Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatteko lapsen päättää lähteekö hän johonkin kivaan paikkaan kunten

Vierailija
16.02.2009 |

HopLoppiin tms jos siis asia jo sovittu ja lapsi muuttaakin jostain syystä mielensä? Eli sanositteko silloin lapselle, että kyllä nyt on mentävä kun on sovittu, että mennään vai antaisitteko lapsen tahdolle periksi ja peruisitte jutun?

Eli olin itse sopinut sitten ajat sitten ystäväväni kanssa, että menemme sunnuntaina Hoploppiin lastemme kanssa (jotka samanikäisiä ja hyvät kaverit), mutta nyt ystäväni lapsi oliki muuttanut mielensä eikä halunnutkaan mennä ja meno peruuntui. Lapseni siis pettyi. Miten te olisitte toimineet tilanteessa: olisitteko sanoneet lapselle, että nyt mennään kun on sovittu vai antaneet periksi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selittäisin omalle lapselle että X:lle tulee paha mieli, jos ei mennä vaikka on sovittu. Ja loppujen lopuksi tuollainen viime hetken kieltäytyminen on vain yksi kiukuttelun ja dominanssinhaun muoto: periksi ei lapsi voi antaa, vaikka haluaisikin, joten siloin on ihan hyvä mieli kaikilla, kun lapsi "pakotetaan" mukaan.

Vierailija
2/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokemuksesta, että jos vaan pakottaa, niin kyllä sillä kivaa on ja pois ei lähtisi millään. harmittaa sitten jos ei mennäkään. Itsekin olen vähän samanlainen ja mieluusti perun kivojakin menoja.

Se on vaan se jännittäminen ja lähtemisen vaikeus.

Me oltiin eilen 5 tuntia lasten kanssa sisäleikkipuistossa ja eivät olisi vieläkään malttaneet lähteä pois, mutta pakkohan sitä oli syömään jo lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei ap vienyt silti omaa lastaan.

Vierailija
4/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla ei ole sanavaltaa tällaiseen asiaan. Lapset voivat kyllä toivoa menoa jonnekin, mummolaan yms. Mutta aikuinen päättää.

On niitä seurattu sivusta, kun lapset pompottaa aikuisia tyyliin "en lähde" ja sitten jaaplataan pihalla autoon ja pois, kun lapsi ei tahdo... Tai sitten kysytään aina Lähdetäänkö Matti nyt sinne ja tänne ja jos Matti haluaa, mennään, jos sanoo ei, sitten ei mennä. Puuh!

Vierailija
5/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ilman kaveria. Itseä siis ihmetytti miten äiti heti myöntyi lapsen oikkuihin. Itse olen sitä mieltä, että sopimuksista pidetään kiinni ja lupaukset pidetään. Eikö lapsi saa väärää viesitä tuollaisella kasvatuksella? ap

Vierailija
6/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ei ole voinut päästää remmeltämään ihmistenilmoille johonkin hoploppiin.

Vierailija
7/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvitti tai ei juuri lähdön hetkellä. Ei tietenkään lapsi saa valita enää tuossa vaiheessa ,että "ei mua huvita". Jos hän on ainoa lähtijä, silloin voi ehkä peruakin, tilanteesta kiinni.

Mutta ehkä taustalla olikin jotain muuta, kuten joku arvaili.

Vierailija
8/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi selosti, ettei nyt huvitakaan lähteä sinne. ap

Vierailija
9/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annoit myöten hänen mielipiteelleen??

Vierailija
10/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hankkimaan infektiotartuntaa jos kummankaan teidän mukulat ei edes halunneet.

Vierailija
11/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisimme silti menneet vaikkei lapsi olisikaan enää halunnut! Ainakin itse tajuaisin että sitten tutun lapsi pettyisi.

Vierailija
12/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkään vaan kaverin kanssa. Onko tuo sitä ns vapaata kasvatusta, että lapsen oikkujen mukaan mennään...

Vierailija
13/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 5-vuotiaat lähti aina kyselemättä mukaan, mutta sitä vanhemmalta on jo ihan kohteliasta kysyä. Jos sitten haluaa lähteä ja sovitaan muiden kanssa, saa olla jo melko hyvä syy, että suostun perumiseen. Joskus on lapsi ollut kerta kaikkiaan niin väsy (tarhan tai koulun jälkeen), etten todellakaan ole pakottanut minnekään, vaikka olisikin ennalta sovittu. Toki olen pahoitellut toiselle osapuolelle viime tingan peruutusta ja laittanut omalle syylleni, kun en tajunnut, että tietenkin on väsy pitkän tarhapäivän jälkeen jne. Ja piakkoin ollaan pyritty hyvittämään vaikka kutsumalla meille kylään tai hakemalla uimaan tms. ettei jää välejä hiertämään.

Vierailija
14/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä meillä mentäisiin kun on luvattu.Mutta eipä noi koskaan ole Hop lopista kieltäytyneet,eilen viimeksi oltiin,ja kavereiden kanssa :)

Vierailija
15/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei sitten pakottanut lastaan. Itse lähtisin ihan lapseni takia, mutta jos lapsi ei haluaisi lähteä, niin ei lähdettäisikään.

Tosin meillä kaikki menot hoidetaan perheen voimin, niin saa vapaasti mennä miten tykkää.

Vierailija
16/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itse olisin saanut tiedon, ettei Ville nyt halunnut tulla, Ajattelin aha ja me menisimme lapseni kanssa sinne

Vierailija
17/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun pointti ei nyt ihan mene jakeluun av-mammoille... ;) Älä ap hermostu, tää on vähän yksinkertaista sakkia.... ;)

Vierailija
18/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samaa mieltä kanssasi, että lapset eivät tuollaisista asioista päätä. Jos on sovittu tuollainen meno, niin silloin mennään! Jotkut vanhemmat vaan ei pysty sanomaan lapselleen poikkipuolista sanaa. Tää on musta hyväe esimerkki ns. curling-vanhemmuudesta. Eli eihän lapselle VOI tuottaa pahaa mieltä, pakottamalla Hoploppiin...

Vierailija
19/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mua ärsyttää suunnattomasti ihmiset, jotka peruu sovitut jutut "kun ei nyt huvitakaan". Ja näistä lapsista taitaa kasvaa juuri sellaisia aikuisia.

Itselläni täytyy olla pätevä syy peruakseni sovitut menoni, vaikkei todella aina huvita.

Vierailija
20/23 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta sitten tällainen - omille lapsille ja koiralle ei saanut koskaan tulla paha mieli. Kerran kun odotimme heitä meille leikkimään, tuli soitto, että eivät voikaan tulla, kun heidän lapset haluaisi mielummin leikkiä omalla pihalla - ja sitten me lähdettiin sinne.