Hiiteen täysimetys!
Pitikin uskoa kaikki puheet täysimetyksen osalta. Koliikkia kesti 10-viikkoa. Imetin ja imetin minkä kerkisin, illalla tunteja. Silti vauva huusi kuin kidutettuna koko yön. Nukahti viimein joskus neljän kieppeillä lopen uupuneena. Sitten yhtenä iltana rinnat verille syötettyäni annoin 150ml nania. Lapsi nukkuin yhdellä syötöllä koko yön. Nyt olen jatkanut iltamaidon antamista korvikkeena viikon, ja kas, lapsi nukkuu yöt. nyt ne täysimetyksen puolustajat sanovat minulle, että se oli vain sattumaa. koliikki vaan sattui loppumaan. Aika hyvä sattuma. Ihan kuin se olisi kuolemansynti antaa yhdellä syötöllä korviketta!
Kommentit (7)
Söitkö terveellisesti ja joitko riittävästi? Oliko " raskausläskejä" , mitä sulatella imetykseen.
mullakin on ollut aivan kamala olo kun tiedän että rinnasta ei ole tullut maitoa ja lapsi on huutanut nälkäänsä. Meillä lisä maitoa alettiin antaa jo synnärillä ja kotiin kun päästiin olin aivan ihmeissäni kuinka paljon pullosta pitää antaa maitoa. Tuntuu aivan kauhealta että meidänkin tyttö on huutanut pitkiä aikoja nälkäänsä! Anna vaan pullosta ja opetelkaa teille sopiva rytmi, en usko että vauvalle traumoja jää :)
t. tyttö 5vko ja tuore äiti
ja join kyllä tosi tehokkaasti. (ja edelleen tietysti) ja läskejäkin löytyy vähänsen. Ei se ollut mistään sellaisesta kiinni. vauvan paino nousi ihan kohtalaisesti, mutta yöllä maitoa ei vaan tullut riittävästi. Pumppaamalla saan illalla irtoamaan 20-30 ml, eli ei se millään riitä tuolle ukkelille.
mulla ainakin hävis kaikki ylimääräset kilot kaks viikkoa synnytyksestä, koska vauva leikattiin... ruoka ei maistu kunnolla vieläkään ja kilot on sulaneet pois jo kauan aikaa sitten... vauva 5vko vanha...
Hyvä että annoit lisämaitoa. Järki on kuitenkin hyvä pitää mukana näissä imetystouhuissakin.