TARVIIKO ILMOITTAA TYÖNANTAJALLE
Jään kotihoidontuelle ja aloitan opiskelut...olenko velvollinen ilmoittamaan opinnoista työnantajalle?
Kommentit (10)
hae opintovapaata työnantajaltasi ja jos mummo hoitaa lasta saat kotihoidontuen joka tapauksessa.
Tiedäthän että hoitovapaa ja kotihoidontuki ovat ihan eri asia.
Minä ainakin voisin tehdä noin. Hoitovapaaseen ovat oikeutettuja kaikki alle 3 v. vanhemmat. Ei siinä edellytetä että 24 h hoitaa lastaan... kotihoidontuen saat, jos et lastasi vie päiväkotiin.
http://www.stm.fi/Resource.phx/vastt/perhe/prvap/hoitovapaa.htx
Itse en ainakaan haluaisi mainostaa työnantajalleni mahdollista lähtemistäni montaa vuotta etukäteen. Aika helposti vaikuttaa kohteluun. Käytä mahdollisuus nyt! Opintovapaata voi olla hankalampi saada ja se herättää huomiota.
Siis tarkoitinkin, että jäisin kotihoidontuelle. En halua kertoa opinnoista työnantajalle, juuri siksi, ettei se ole oman etuni kannalta ollenkaan hyvä ja tänä päivänä on pakko ajatella omaa etua tällaisissa asioissa. Opintojen kautta, saisin paremman ammatin ja paremman taloudellisen toimeentulon. Työnohella opiskelu ei onnistuisi mitenkään, joten tämä 3 vuotta, jonka olisin kotihoidontuella ja jona aikana työni pysyisi, on ainoa mahdollisuuteni opintoihin! Joten, miksi en käyttäisi sitä? Sen jo tiedän, että opintotukea ja kotihoidontukea saa yhtäaikaa....sillä enhän minä saa palkkaa ollenkaan tuona aikana.
Niin ja, opintovapaata en saisi, eikä työnantajani tukisi opinnoissani mitenkään.
Mistä tätä asiaa voisi kysyä ja saada varmaa tietoa?
ja miksi et halua kertoa opiskelustasi työnantajalle?
tarvitse ilmoittaa. Mutta jos päätoimisesti opiskelet niin ethän silloin ole hoitovapaalla.
siis tilanne on se, että minulla on vakituinen työ ja haluaisin opiskella uuden ammatin. Jos jään kotihoidontuelle, niin saanko opiskella sinä aikana...vai onko työantajalla siihen jotakin sanomista??? Mummo hoitaisi lasta.
Miksi et ottaisi palkatonta. samahan se on.