Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,5v. ei enää suostu makaamaan hoitopöydällä kun siltä vaihtaa vaippaa

Vierailija
16.02.2009 |

mikä neuvoksi?

Kusi vaipat menee kyllä seisaaltaankin mutta paska vaipat ovat vähän hankalampia.

Ei auta vaikka antaisin jonkun tosi kivan lelun tms. käteen.

Keksillä lahjomistakin olen kokeillut mutta ei, kiemurtelee kuin käärme ja itkee ja huutaa kunnes sitten päädyn vaihtamaan seisaaltaan suihkussa.

Ihan ok tuo suihkussa vaihtaminen mutta hoitopaikassa niillä ei ole suihkua niin mietin, että onkohan siellä tuo vaipan vaihto yhtä taistelua?

Mitenkähän saisin totuteltua lapseni takaisin hoitopöydällä makaamiseen?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka hoitopöydällä suostuisi makaamaan. ennen vuoden ikää vaatteidenkin vaihto on meillä ollut yhtä taistelua.

osta housuvaippoja ja pese peppu suihkussa.

Vierailija
2/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kukaan lapsista ole suostunut vaipanvaihtoon makuultaan enää sen jälkeen kun ovat oppineet kääntymään vatsalleen, en ole kuvitellut että kukaan käyttäisi hoitopöytää edes noin pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis ottaa pois seisaaltaan ja sitten pestä pylly lavuaarissa. Niin mä ainakin teen. Ei mun lapsi oo maannut hoitopöydällä ollenkaan sen jälkeen kun oppi seisomaan.

Vierailija
4/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kaks tyttöä ja poika, ja nimenomaan poika on juuri tällainen kiemurtelija ja ei tulisi vaipanvaihtoon lainkaan.

Mulla ei ole mitään hyviä neuvoja, ongelma täälläkin. Mä vaihdan vaipat sohvalla pyyhkeen päällä, ja joudun usein käyttämään koviakin sanoja jotta poika olis hetken paikallaan. Välillä heitän huumoriks, et mitä jos paskaa tulee sohvaankin ja siitä hänen farkkuihinsa niin onko kiva... Tai lupaan jotain hyvää heti kun vaippa on vaihdettu.. mun mies antaa välillä luunapin kankkuun mut se ei kyllä ole sallittua laissa edes... eli sitä en neuvo.

P.S. kusi- ja paskavaipat on yhdyssana

Vierailija
5/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin tuon ikäisiltä yleensäkin. Mitä jos äiti nyt vähän mietti tai kävisi siellä hoitopaikaissa katsomassa miten lapsen vaippa vaihdetaan seisten???

Vierailija
6/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen makaroni jauheliha paistoksen tähteitä. Mitä kivaa tekisin niistä ruoaksi? Kananmuniakin on joten ajattelin ensin,,että teen makaronilaatikkoa mutta meillä ei ole juustoa :(

Vierailija
7/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sängyllä? Ei se pöydällä vaipan vaihto ihan pakollista ole. Seisaallaankin voi, tai vaikka penska ylösalaisin sylissä jos niin menee.

Vierailija
8/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tässä reilun kuukauden ajan sellainen leikki, jolla molemmat keskittyvät ainoastaan siihen.

Jää siis vaippojen, tuubien tavoittelu ja kiemurtelut.

Niin, minä siis kyselen eri kehonosia ja lapset osoittavat niitä innoissaan. Ja sitten opetellaan aina joku uusi kehon osa. Toimii meillä ja on vielä kehittävääkin siksi suosittelen : )

Vierailija
9/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pese lavuaarissa pylly kakan jälkeen, ei se oo vaikeeta

Vierailija
10/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään kuullut, että kukaan vaihtaisi tuon ikäisen vaippaa hoitopöydällä. Mä olen vaihtanut pari ekaa kuukautta sängyn päällä ja sen jälkeen sylissä siten että lapset istuvat. Ja pepun olen pessyt suihkussa lapsilta, jotka osaavat seistä.

Vierailija
11/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalkoväliin levitellä.

t. leikkiä suositellut

Vierailija
12/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy kans kiemurtelija, 1v poika. Vaipan nappaan pois vessassa, lapsi siis sylissä ja vaippa laitetaan lattialla tai sohvalla. Joskus todella hankalaa kun poika on ihan kiemuralla mutta aina se vaippa on saatu laitettua.

Vierailija
13/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdan vaipat. Joskus yritti karata, mutta ei kokeillut monta kertaa. Istuin nimittäin hänen mahansa päälle hetkeksi (tai siis käytännössä olin polvillani lattialla lapsi jalkojen välissä, takapuoleni ehkä vähän hipoi lapsen mahaa) ja laitoin uuden vaipan siinä asennossa. Ei vissiin ollut kivaa, joten päätti sittenkin suopua makaamaan omaehtoisesti paikallaan. :)

PS. Lapsi on tullut meille ihan hiljattain ja aiemmassa elämässään on kokenut ronskinpuoleista kohtelua, joten mitään traumoja ei varmasti moisesta saanut.

Vierailija
14/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdan vaipat. Joskus yritti karata, mutta ei kokeillut monta kertaa. Istuin nimittäin hänen mahansa päälle hetkeksi (tai siis käytännössä olin polvillani lattialla lapsi jalkojen välissä, takapuoleni ehkä vähän hipoi lapsen mahaa) ja laitoin uuden vaipan siinä asennossa. Ei vissiin ollut kivaa, joten päätti sittenkin suopua makaamaan omaehtoisesti paikallaan. :)

PS. Lapsi on tullut meille ihan hiljattain ja aiemmassa elämässään on kokenut ronskinpuoleista kohtelua, joten mitään traumoja ei varmasti moisesta saanut.

Vierailija
15/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten opetetaan lapsi tottelemaan jotenkin muuten kuin fyysisiä keinoja käyttämällä, jos häntä on aiemmissa sijoituspaikoissa ilmeisesti jopa lyöty. Olemme itseemme valtavan tyytyväisiä, sillä lapsi on oppinut ihmisten tavoille todella lyhyessä ajassa, emmekä ole käyttäneet väkivaltaa, vaikka lapsi on siihen selkeästi jopa yrittänyt yllyttää. Helppoa se ei ole ollut ja tuollaisia "harmaan alueen" keinoja on jouduttu käyttämään usein. Mutta nykyään tenava ei enää lyö, sylje, pure eikä potki ja muutenkin tottelee aika hyvin.

14

Vierailija
16/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi yäk eikö se kakkanen vesi valu jaloille? Ja lattialla sitten paskabakteereita, (sinne livahtaa 1v konttaamaan ja nuolee kätensä....)

Ällöttävää, pesualtaan saa sentään saippuan kanssa huuhtaistua eikä siinä kukaan kävele

Vierailija
17/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopöydällä vaipan 1,5-vuotiaalle..? Itse käytin hoitopöytää tasan ekan kuukauden, sitten siirryin vaihtamaan vaipat sylissä.

Vierailija
18/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään toivoa, että olisivat pysyneet makuulla.

Tyttö ja poika olivat siis kyseessä. Käytin kestoja ja housuvaippoja.

Vierailija
19/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi puoltoista vuotias.

pissavaipat vaihdetaan seisaaltaa/sylissä.

kakkavaippaa vaihtaessa laitan lapsen lattialle maate

Vierailija
20/35 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään halua roikotella isoja lapsia lavuaarin päällä, ja valuuhan se kakkavesi lavuaarissakin jaloille, siis lapsen jaloille. Omillehan se ei valu lattiallakaan. Ja lattian saa äkkiä hutastua puhtaaksi pesun jälkeen ihan yhtä lailla kuin lavuaarinkin. Meillä ei 1-vuotiailla ole pääsyä kylppärin lattialle konttaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi