Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

******MAALISMASUT VK 8******

16.02.2009 |

UUTTA VIIKKOA JÄLLEEN! =) HYVÄÄ VOINTIA TEILLE!

sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS

AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS

kolmekamua---1.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28---Joku Helsingin sairaala =)

maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS

mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Mimmiu---4.3.---3---Pohjanmaa---36/38---VKS

minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL

Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS

Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS

sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS

ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS

Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS

Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???

Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS

hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS

Lilja09---8.3.---1.---Pori---24/39---Stks

Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL

Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL

keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS

Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS

Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi

kellohelma---13.3.---2.---27/39---KOS

eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS

Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS

Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS

kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa

kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi

Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi

veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS

inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS

Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS

Pikkanen09---20.3.---1.---Kainuu---28/29---KaKS

Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS

Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS

LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS

Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS

Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS

sallap84---24.3.---2.---Nurmijärvi---24/27---Hysa

Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS

Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS

annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA

Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS

iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS

kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS

jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi

Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS

Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS

Tylleröx3---29.3.---3.---Tampere---28/36---TAYS

SYNTYNEET:

poikia 1

tyttöjä

10.2.09 (37+0) Mammuter, POIKA 3360g, 49 cm

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen saatiin siivottua, joten tänään on sit aikaa muuhun.. Me lähdetään hoiteleen paperiasioita ja sit käydään naapurikaupungissa vähän shoppailemassa. On tää kyl ihanaa, kun voi viettää keskellä viikkoa yhteistä vapaapäivää!!!!!

Jonkin verran supistelee, mut ei mitenkään paljon.. Kauhea nuha on ollu perjantaista asti. Eilen illalla ajattelin et varmaan kuume nousee, mut onneks ei sit kuitenkaan..

Vauva liikkunut ihan mukavasti. Sen puoleen ei oo tarttenu huolestua.

Liitoskivut on alkanu taas pahenee.. Se kyl hieman harmittaa!!!!

Esikoiseen mulla menee hermot päivittäin. Mä en tajua mitä mun pitäs tehdä et jaksaisin sen kanssa. Tosi temperamenttinen tapaus.. Ja mä vaan lisään sen kiukkua omalla käytökselläni. HUHHUH!!! Tuntuu, ettei osata toisillemme puhua ollenkaan normaalisti.

Alkaa kyllä jännittää, kun vauvan tulo lähestyy.. HUI!

Iloista mieltä meille jokaiselle!

t. iiiik ja pikkuinen 35+1

Vierailija
42/63 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kolme poikaa syntynyt maaliskuisille, hienoa; isot onnittelut kaikille!!!

Täällä kaikki ennallaan. Eli supistaa, painaa, ahdistaa, närästää.. Ja kuten joku muukin valitteli, ylävatsalla on kipeä kohta, kun pikkukaveri työntää siihen koko ajan peppuaan. Fyysisesti alan olla valmis synnyttämään, mutta henkisestä puolesta en mene takuuseen, kun vähän on alkanut pelottaa miten synnytys menee ja etenkin, entä sen jälkeen..

Tuleva isosisko (2,5 v.) on kyllä viime päivinä kovin jutellut vauvasta ja luvannut auttaa äitiä hoitamisessa.. Saa nähdä mikä on todellisuus muutaman viikon päästä ;) No, onneksi mieskin on kotosalla 2-3 viikkoa alkuun, niin sekin vähän helpottaa.

Mutta näin lyhyesti tällä kertaa. Ruoka on uunissa ja ihan juuri valmis, joten menen kattamaan pöytää ja pilkkomaan kurkkua. Jostain syystä tuore kurkku maistuu mun suussa niin älyttömän hyvälle tällä hetkellä..! ;)

Mukavaa, aurinkoista loppuviikkoa ja hyviä vointeja kaikille!

Terkuin, K (huomenna rv 38 tasan, voi apua..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan täällä maalismasujen sivuilla on käydä kurkkimassa, mitä teille kuuluu.

Lämpimät onnittelut siis Sunny ja Ansku!! Onpa tosiaankin jännää, että kaikki poikamme ovat syntyneet tismalleen saman ikäisinä eli rv 37!

Me ollaan oltu nyt viikko kotona ja ihanaa on ollut -hyvää kannattaa odottaa, vaikka vähän kauemminkin. Syntymättä ei jää yksikään vauveli! Tosin tuntuuhan se epäreilulta ja hurjalta, että ns. normaalikin kantoaika voi olla viisikin viikkoa pidempi.

En ole vielä tuolla vauvapuolella edes piipahtanut, mutta jo etukäteenkin mietin, että mitenköhän meille tämän ketjun mammoille käy, kun osa luonnollisestikin synnyttää jo helmikuussa ja varmaan osa huhtikuussa. Itse pyörin jonkin verran neljä vuotta sitten ensin maalismammoissa, mutta poika syntyikin jo helmikuussa, joten jättäydyin jotenkin pois tuolta maalisten puolelta, enkä osannut oikein helmikuisiinkaan liittyä. No, ongelmansa kullakin... Ainakin jatkossakin haluan käydä lueskelemassa, mitä teille kuuluu ja milloin tosiaan saadaan näille pojillemme tyttöseuraa.

t. mammutter + poikavauva 9 pvää

Vierailija
44/63 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kirkkaasta verestä.. Mulla tulee kans ajoittain pyyhkiessä, ihan sellaista kirkasta punaista verta. Mulla se tulee limakalvoilta koska olen tällä hetkellä toiselta nimeltäni "Saharan autiomaa" :) Kipeetä tekee välillä kovastikin, eiku vaan rasvaista perusvoidetta päivittäin x 2 niin kärsii pyyhkiä.

kolmekamua & KÄpy rv 38+3

ps. Mulla on näköjään (neuvolakortin mukaan) muuttunut jossain vaiheessa tuo laskettuaika niin että se onkin "vasta" 2.3. Noh, samapa kai tuo, kunhan eivät kauheasti sitä enää siirrä eteenpäin ;)

Vierailija
45/63 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyl vika viikko ku meikä ajaa autoa vapaaehtoisesti. Sen verran hankalaa olla ratin takana ja rattikin lähellä masua. Pelotta jos kolaroi.

Viime yö oli ihan ihmeellinen. Mahassa kiersi illalla syömät Fasupalat (enkä ollut syönyt iltaruokaa). Sydän tykytteli ja valvoin puol kolmesta puol neljään. Välillä supistikin (ei mikään tosi kova mutta kumminkin ihan menkka kivultatuntui) ihan vaan makuutellessa, mutta ne sit loppui ja sain nukuttua. Rupesin jo miettimään että pitääkö soittaa äippäpolille, mutta en sit soittanut. Samoin supisti aamulla klo 07 aikaan kun menin makuulle istumasta.

Tänään tenava ollut aktiivinen ja eilen mylläsi erittäin paljon. Ei ole tarvinnut liikelaskentaa tehtä nyt kahteen päivään.

Kauheat karkki ja herkku himot päällä.

T:Vacsuli ja papu 36+1

Vierailija
46/63 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vauvalle peti laitettu. Löysin tänään kirppikseltä reunapehmusteen, joka on tosi kiva. Eikä maksanu ku 4e.

Kävin äsken lenkillä ja vähän jumppasinkin. Kyllä alkaa olla tosi kova into päästä kunnolla liikkumaan!!!!! Mä vaan tuijottelen kaihoisasti rattaita ja kuvittelen, miten työnnän niitä jonkin ajan päästä keväisellä tiellä..

Nyt pitää mennä kuuntelee tota isyysvapaa-keskustelua telkusta..

Hyvät yöt!

t. iiiik

Vierailija
47/63 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sitä eletään vauva-arkea=)poika nukkuu yönsä hyvin,herää 2-4tunnin välein syömään ja ei turhia kitise.Kiltti ja rauhallinen vauva siis ainakin vielä.

Synnytysasiaa.Elikkä,heräsin perjantain ja lauantain välisenä yönä puoli kolmelta supistuksiin ja kellotin niitä puoli kuuteen asti.Sitten kävin vessassa ja huomasin että verta tiputtelee ja kävin herättämässä miehen.Sairaalaan lähdettiin kahdeksan jälkeen kun olo alkoi käydä tukalaksi.Matka meni kuitenkin hyvin ilman suurempia tuskia.Sairaalassa oli paikat 4 cm auki,ja lähdin siitä sitten vielä tarkkailuhuoneeseen telkkaria tuijottamaan.Kahden aikaan kutsuttiin lääkäri puhkaisemaan kalvot kun ei meinannut synnytys edetä,jumitti siinä 8csentissä kohdunsuu.Ja sitten alkoikin tapahtua!Samantien kun lekuri ehti ovesta ulos alkoi ponnistuttamaan kamalasti,(kohdunsuu avautui kahdessa minuutissa siitä 8sentistä täysin auki)ja 20 minuutin ponnistamisen jälkeen syntyi poika.Ja synnytin ihan luomuna,ei mitään kipulääkityksiä,eikä edes ilokaasua.Ja tällä kertaa ihan omasta tahdosta!Kivut olivat koko ajan siedettävät,ja pärjäsin supistusten kanssa hyvin keinutuolissa istuskelemalla ja musiikkia kuuntelemalla,lämpöpussi alamahalla.Ponnistusvaihe oli pahin kohta.Mutta hyvin siis meni eikä mitään traumoja jäänyt!Ei tullut yhtään repeämiäkään.Mutta taas poika kutsuu,palaan taas...

Vierailija
48/63 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei käännetty kun ei tarvinnut. Siellä törötti pää alaspäin :-) Olen niin iloinen asiasta. Koko arviokin saatiin, ei mikään jättiläinen ole onneksi tulossa. Kätilö vasta tätä harjoitteli joten ei ole mitenkään varma.

Samalla reissulla ajelin Tapiolaan ja Stockalta Aventin ritnapumppu ja mikrosterilisoija. Halvemmakis tuli kuin että olsiin entti kaupasta tilannut. Molemmat olivat kantasiakas tarjouksessa. Vielä sinne jäikin tuotteita. Vink vink.

Arnica montanaa ja sappisaippuaa hain luontaistuote kaupasta.

T:Vacsuli 36+2

Vierailija
49/63 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille jo synnyttäneille! Itellä se tuntuu olevan vielä kamalan kaukana, äitiyslomakin alkoi vasta eilen. Joku mainitsi, että olisi mukava päästä liikkumaan ilman tätä mahaa. Olen ihan samaa mieltä, varsinkin nyt kun voisi ihan hiihtääkin jopa täällä etelässä, mutta ei oikein tee mieli tämän vatsan kanssa ladulle lähteä. Uimassa olen sentään vielä käynyt.

Tänne ei muuten ihmeempiä, täytyy koittaa totutella tähän kotonaoloon. Ens viikolla onkin sitten jos jonkinlaista ohjelmaa vauvaan liittyen. On synnytysosastoon tutustuminen, perhevalmennusta ja äitipolikäynti.

Jatta 35+1

Vierailija
50/63 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunny08, kuulostaa ihanalta tuo teidän arki. Ja synnytyskin meni varsin sujuvasti. Kumpa itsellänikin olisi noin hyvä "tuuri".

Mutta omaa napaa, Vacsuli75 kanssa mulle oli käynyt samoin. Vauva oli kääntynyt ihan itsestään erinäisillä poppakonsteilla. Sanoivat, että koska pää ei ole kiinnittynyt, vaan on vielä aika korkealla, niin voi kyllä kääntyä takaisin väärinpäin. Toivottavasti näin ei kuitenkaan käy. Maaliskuun synnytystapa-arviossa se selviää.

Vaikka kyllä se lääkäri vähän arvioi tuota lantion seutua ja sanoi, että vaikuttaa hyvältä. Tarkoittaa siis sitä, että meidän vauva on tulossa alateitse.

Painoarvioksi saatiin 2620g ja luultavimmin painaa lasketun ajan tietämillä 3500g. Ei siis mikään jättiläinen, mutta ei mikään minikään.

Kaikki on siis hyvin täälläkin. Kohdunkaula oli vähän pehmennyt, mutta ei se vieläkänä kovin pehmeä ollut. Kiinni on paikat ja kaula lyhentynyt vähäsen. Ei siis pelkoa, että helmikuun puolella synnyttäisin.

Pizzaperjantaita olen viettänyt yksinäni tai oikeastaan koiran kanssa, kun miehen piti mennä käymään sosialisoivalla käynnillä. Tietäähän sen, että ryyppäämiseksi se lopulta muodostuu, vaikka kuinka oli ajatus syödä yhdessä. No nauttikoon vapaudestaan. Aattelin, että jos vauva alkaisikin syntyä nyt. Voisin loppuelämäni kuittailla miehelle, että eipä ollut synnytyksessä mukana, kun kännissä oli kivempi olla.

Mutta en mä sitä siis toivo. Ihan kiva, jos silläkin on joskus jotain elämää. Ärsyttää ainoastaan se, ettei voida ilmoittaa kun nähdään, että tilanne etenee kännin suuntaan. Mä kuitenkin odotin sitä kotona, enkä heti halutessani voinut alkaa tekemään sitä pizzaa.

(On mullakin säälittävät murheet. Pitäisikö kieriskellä vähän itsesäälissä, jos se auttaisi :D)

No mutta maanantaina neuvolaan ja sitten siitä eteenpäin. Ollaan menossa käymään viimeistä kertaa ennen vauvan tuloa meillä mun vanhempien luona ensi viikolla, saa nähdä mitä tykkään autossa istumisesta.

Mutta ehkä raportoin siitä kun se tulee ajankohtaiseksi :D.

Hauskaa perjantaipäivää teille masukit, voikaa hyvin!

T: Kaisa_kissa ja Reijo rv 35+3

Ps. leivoin tänään myös pullaan ja tein laskiaispullia, jota söin ihan simona. Mitähän vaaka sanoo?

Vierailija
51/63 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suuret onnittelut jo synnyttäneille!

Itse vietän vasta ensimmäistä äitiyslomaviikkoa. Maanantaina kävin neuvolalääkärissä. Kaikki hyvin, sf-mitta 32, vauva rt-ssä mutta vielä korkealla, kohdunkaula vielä 3 cm, pehmeä mutta kiinni, hb 130, paineet ok, pissa puhdasta ja sydänäänet n. 140. Sain lääkäriltä lupaa osallistua vielä vesijumpaan raskaana oleville joten siitä aion nyt nauttia vielä jokunen viikko. Pojilla alkoi nyt hiihtolomaa ja hyvää ilmaa on käsittääkseni luvattu joten ulkona menee varmaan suuri osa ensi viikosta. Tällä viikolla olen alkanut pestä vauvapyykkiä ja laittanut vaatteet valmiiksi hoitopöydän laatiikoihin, olen myös leiponut jonkun verran ja laittanut pakastimeen tulevan varalle. Kai tämä sitten on se pesänrakentamisvaihe :)

Olen kyllä asennoitunut siihen että ainakin laskettuun päivään menee jos ei ylikin. Lääkäri arvioi että vauvasta tulee suunnilleen samankokoinen kuin edellisetkin, eli n. 3400 g ja että tällä ei ole kiire maailmaan vielä. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä...

Hyvää viikonloppua kaikille maalismasuille.

T. Annika1973 ja masukki rv 35+3

Vierailija
52/63 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYt alkoi vähän jänskättää.. Limatulppaa on hiljalleen irronnut jo joitakin päiviä ja nyt illalla ´lima on ollu veristä. Menkkakipujakin on ihan kiitettävästi. Jokohan sitä kohta pääsis hommiin? :) Noh, mun tuurilla menee siltikin yliaikaiseksi..

Lähtöä odotellessa,

kolmekamua rv 38+5

Vierailija
53/63 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän olet kotona vai jokohan olet päässyt tositoimiin??? Ihan jännittää sun puolesta!!!!!!!! =)

ON: Onkohan tää viimeinen viikonloppu 4 hengen perheenä =) vähän jänskättää. On parina päivänä supistellut silleen muutaman kerran peräkkäin, tuntunut lähinnä oudolle, ku sattunut...mun puolesta sais vähän napakampiakin suppareita tulla niin olis tiistaina paikat sit edes vähän valmiiksi pehmenneet!

Flunssa on kamala ja korvat lukossa kokoajan. Tuntuu etten edes kuule yhtään mitään. Ja selkä...no eipä se ainakaan parempaan päin ole mennyt... =/

Mutta ihanaa kun on taas viikonloppu ja koko perhe kotona. Nautin niin näistä hetkistä!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Äiti1983 ja Alma 37+4

Vierailija
54/63 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona vielä ollaan. Nukuin ku pikkunen possu, en muista milloin oisin viimeks nukkunu niin hyvin ku viime yönä. Menkkakivut jatkuu ja muutama todella kipeäkin supistus tullu aamun aikana. Limatulppaa irtoaa edelleen. Edellinen synnytys lähti käyntiin kans limatulpan menolla.. Sitä tuli vähän verensekaisena aamusta ja vauva syntyi vajaan vuorokauden päästä. Eli ehkä sitten ensi yönä :) ?? Tai sitten kahden viikon päästä..

kolmekamua rv 38+5

Vierailija
55/63 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty, ja kaikki oli hyvin. Pojan sykkeet oli 130-150. Paino mulla oli 88.7 ja viikossa tullut lisää +1764g eli olen vähän lihonut. :) Verenpaine oli 128/84 leukkarit oli yhdellä plussalla, mut ei mitään vakavaa. Sf mitta oli 36 ja poika oli raivotarjonnassa. Tällaisia kuulumisia tällä kertaa.

Hanttu82 ja Poju rv 38+0

Vierailija
56/63 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja kasassa tänään siis 35+6, ja huomenna taasen uudelle luvulle!!! =)

Vierailija
57/63 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan alkuun HIRRRRMUISESTI onnitteluja kaikille nyyttinsä jo saaneille!! Perässä tullaan! =)

Kolmekamua: tsemppiä olotilaasi, kuulostaa hyvältä!!

Meillä oli maanantaina tuo synnytystapa-arvio..

Kaikki oli vallan mainiosti. Hyyryläinen asustaa edelleen hyvin alhaalla. Painoarvioksi saatiin n.2,6kg ja viikkoja oli maanantaina siis 35+1 kun tuo arvio tehtiin. Raivotarjonnassa asukki asustaa, joten toivoa on että ihan "normi" alatiesynnytys saataisiin tällä kertaa.. JEE!

Arveli että jos laskettuun aikaan asti mennään niin painoa vauvalla olisi n.3.5kg.. eli ei ihan pieni mutta ei mitään esikon tasoakaan - onneksi! =)

Torstaina olikin sitten ihan normi neuvola - vähän tuli lähekkäin nuo mutta eipä sillä mitään väliä ole..

Kaikki neuvolassakin hyvin: painoa tullut 100g/viikko HURRJAA!! =D ja kokonaisnousu nyt n.6kg.. ihmetyttää kun esikosta nousi melkein sen 20kg, mutta en valita.. =)

Hb oli noussut - kiitos rautatablettien - ollen nyt 117. Verenpaine 109/71.. Sydänäänet vahvat ja todella aktiivinen liikkuja.. =)

Neuvolassa totesi saman kuin maanantaina sairaalassakin että todella alhaalla jo asustellaan. Ja neuvolatäti pelottelikin sanomalla että kait vielä ensi viikolla pääsen neuvolaan.. =/

Toivottavasti vielä pari viikkoa asukas pysyy mukana, on näin sitten valmiimpi..

Nyt ruoan laittoon!

Ja huomenna leivotaan laskiaispullia! NAM! Ja syödään myös.. =D

Vierailija
58/63 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä yksi mattimyöhänen liittyisi joukkoon jos vain sopii :) Niin kun näköjään moni muukin, olen minäkin kyllä lueskellut tätä ketjua aika aktiivisesti mutta enpä ole vielä ottanu osaa keskusteluun. Nyt sitten alko jo itelläkin jänskättää tuo vauva niin kovin että kiva ois jakaa vähän ajatuksia teidän kanssa. Meille on esikoinen tulossa joten on ollut kiva lueskella toisten esikoistaan odottavien mietteitä ja sitten taas niiden jotka tietävät nämä hommat jo vähän paremminkin :) Toivotaan nyt että osasin vielä kaiken lisäksi tän tekstin oikeeseen paikkaan kirjottaa :)

Me asustellaan täällä pirkanmaalla, taysiin siis tarkoitus on mennä, minä olen 23 ja mies 25. Laskettu aika on 12.3 mutta tällä hetkellä näyttää siltä että suunniteltu sektio on edessä sillä pieni kaveri vielä tuolla pyllyllään istuskelee ja minä en sitä uskalla niin päin sieltä lähteä synnyttämään. Onko jollain kokemusta aiheesta? Ois kiva kuulla :) Aika on siis varattuna 6.päivä ja sitä tässä jännittyneenä odotellaan!

Mutta mukavaa viikonloppua kaikille, toivotaan että alkais vaikka tuo aurinkokin sieltä pilkistelemään niin saatais kunnon ulkoiluilma :)

Kaptus ja mato 37+2

Vierailija
59/63 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan vain Kaptus, tänne kyllä mahtuu!

Tuntuu, että nyt sitä vasta tarvitseekin vertaistukea, kun vauva-ajatus alkaa konkretisoitumaan. Meille tosiaan syntyy lapsi. o.O

Kolmekamua, mua jännittää kanssa ihan kamalasti sun puolesta. Olen usein ajatellut, että millaista se sitten olisi sun asemassa, kun tietää tai miettii, että synnytys alkaa. Sun täytyy raportoida ahkerasti tilanteesta, mä ainakin olen ihan liekeissä.

ON: Mä siivosin tänään hullunlailla. En tiedä oliko se kovin viisasta, kun nyt on sellaiset bileet masussa, ettei vähään aikaan ole ollut. Huomasin kuitenkin jotain tosi ällöttävää. Meidän pesukoneessa oli siellä pesuainelokeron yläpuolella ihan sellaista mustaa karstaa. Hyi vitsi. Mä jotenkin kuvittelin, että pesukoneessa vaatteet puhdistuu, mutta eipä taida puhdistua. Onneksi uudella käsisuihkulla sai hyvin suhkutettua inhat totkut pois ja nyt pesen (ei kamalan ekologista) konetta 90 asteessa.

Laskiaispullia olen vetänyt ihan simona ja kohta otan taas yhden. Olen ihan hurmioitunut niihin. Ja vaikka sanoin tässä joku aika sitten, etten kyllä valmista mitään vieraille, jotka meidän lasta tulee katsomaan, niin kyllä pakkasessa on pullaa nyt heillekin ja maaliskuun alussa valmistan varmaan muutaman piirakan pakastimeen ja ehkä just sitä tiikerikakkua. Näin helposti mäkin annan periksi stereotypialle, että ihmisen täytyy olla vieraanvarainen vaikka pää olisi kainalossa. Mites te muut? Joko pakkaset on täynnä vierasvaraa? Mitä olette tehneet?

Tänään, aplodit minulle, petasin vauvalle sängyn. Pinnasänkyyn siis laitoin patjan ja poistin sieltä vaunut ja ammeen, jotka tilanpuutteen vuoksi oli majoittuneet sinne asumaan. Sitten äitiyspakkaukseen lakanat ja peitot yms. vauvan olisi nyt jo hyvä tulla.

Mutta nyt pullien kimppuun :D.

Ihanaa viikonloppua masukit! Voikaa hyvin!

Terveisin

Kaisa_kissa ja Reijo rv 35+4

Vierailija
60/63 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea, kun kaikki on jotenkin niin innoissaan ja hyvällä mielellä. Mä oon ollu jotenkin tosi kireenä.. Hermot menee aika helposti..

Väsymystä on nyt ollu kovasti ilmassa. Ei tunnu kunnon yöunet riittävän. Rautatabletteja oon aika laiskasti ottanu, joten sekin voi syynä olla.

Tänään käytin lapsia hiihtokisoissa. Tyttö oli ekaa kertaa elämässä ja voitti oman sarjansa.. oli aika innoissaan. oli tosi kiva tapahtuma, hyvä tunnelma.

Meidän pikkukaupunkiin avattiin taas uusi kirppis eilen. Kävin kattelemassa ja oli tosi paljon kaikkea myynnissä jo. Ostin vauvalle jotain pientä.. 56cm kevyttoppapuvun, farkkutakin, pienet tossut, potkuhousut ym. Kiva, kun saa hyödyntää tuota kierrätystä. Mä meinaan ensi viikolla ehkä viedä sinne itsekin jotain myyntiin.. Oon ihan hurahtanu noihin kirppiksiin..

Yhteen aikaan kaikki kauhisteli mun mahaa, et on niiiiin iso. Nyt ne sanoo, et ei oo enää ollenkaan iso.. Se on kyl jo laskeutunu alaspäin.. Sillä saattaa olla vaikutusta asiaan..

On se jännään aina lukea, onko joku taas synnyttäny.. Olikohan kolmekamua, jolla oli limatulppaa jo tullu. Taitaa olla synnytys lähellä.. hui!!!!

On tää vaan ihanaa aikaa elämässä.. Odotusta ja uuden alkua ilmassa. Ja meillä kun on nyt viimeinen kerta ni pitää yrittää nauttia täysillä!!!

Mä sain kutsun työhaastatteluun viikon kuluttua.. Unelmatyöpaikkaani.. En kyl todellakaan paikkaa saa, mut oon tosi tyytyväinen että edes haastatteluun pääsen!!!!! En olis ikinä uskonut..

Tällasia mietteitä täällä tällä kertaa. Nyt ku iskä tulis kotiin ni päästäis vielä kyläilemään.. Miehen työ vaan on sellasta et usein menee ylitöiksi eikä siihen voi itse vaikuttaa.. Toivottavasti nyt tulis pian.

iiiik 35+3