Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaine 130/34, onko tuo alapaine jo vaarallisen matala?

Vierailija
17.02.2009 |

Mitä haittaa tuosta voi olla? Neuvolassa (rv 23) eivät osanneet sanoa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 130-138 on hieman koholla. Ja kun alapaineesi on 30-34 niin aika kumma suhde paineilla on. Koettaisin, vielä kysyä äitiysneuvolan lääkäriltä asiasta. Ja jos töissä on sellain en rannemittari niin siihen en ainakaan tippaakaan luottaisi. Orionin käsivarsimittarit ok.

Vierailija
2/22 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo suhde ihmetyttää muakin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantaa ottaa puhelimessa. Pyytänevät näytille.

Alhainen alapaine sinulla on ja ihmettelen että olet hengissä.

Mummollani oli ja sai sydämen tahdistimen, nimittäin tuli hetkellisiä tajunnanmenetyksiä.

Joka tapauksessa vaatii erikoislääkärin kommentin, uskon että äitiyspolilta tehdään pikalähete sisätautinen puolelle ja tutkitaan syy.

Toimi jo tänään. 40 alapaineena on sekin todella alhainen.

Vierailija
4/22 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko oireita?

Vierailija
5/22 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun yläpaine on 130. Käy uudestaan ottamassa, jos se oli vain joku virhe mittaus. Olen hoitaja en lääkäri ja mielestäni kannattaisi ehkä sitten terkkarin konsultoida lääkäriä asiasta.

Vierailija
6/22 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina suunnilleen samat lukemat. On mulla huimausta joskus, mutta pyörtyillyt en ole. Aikaisemminkin mulla on ollut aika matalia verenpaineita (esim. ennen raskautta yläpaine lähellä 100 ja alapaine alle 50), mutta ne kai vielä on menneet normaalin rajoihin.

Vierailija
7/22 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pimenee jo alapaineen ollessa 50-60.

Vierailija
8/22 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lasten pyllyn pyyhintä (siis pää alaspäin olo) on pahinta.

Olen jossain vaiheessa mielestäni huomannut, että sydän lyö yhtäkkiä nopean sarjan tai sitten välillä tulee sellainen "humahtava" olo päässä, jonka aikana sumenee.

Hitto kun alkaa hirvittää. Pitää varmaan huomenna vielä soittaa sinne neuvolaan ja kysyä.

Vierailija
9/22 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuo alapaine normaali vai onko joku riskitilanne?

ap

Vierailija
10/22 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suhde yläpaineeseen ei ole.

Vierailija
11/22 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis eivät osanneet neuvolassa sanoa?! Onks tää nyt joku vitsi.... Mulla olivat neuvolassa kovin huolissaan kun alapaine oli 55... mitään oireita ei ollut.

Vierailija
12/22 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis eivät osanneet neuvolassa sanoa?! Onks tää nyt joku vitsi.... Mulla olivat neuvolassa kovin huolissaan kun alapaine oli 55... mitään oireita ei ollut.

Neuvolasta tultua työkaveri mittasi paineet uudelleen ja oli tuo 130/34. Neuvolassa oli 138/32 (tosin korttiin näköjään on merkitty 138/40).

ap

Vierailija
13/22 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suhde yläpaineeseen ei ole.

ap

Vierailija
14/22 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystävä lääkäri totesi, että sehän on vaan hyvä, kun on matala alapaine! En kyllä enää kohta luota terveydenhoitohenkilöstön osaamiseen...

Kauhuissani olen netistä viimeisen tunnin lukenut juttuja, mihin alhainen alapaine liittyy (mm. aorttaläpän ohivuoto, sepelvaltimon verenkiertohäiriöt...) Voisko joku asiasta tietävä vielä kommentoida, onko syytä huoleen?

ap

Vierailija
15/22 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alhainen paine liittynee raskauteesi

Vierailija
16/22 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sydamen taytyy siis tehda aika paljon toita etta saa sykkeen ajaksi paineen nousemaan noin paljon, koska verisuonista ei juuri vastusta loydy. Itsella ei kokemusta nain pain, itsella toisenlainen erikoinen alapaine/ylapaine yhdistelma (matala ylapaine, korkea alapaine) joka johtuu minun tapauksessani harvinaisesta verisuonitaudista. Oliko sulla siis aitipolille lahete? Jos ei, niin sinne ainakin itse haluaisin, jos tuo alapaine ei siis ole ihan yhden-parin mittauksen asia.

Vierailija
17/22 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkein kysymys:

Kuinka voit? Onko mitään outoja oireita?

raskaus voi laskea verenpainetta.

Vierailija
18/22 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sydänsairaudet ja endokrinologiset ongelmat (kuten diabetes, kilpirauhasen toimintahäiriöt) voivat laskea verenpainetta. Tai sitten voi olal, ettei tolle löydy mtn selitystä.

Vierailija
19/22 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkein kysymys:

Kuinka voit? Onko mitään outoja oireita?

raskaus voi laskea verenpainetta.

Joskus päässä humahtaa ja silloin silmissä mustenee. Mulla normaalit paineet siis luokkaa 100/55 - 110/60, aiemmissa raskauksissa olleet tätä korkeampia (esim. luokkaa 130/70). Tämän odotuksen aikana alapaine ollut usein alle 50, aina alle 60.

ap

Vierailija
20/22 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alapaine pahimmillaan 40 eivätkä neuvolassa ainakaan olleet huolissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän