Kannattaako mennä äitiyspolin diabeteshoitajalle, jos ei edes tiedä onko sikiö hengissä?
ja tuskin sinne ultraan ihan vaan menemällä pääsee
Kommentit (8)
koti vempaimella saa hyvin helposti oman sykkeen kuulumaan..
ja kyllä ultraan pääsee ajan varauksella jos on ongelmia... ja eikös sinulla muutenkin pitäisi olla rakenneultra lähiaikoina/viikkoina?
mutta en ole vielä varannut aikaa yksityiselle, koska odottelen uusiiko verenvuoto ja tuleeko kutsu äitipolille ultraan, niin saan sen lähes ilmaiseksi yliopistosairaalassa.
Ja jos itse maksan, menen ultraan vasta rv 21, koska sukupuoli näkyy silloin varmemmin kuin rv 18
päivä omalla kustannuksella ravaisin. Luotan siihen että luonto hoitaa elinkelvottoman sikiön ulos mun ruumista jos niin on käydäkseen. Ja miksi maksan yksityiselle jos pääsen verorahoilla ultraan perjantaina?
mä kävin kahdesti, vikola 8 ja viikolla 16 naistentautuen päivystyksessä verenvuodon takia. siis soittelin sine ja käskivät ultraan. tottakai sä pääset ultraankun kerrot tilanteesi.
en tajua miten voit vain odotella ja mietti rahaa tässä tilanteessa...
ja lääkäri sanoi että jos on mennäkseen kesken, ei voi tehdä mitään. Silloin kaikki oli ok, eikä verenvuoto ole uusinut.
Mutta en viitsisi turhan takia ravata missään diabeteshoitajalla jos mitään lasta ei edes ole tulossa.
Eikä neuvola antanut lähetettä ultraan kun kävin viikko sitten vaikka sydänääniä ei saatu kuulumaan.
Tuli kutsu äitiyspolille perjantaiksi, olen nyt rv 15+0 ja mulla oli rajua verenvuotoa 2 viikkoa sitten, jolloin kävin yksityisellä ultrassa ja sikiö oli kunnossa sekä istukka.
Neuvolassa yritettiin kuunnella sydänääniä 2 viikkoa sitten rv 13+1, mutta ei kuuluneet, kotidoplerilla saan kyllä jonkun sykkeen kuulumaan.
Eli pitäisikö pyytää että kuuntelevat äitipolilla sydänäänet, ennenkuin antavat mitään lisäaikoja, neuvolaan en työn takia ehdi päivällä.