Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen raivaa oman huoneensa itse?

Vierailija
15.02.2009 |

Meillä ei siivota huonetta joka päivä, vaan yhdet leikit saa jäädä odottamaan, mutta jos on tosi sekaista, niin sitten täytyy kaikki raivata. Minkä ikäisen voi laittaa raivaamaan oman huoneensa itse? Meillä on 5,5v ja 3v lapset, eikä raivaamisesta tule mitään, jos ei koko ajan vieressä valvo.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-4vuotias äidin avustuksella, 5-8-vuotias ihan itse ja sen jälkeen ei sitten olekaan siivottu. Lapsi on nyt 10...

Vierailija
2/12 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

läpi vai mitä? Vai ihan kunnon tavarat-paikoilleen-siivousta?

Meillä 4v alkoi olla sen ikäinen et osasi siivota itse lelunsa paikoilleen,paljon auttoi tietenkin,että leluille oli hyvät&selkeät paikat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan pienestä pitäen yhdessä kerätty aina leikkien jälkeen ukkelit palikat sun muut omiin koreihinsa ja korti paikoilleen

ja tosiaan nyt alkaa jo tulemaan rutiinilla, että tyttö kerää heti ja sit vasta ottaa uudet jutuut esiin

Vierailija
4/12 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ainakin meidän 10v:lla on vaikeuksia....

Vierailija
5/12 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tai kun siirtyy toiseen leikkiin)

Vierailija
6/12 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ihan kunnon tavarat-paikoilleen-siivousta?

tarkoittaa tavaroiden paikalleen laittamista. Siivoaminen on sitten jotain, missä imuroidaan jne. :)

Pienestä asti ollaan kyllä pidetty samaa sääntöä ja tavaroille on laitettu selkeästi omat paikat (isompi tietää ne varmasti ja pienempikin useimmiten). Onkohan tämä jotenkin luonnekysymys?

alkuperäinen kyselijä

Vierailija
7/12 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3,5-vuotias kerää tavaransa, mutta 5,5-vuotias ei ilman valvontaa. Pienemmän lelut on kyllä helpompia kerättäviäkin, kuin isoveljen pikkulegot ja geomagit.

Minä ja mies molemmat opittiin itsenäinen ja säännöllinen raivaaminen joskus 25 vuoden tienoilla....

Vierailija
8/12 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta usein kaipaavat minut siihen työnjohtajaksi. Varsinkin jos sotkua on paljon. 1v. ei vielä itse siivoa lelujaan mutta yhdessä siivotaan niin että sanon mihin mikin lelu menee ja poika vie.

Vierailija
9/12 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asti opetettu, että lelut siivotaan lattioilta ennen nukkumaanmenoa. Yleensä siivoaa yksin, mutta toki äiti ja isi välillä auttaa.

Vierailija
10/12 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

levällään esim legot ja junarata, joten ensimmäiset on kerättävä pois jos meinaa jotain muuta aloittaa. Tietenkään lapsi ei vielä osaa siivota itse, mutta kerää kyllä tavarat laatikkoon kun tarpeeksi hoputtaa. On kauhean tarkka noista leluistaan ja siitä että ne pysyy tallessa. Viimeinen niitti tuohon siivousinnostukseen on se että pistän imurin käyntiin, lapsi luulee että imuroin hänen lelunsa pois....

Vierailija
11/12 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se onnistuu vaan kun olet tiukkana.

Vierailija
12/12 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotias tarvitsee vielä työnohjausta tyyliin "kerää ensin legot", "nyt keräät barbiet" jne.

15-vuotias selviää toki itse, mutta mä odottelen, että minkä ikäinen oppii _pitämään_ huoneensa siistinä, siihen ei ole vielä päästy.