******MAALISMASUT VK 8******
UUTTA VIIKKOA JÄLLEEN! =) HYVÄÄ VOINTIA TEILLE!
sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS
AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS
kolmekamua---1.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28---Joku Helsingin sairaala =)
maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS
mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS
Mimmiu---4.3.---3---Pohjanmaa---36/38---VKS
minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL
Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS
Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS
sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS
ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS
Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS
Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???
Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS
hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS
Lilja09---8.3.---1.---Pori---24/39---Stks
Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL
Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL
keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS
Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS
Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi
kellohelma---13.3.---2.---27/39---KOS
eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS
Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS
Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS
kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa
kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi
Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi
veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS
inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS
Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS
Pikkanen09---20.3.---1.---Kainuu---28/29---KaKS
Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS
Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS
LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS
Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS
Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS
sallap84---24.3.---2.---Nurmijärvi---24/27---Hysa
Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS
Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS
Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS
annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA
Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS
iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS
kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS
jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi
Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS
Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS
Tylleröx3---29.3.---3.---Tampere---28/36---TAYS
SYNTYNEET:
poikia 1
tyttöjä
10.2.09 (37+0) Mammuter, POIKA 3360g, 49 cm
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (63)
Me saatiin vauva perjantaina kotiin, kun antibioottihoito loppu. Ihanaa vauva-"arkea vietellään. Poika on tosi rauhallinen, nukkuu ja syö vaan. Välillä saa ihan herätellä, ku alkaa 5h olemaan syönnin välillä. Nytkin istun "lypsyllä", ku maitoa tulis naapurillekkin ja poika vaan nukkuu(: Vielä en voi luovuttaa, kun on antibioottikuuri kesken, mutta ajattelin että alan luovuttamaan, kun sitä kerran tulee.
Varmaan jokunen maaliskuinen nytkin synnytysreissulla. Pitää aina käydä lukemassa joka päivä joko on uusia vauveleita syntynyt(:
Eilen käytiin iltapäivällä ulkoilemassa (vähän niinku väkisin kun koko päivän olin kökkiny sisällä ja alkoi jo ahdistamaan..) ja supisteli tosi kipeästi muutaman tunnin, tuntui selässä ja reisissä asti. Sitten ne taas hiipui. Illalla iski joku ihan ihme siivoushulluus, ukko kattoi mua jo siihen malliin et pitäiskö soittaa valkotakit paikalle kun kello oli jo yli kymmenen ja mä aloin heilumaan moppi kädessä. Yöllä heräsin monta kertaa kipeisiin supistuksiin ja viime yö menikin hyvin pitkälti valvoessa mutta lähtö ei käynyt vielä mielessä. Eilen mietiskelinkin ihan ääneen pelkoani siitä että miten pitkälle sitä lähtöä sitten viivyttää kun tää on jo kolmas kerta.. Että odottaako sitä sitten liian pitkään kotona kun kuvittelee ettei vielä tarpeeksi tunnu missään.. Tänään onkin ollu pinna tosi tiukalla valvotun yön jäljiltä. Ja menkkakivut on kovat selässä ja mahan puolella. Kovin tuli taas valitusvoittoinen viesti mutta toisaalta, limatulppaa (sitä paksua itteään ja verensekaista) irtoaa edelleen joten viestit voi viikon päästä olla jo melko painokelvotonta tavaraa jos tää kaveri ei ala kohta tulemaan ulos.. Mietin sitäkin et jos on liian iso, ettei mahtuisikaan tulemaan ulos, voisiko olla esteenä sille ettei synnytys käynnisty kunnolla? Mulla ei ole tehty minkäänlaista painoarviota esim neuvolassa. rv 29 on ainoa arvio syntymäpainosta tehty siellä 4D ultrassa, ja se oli 4kg ja ylikin.. Aiemmissa raskauksissa on neuvolassa kätilö tehny käsikopelot mahan päältä, tai lääkäri ainakin viimeisellä käynnillä mut jotenkin tuntuu että tässä raskaudessa on kaikki hoidettu vähän sinnepäin. Noh, pääasia olis et vauva mahtuu hyvin tulemaan ja lisäks toivoo tietenki jokainen et vauva olis terve :)
Mut on tää vaan järkyttävää miten nopeaan aika menee. Viikko laskettuun aikaan! Kyllä se hassulta tuntuu että muutaman viikon päästä on meilläkin jo vähän niinku väkisin (jos kaikki menee hyvin) se vauva talossa. Ihanaa .. Sitä odotellessa ja kärvistellessä.
Moniko muuten aikoo jäädä hoitovapaalle? Hassua kysellä tässä vaiheessa jo mutta äkkiä se joulukuu tulee taas ja ä-lomat loppuu..Ite ajattelin jäädä ainakin vuodeks ja tehdä siinä samalla keikkatyötä mahdollisuuksien mukaan. Meidän kunnassa maksetaan, ainakin toistaiseks, kuntalisää ihan kohtuu summa siihen asti että lapsi on 1v9kk. Tosin kuntalisää laskettiin just 40€ kun kelan hoitotuki nousi 20€. Kyllä siitä adressi tehtiin että olis nostettu kuntalisää takas edes se 20€ et tuki ei olis tippunu (siis yhteissumma) muttaa kunnanjohtaja oli sitä mieltä että ylipäätään olis parasta saada äidit takas töihin ja lapset päivähoitoon jotta kunta saisi verotuloja.. Kyllä ei voi kuin ihmetellä kunnanjohtajan kommenttia kun täälläkin on tuo päivähoidon tilanne aika huono.. Paikkoja ei ole muutenkaan niin paljoa ku tarttis ja hoitajia on liian vähän. No, sanomattakin on varmaan selvää että meidän kunnanjohtaja on mies.. ;)
No, se oli vähän aiheen vierestäkin. Supistuksia toivon kaikille niitä kaipaaville ja aurinkoa laskiaismäkeen. Meidänkin piti lähteä mäenlaskuun isoon mäkeen mutta itse en jaksa millään ja mies ei halua lähteä koska haluaa hoitaa mua kotona (siitä on tullu ihan liikkis viime viikkoina/kuukausina) :) Onneks meidän pihalla on hyvä ja turvallinen mäki missä lapset saa laskea vaikka joka päivä.
Heh.. Tuonne näytön yläkulmaan tuli teksti "Varoitus! Istuntosi on vanhentunut toimettomuuden vuoksi. Ota talteen tiedot, jotka olet syöttänyt ennen sivun päivitystä.." eli jos tekstini näkyy teille, olen saanut työvoiton vauva-palstan toimivuusongelmista, jos taas ei näy, olen menettänyt hermoni, joista ei tänään ole muutenkaan paljoa jäljellä..
kolmekamua rv 38+6/39.. miten sen nyt ottaa ja laskee.. B-)
Edellinen karkas :)
Voi kolmekamua, lupaavalta näyttää!!! Tsemppiä sinne ja supistuksia! Täällä odotellaan jännityksellä.
Itsellänikin supisteli "kivasti" viime yönä. Kolme tuntia niiden kanssa painiskelin, ja sitten ne taas loppuivat. Tuskaista tällanen! Kaks ekaa lasta mulla on syntyneet "kerralla", eli heti ekasta kipeästä supistuksesta on synnytys ollut käynnissä. Nyt ne supparit kuitenki taas loppu, ja päivän mittaan niitä on sit tullu n. tunnin kahden välein. Eli eipä juuri ollenkaan. Äitipolillakin kävin ja katsoivat kohdunsuun tilanteen...Sormelle auki, mutta näin uudelleensynnyttäjällä voi ollakkin. Voi mennä vielä viikkoja...
Olis ne mut ottanu osastolle jos olisin jääny, mutta mitäpä minä siellä. Olisivat seuranneet tilannetta, mutta tuumasin, että voihan tuota kotonakin seurata, ja jos se nyt sit oikeesti vaikka käynnistyisi, niin pääseehän tuonne uudestaankin.
Tervetuloa vielä uudelle tulokkaalle :) Hauska kun meitä on näinkin paljon. Loppua kohti kun jännitys näyttää tiivistyvän...
:) Piiperö -78 ja tytsi rv 36, tasan