Vielä tuosta sairauskuluvakuutuksesta. Pyytääkö vakuutusyhtiöt
ja menetät korvaukset, jos valhe paljastuu. Eli ei kannata salailla tai huijata, korvauksia on muutenkin vaikea saada.
Kommentit (4)
on siinä hakemuspaperissa (kun anot itsellesi ko. vakuutusta) sellainen kohta, että valtuutat vakuutusyhtiön saamaan tietoja sinua hoitaneilta tahoilta. Tuskin saa vakuutusta ellei anna tuota suostumusta. Mutta en sitten tiedä miten usein vakuutusyhtiöt alkavat asioita selvittelemään. Ja eivät tietenkään saa tietoa muualta kuin niistä paikoista joissa syntyneitä kuluja haet korvattaviksi (esim. jos oletkin ollut myös jossain yksityisellä hoidossa, muttet lähetä kuitteja vak.yhtiölle, tuskin alkavat koko kaupungin lääkäriasemia läpi soittamaan, eivätkä varmaan saakaan).
Kannattaa kyllä vastata rehellisesti. Minä aikoinani olin rehellinen ja soitin lisäohjeita vakuutusyhtiöstä sillä seurauksella että neuvoivat väärin ja sen takia nyt ei lapselle maksetakaan tietyn sairauden kustannuksia ko. vakuutuksesta, moka oli siis vakuutusyhtiön mutta me kärsimme. Mutta kannattaa tosiaan olla rehellinen.
Millaisesta asiasta ap on kysymys, mitä haluaisi vak. yhtiöltä salata? Itse sain aikoinaan väärät ohjeet vak.yhtiöltä raskaudenaikaisen ultraäänitutkimusten tulosten lähettämisestä ja sen johdosta minua syytettiin tiedon pimittämisestä. :(
Kolmannen lapsemme kanssa meidän piti ensimmäistä korvausta hakiessamme toimittaa lapsen koko "sairaushistoria" vakuutusyhtiöön, eli esim. soittaa mökkipaikkakunnallemme ja pyytää sieltä Mehiläisestä kesälomaan osuneen käynnin epikriisi. Samoin terveyskeskus tulosti meille kaikkien käyntien sanelut ja myös sairaalasta pyysin rs-virusajalta paperit. Ihan kunnon homma oli niitä metsästää.
Kolmannen kanssa oli sellainen tilanne, että If ei enää antanut niitä ennen syntymää otettavia vakuutuksia ja meillä oli toisen yhtiön kautta syntymättömän vakuutus jonka vaihdoimme myöhemmin If:iin. Halusivat selvittää, ettei korvatulehdusta ollut ollut ennen vakuutuksen ottamista.
sairauskuluvakuutukset. Mitään tietoja ei kysytty.
Just olin yläluomien korjausleikkauksessa yksityisellä. Julkiselle olis ollut jonot ainakin 6 kk.
esim lääkäriasemilta tietoja vakuutuksen hakijasta? Ei kai lääkäriasemilla ole lupaa edes antaa asiakkaistaan tietoja ulkopuolisille? Entäs pystyykö näitä tietoja jotenkin Kelasta saamaan? Mietin vaan kuinka rehellisesti pitää vastata.