Annatteko lapsen päättää lähteekö hän johonkin kivaan paikkaan kunten
HopLoppiin tms jos siis asia jo sovittu ja lapsi muuttaakin jostain syystä mielensä? Eli sanositteko silloin lapselle, että kyllä nyt on mentävä kun on sovittu, että mennään vai antaisitteko lapsen tahdolle periksi ja peruisitte jutun?
Eli olin itse sopinut sitten ajat sitten ystäväväni kanssa, että menemme sunnuntaina Hoploppiin lastemme kanssa (jotka samanikäisiä ja hyvät kaverit), mutta nyt ystäväni lapsi oliki muuttanut mielensä eikä halunnutkaan mennä ja meno peruuntui. Lapseni siis pettyi. Miten te olisitte toimineet tilanteessa: olisitteko sanoneet lapselle, että nyt mennään kun on sovittu vai antaneet periksi?
Kommentit (23)
Tässä on ensinnäkin kyse myös muista, kun on oltu menossa kaverin kanssa.
Jo sen takia pakottaisin. Tietysti!!
nyt jo tokaluokkalaiselle tyttärelleen. Tyttö onkin nyt todella rasittava, pilalle lellitty pikkutyranni.
-- eräällä tutullani on kohta 8-v tyttö joka on aivan kamala pikkutyranni myös. Tämä siksi koska vanhemmat eivät ole uskaltaneet koskaan pistää lapselle vastaan. Onko tämä jotain curlingvanhemmutta vai mitä se on? Miksi jotkut vanhemmat eivät koskaan halua tuottaa lapselle pettymystä?
Ap:n tapaukseen: itse pakottaisin ainakin lapseni menemään vaikka olisi sitten kyse 10-vuotiaastakin. Jos jotain on sovittu niin sitten on, sitä ei yhtäkkiä mennä muuttamaan hetken mielijohteen takia. Eri asia on sairastuminen tms.
Ja jos ap kuuli että lapsi siellä taka-alalla kertoi ettei halunnut mennä niin sittenhän tämä tuttu antoi lapsensa täysin päättää. Aivan ääliö äiti siinä tapauksessa!!
nyt jo tokaluokkalaiselle tyttärelleen. Tyttö onkin nyt todella rasittava, pilalle lellitty pikkutyranni.