siis miksi toi akka subilla tekee keisarinleikkauksen????julkkiksilla joku pakko??
mikseivät synnytä alakautta?
Kommentit (32)
nyt odottamani kolmannen synnytyksessä...
Mulle on tehty kaksi vatsan alueen leikkausta ja molemmista toipuminen on ollut yhtä helvettiä. Synnytyksistä olen toipunut noin tunnissa vastaavaan kuntoon kuin leikkauksista kuukaudessa.
mutta Jenkeissa pintaliitonaisilla on tapana suunnitella sektio jo heti raskauden alussa, valitaan tietty itse syntymapaiva ja samalla saatetaan ottaa myos tummytuck.
Nain taalla rapakon takana. :/
isoja vauvoja?
.
kyllä se niin menee, että vauva kasvaa tasan tarkkaan niin isoksi kuin itse haluaa, ja sillä syömisellä voi kontrolloida korkeintaan äidin painoa. Vauva ottaa itselleen sen verran ravintoa kuin tarvitsee ja kasvaa sen kokoiseksi kuin kasvaa. Äidin syömiset ei siihen vaikuta.
Naisen elimistö on "suunniteltu" näin, sikiö on ensisijainen.
Ja tästä mulla on ihan omakohtaisia kokemuksiakin: 2 suurehkoa vauvaa, joista molemmista raskausaikoina LAIHDUIN 15 kg / lapsi. En syönyt juuri mitään, mutta sikiöt ottivat, mitä tarvitsivat kehitykseen.
Miksi ihmeessä muuten raskausdiabeetikkoja neuvotaan pysymään dieetin rajoissa ja välttämään nopeiden hiilihydraattien syömistä? Mulla kahdessa raskaudessa raskausdiabetes, esikoisen kohdalla se vain havaittiin myöhään ja piilevänä --> vauva 4300 g. Toisen kohdalla heti alusta dieetti, jolloin vauva 3200g. Molemmat syntyneet tismalleen samoilla viikoilla (38+6). Joten voin sanoa, että kyllä se syöminen vaikuttaa kasvattamalla vauvaa ainakin tietystä rajasta ylöspäin.
Mikä on tummytuck? Itsekin mieluummin synnytän sektiolla. toisaalta minulla ei ole vaihtoehtoja lantioni vuoksi, mutta olen ollut onnekas, sillä olen toipunut kivuitta tosi nopeasti kummallakin kerralla. Minut on leikattu iltapäivällä sekä illalla ja seuraavana päivänä heti aamusta olen ollut liikkeellä ja hoitanut lapseni siitä lähtien itse, pari päivää särkylääkkeitä eikä kipuja ole ollut. Haava toki on, mutta se on bikinirajassa ja pieni. Toipuminen sujunut nopeasti, ei kipuja missään.
syöminen tietysti vaikuttaa, kun verensokerit nousevat liian korkeiksi jolloin vauvakin saa ylimääräistä sokeria koko raskausajan ja siksi luonnolisesti dietti tai tarvittaessa lääkehoito.
Enkä todellakaan usko että suunniteltu sektio olisi yhdenkään gynekologin mielestä turvallisin tapa lapselle syntyä. Suunniteltu sektio on toki turvallisempi kuin kiirellinen päivystyssektio hätäsektiosta puhumattakaan, mutta kyllä alatiesynnytys on sekä äidille että lapselle turvallisin tapa.
Tämä sektion suitsutus on käsittämätöntä tietämättömyyttä ja todella hartaasti toivon, ettei suomessa lähdetä jenkkilän linjalle tässä asiassa. Käsittämätöntä että naiset riskeeraavat oman elämänsä ja terveytensä ettei pimppa löysty tai jotain muuta yhtä typerää...
ja sitä saakin jossain määrin paheksua. Silti tuntuu ihan sairaalta, miten näillä keskustelupalstoilla mollataan KAIKKIA sektion läpikäyneitä. Jopa suunniteltu sektio voi johtua ihan muista syistä kun turhamaisuudesta tai laiskuudesta. Juttu on jokseenkin sama kun imettämisen kanssa; onnistui imetys tai ei, äitinä toinen ei ole parempi tai huonompi. Äidiksi ei tulla alatiesynnytyksellä.
Eikös tolla Jordanilla ollut se eka synnytys hätäsektio ja siellä sitten huomattu että on sen verran ohut kohtu että supistuksissa se vois revetä,niin mä ainakin oon ymmärtänyt.
-takana kaksi helppoa pelkosektiota
Ei kenenkään ole pakko synnyttää alakautta .... mutta kun niin monen moni väkisin haluaa pungertaa alakautta!
mulla ei tulis mieleenkään keisarinleikkaus kuin hätätapauksessa, sehän on paljon vaarallisempikin tapa.
Kadehdittavaa. En ymmärrä kuka urpo vapaaehtoisesti suostuu synnyttämään vastentahtoisesti alakautta jos on olemassa siistimpi ja lapsellekin turvallisempi menetelmä.
Ja kiitos, olen kyllä kuullut leikkausriskipropagandan mitä suomessa jaelleen sairaaloitten säästölinjan vuoksi, mutta kummatkin tavat kokeilleena en voi muuta kuin kallistua keisarileikkauksen puolelle=paljon parempi.
koska se tehdään sen verran aikaisilla viikoilla heille että vauva jää pieneksi eli kroppa ei leviä eikä tule raskausarpia niin paljon.
luetelkaa miksi mielumin se vaihtoehto?siinähän on suuret riskitkin!
ap
todella itsekästä ottaa vauva pois kasvamasta ennenkuin se on edes valmis!
alakautta syntyminen auttaa kypsyttämään lapsen keuhkoja, sektiolla syntyneillä saattaa unohtua hengittää ja kärsivät siksi hengitysvaikeuksista useimmin kuin normaalisynnytyksen läpikäynyt vauva, johtuen siitä että heidät on repäisty kohdusta pois, keuhkot eivät ole joutuneet töihin syntymän yhteydessä.. enpä nyt viitsi muita riskejä lapselle ja äidille sektiossa luetella, kun niitä ei nimenomaan haluttu =)
mutta synnytys ja syntymä ylipäätään on riski sekä lapselle että äidille tapahtui se sitten normaalisti tai sektiolla.. mutta ehdottomasti normaalisynnytys minullekin, toivottavasti onnistuu seuraavankin kanssa =)
mutta se on eri asia. heillä on parhaat lääkärit leikkaamassa ja voivat käydä kirurgilla poistamassa tämän arven. raskausarvet on vaikeampia poistaa.
koska se tehdään sen verran aikaisilla viikoilla heille että vauva jää pieneksi eli kroppa ei leviä eikä tule raskausarpia niin paljon.
Ihan alan ylilääkäri on minulle näin sanonut.