Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutama kyssäri aiheesta mies ja lapset:

Vierailija
08.12.2008 |

Jos olet päivän pois kotoa, pärjääkö mies lapsen/ lasten kanssa?

Osaako/ uskaltaako miehenne liikkua lasten kanssa julkisilla paikoilla ilman toista aikuista, käydä kaupassa tai kylässä?

Kuinka monta lasta? Iät myös!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies vei silloin 3½v ja 4kk ikäisen Nurmijärvelle katsomaan lastennäytelmää, tosin mummi & vaari olivat siellä sitten mukana, mutta matkat tehtiin ihan omassa porukassa. Vuotta myöhemmin isi vei pojat kotieläinpuistoon toisen viikonloppu-isin kanssa, kun olimme äidit taas reissussa.

Vierailija
22/40 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

VELVOLLISUUKSIA, ei ole puhe isän oikeuksista!

Monessa perheessä isä ei tee yhtään mitään ellei ole pakko; ei osaa ruokkia lapsia, ei osaa laittaa heitä nukkumaan, ei yksinkertaisesti pärjää ellei äiti ole paikalla. Puhumattakaan siitä, että pystyisi käymään lapset mukana kaupassa tai siivoamaan kotia.

t. ap

Ja pärjäsi myös silloin kun oli ykjsi vauva; sitten vauva ja leikki-ikäinen jne.

Liikkuu yksin lasten kanssa. On aina hakemut lapset hoidosta/koulusta iltapäivällä.

Ainoa paikka jossa hän toivoo toisen aikuisen läsnäoloa on uimahalli ja biitsi. Molemmat lapset ovat kovia vesipetoja.

Öitä ei ole miehen tarvinnut olla lasten kanssa kuin silloin kun olen ollut sairaalassa. Näitä on ollut kaksi sessiota (15 vrk ja 6 vrk).

Aika hassu kysymys - aivan kuin miehellä ei olisi täysiä kansalaisoikeuksia ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä kysymyksiä. Miksi isä ei pärjäisi omien lastensa kanssa? En mä minkään vässykän kanssa olisi lapsia edes tehnyt .

Tosin jos mieheni käy lasten kanssa kaupassa, kauppareissut on pidempiä kuin minun vastaavat samoten ostoksia on vähemmän ;).

Lapsia kolme: 8v, 6v ja 1v.

Jos olet päivän pois kotoa, pärjääkö mies lapsen/ lasten kanssa?

Osaako/ uskaltaako miehenne liikkua lasten kanssa julkisilla paikoilla ilman toista aikuista, käydä kaupassa tai kylässä?

Kuinka monta lasta? Iät myös!

Vierailija
24/40 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomaakin poissa kotoa ilman minua. Mitä miehen pitäsi pelätä ulkona lasten kanssa? Että ne käy kimppuun vai? Ap, ota seuraavalla kerralla itsellesi MIES äläkä lapasta...

Vierailija
25/40 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea aloitus ja vastaukset kunnolla ennen kuin itse vastaa...

t. ap

lomaakin poissa kotoa ilman minua. Mitä miehen pitäsi pelätä ulkona lasten kanssa? Että ne käy kimppuun vai? Ap, ota seuraavalla kerralla itsellesi MIES äläkä lapasta...

Vierailija
26/40 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tuntuu olevan asiat hyvin, mutta aika monella tilanne on huonompi. Varmasti moni muistaa monen monta aloitusta aiheesta, mitä tehdä kun mies ei osallistu perheen arkeen..

Vierailija
27/40 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma mieheni pärjää aivan hyvin, koska työni vuoksi on ajoittain melkein yksinhuoltaja :)

mutta minulla on useita tuttuja joiden miehet osallistuvat perheen arkeen makaamalla yhteisellä sohvalla..

Vierailija
28/40 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pärjää hyvin lasten kanssa. Kotona ja sen ulkopuolella.

Koti on tosin hiukan erinäköinen, kuin minun ja lasten jäljiltä ja vaatteetkin saattavat olla vähän "eriparia", mutta ei se vauhtia haittaa.

Vierailija
29/40 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet päivän pois kotoa, pärjääkö mies lapsen/ lasten kanssa? - todellakin pärjää, myös yön yli (varmaan useammankin päivän jos olis tarvis)

Osaako/ uskaltaako miehenne liikkua lasten kanssa julkisilla paikoilla ilman toista aikuista, käydä kaupassa tai kylässä? - joo, viimeksi suununtaina kävi tytön kans kaksin uimassa, tekevät muutenkin paljon yhdessä

Kuinka monta lasta? Iät myös! 1 tyttö, 4v

Vierailija
30/40 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ainakaan minä en halunnut/uskaltanut lasten ollessa pienempiä lähteä heidän kanssaan keskenään esim. kaupungille, uimaan, rannalle koska pelkäsin etten saa pidettyä kumpaakin silmällä samalla (villihköt pojat parin vuoden ikäerolla).

Isällään ei sen sijaan ole koskaan ollut mitään ongelmia mennä mihin vaan lasten kanssa. On muutenkin ollut paljon "professionaalimpi" vanhempi kuin yours truly:)

Vierailija
31/40 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nyt tällä hetkellä kun pienin on täysimetyksellä miehellä olis vähän vaikeaa hoitaa häntä pidempää pätkää yksin mutta isompien kanssa se kyllä selviää, totta kai.

Vierailija
32/40 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullisen kuuluisia perheitä, joissa äiti on ollut niin päälle päsmärinä että on latistanut miehen halun olla lasten kanssa. Kun miestä ollaan aina arvostelemassa, mies kyllä hyvin pian väistyy takavasemmalle. Nämä eivät sitten "pärjää" lastensa kanssa.

Meillä mies pärjää ja jaksaa minua paremmin lähteä lasten kanssa yksin kauppaankin. Lapset iältään 14, 12, 7 ja kaksoset 4½

Vierailija
33/40 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen joka päivä pois kotoa, kun minä olen meillä se joka käy töissä ja mies on hoitovapaalla.

Juu ja osaa mies käydä julkisilla paikoilla ihan lastenkin kanssa.

Lapsia 2: 8v ja 1v, vanhempi miehelle poikapuoli, tosin eipä sitä juuri arjessa huomaa, kun mies on eniten meidän perheessä tuon pojan kanssa

Vierailija
34/40 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy tarvittaessa myös yksin kaupassa lasten kanssa ja varmaan menisi kyläänkin.

(ehkä viime lauantai oli eka kerta yksin lasten kanssa kaupassa, kun kävivät ostamassa uusia jouluvaloja -ei olisi ollut pakko mennä. minä oli yksin tuolloin jouluostoksilla).

Lapset reilu 3-v. ja 7kk

Vierailija
35/40 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään veljeni jo ehkä pärjää yksinkin kaikkien lasten kanssa, mutta muutama vuosi sitten kun lapsia oli vain 2 tai 3 saattoi olla vähän hankalaa hänellä yksin lasten kanssa. Ei ole kovin järjestelmällinen...

Vierailija
36/40 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuja kysymyksiä, mutta vastaan kuitenkin.

Jos olet päivän pois kotoa, pärjääkö mies lapsen/ lasten kanssa? Tottakai.

Osaako/ uskaltaako miehenne liikkua lasten kanssa julkisilla paikoilla ilman toista aikuista, käydä kaupassa tai kylässä? Tietysti.

Kuinka monta lasta? Iät myös! Yksi lapsi, 2 v 9 kk

Sivuhuomautus. Olemme molemmat olleet vuorollamme täysin kotivanhempana ja tällä hetkellä olemme molemmat töissä ja hoidamme lapsen vuorotellen kotona.

Vierailija
37/40 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jaksamisemme on niin lopussa, että yhdistelmää lapset ja yksin liikkuminen niiden kanssa vältellään. Itselleni ei kovin helposti tule nyt mieleen, mihin minun pitäisi molempien kanssa lähteä. Eikä miehenikään innosta puhise, jos pääsee lähtemään lasten kanssa liikenteeseen. Lapset kaksi ja kolme vuotta. Esikoinen todella rivakka liikkeissään ja arvaamaton. Hänestä pitää pitää käytännössä jatkuvasti kiinni uusissa tilanteissa, sillä saattaa koska tahansa nähdä jotain ihanaa ja sännätä sitä tutkimaan.

Vierailija
38/40 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ekan päivän kokonaan pois, kun lapsi puolivuotias ja hyvin meni.

Nyt myöhemmin lapsi vajaa kaksi ja mä olin reilun viikon matkalla ja hyvin niillä oli mennyt, vaikka lapsi oli tullut kipeäksi ja kaikkea. Isä oli mulle oikein 'vihainen', kun rikoin niiden hyvät rytmit ja päiväohjelman, heh.

Kyllä molempien pitää pärjätä lapsiensa kanssa tasavertaisesti. ITse en hyväksyis yhtään vähempää, kun kerran lapsi on yhdessä hankittu. EI miehet ole sen huonompia ja ne kyllä pystyy, jos a) ne haluaa ja b) jos äidit antaa niiden yrittää!

Vierailija
39/40 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pärjännyt heidän kanssaan aina tarvittaessa. Hoitaa heitä viikoittain esim. muutaman tunnin pituisten kauppareissujen ajan ja silloin, kun minulla on joku oma meno. Esimerkiksi mieheni hoiti 4v ja 4kk lapsia, kun olin töihin liittyvällä matkalla kaksi yötä ja lähemmäs kolme päivää.

Mieheni jää mielellään hoitamaan lapsia yksinkin ja saa heidät nukkumaankin ajallaan jne. Ainoastaan kuopusta ei halunnut jäädä hoitamaan pitkäksi aikaa silloin, kun oli vielä imetettävänä. Kuopus kun ei meinannut millään huolia pulloa.

Kesäisin mieheni saattaa lähteä lasten kanssa ulos jo aamusta, minun vielä nukkuessa ja mennä lasten kanssa esimerkiksi rannalle tai puistoon. Tykkää leikkiä ja liikkua lastemme kanssa. Nuorimpien lasten ulkoilu tapahtuukin suurimmaksi osaksi isän kanssa. Tottakai ulkoilemme myös koko perheen voimin, mutta yleensä minä jään sisään tekemään kotihommia/lepäilemään.

Vierailija
40/40 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuo nuorimmat ovat aika villejä poikia. Niin ja ne kaupassa käynnit onnistuu myös ja kyläilee aika paljon lasten kanssakin. Ottaa lapsia mukaansa myös omiin harrastuksiinsa, esim. ajamaan radio-ohjattavia polttomoottori autoja. Lapset ovat myös useampaan otteeseen olleet mukana "korjaamassa autoa", eli vaihtamassa autoon kaiuttimia/stereoita jne. Minua ei huoleta jättää lapsia isänsä hoitoon ja itseasiassa mieheni aina sanoo minulle, että "Mene ihmeessä, jos haluat. Eikä ole mitään kiirettä takaisin, kyllä me pärjätään."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi