaan ja sano ettet jaksa. pakko sun on saada apua. hanki vaikka joku siivousapu (jonka voi sit laskea verovähennyksessä).
tai sitten kodinhoitaja.
käy lääkärille jos antais sulle reseptin masennuslääkkeelle..