Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIESTEN mielipiteitä! Naisen värkki (useamman) synnytyksen jälkeen?

Vierailija
15.02.2009 |

Kuinka koette muutoksen?

Auttaako treeni oikeasti? Ja auttaako riittävästi?

Mites kun synnytyksiä on jo kolme tai enemmän?

Oletteko ihan oikeasti kukaan tyytyväisiä tilanteeseen?

Kysyn tätä näin, koska joka ikinen nainen vastaa aina näihin ketjuihin, että värkki vain kiristyi mitä enemmän ovat synnyttäneet, eikä se mene ihan läpi kyllä.

Joten, kuullaan totuus, olkaa hyvät!

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

emättimen tiukkuudessa 6-12kk synnytysten jälkeen ovat erittäin harvinaisia. Harva emätinvaiva on sellainen, jota ei jumppaamalla tai paikallisella estrogeenihoidolla saisi korjattua. Loput ovat sitten vaurioita, joihin voi gynekologi suositella jo korjausleikkausta mikäli naisella on selviä anatomisia muutoksia. Liika löysyys tai synnytyksestä jääneet repaleet ovat kuitenkin asioita, jotka voivat lamaannuttaa seksielämän ja sillä puolestaan voi olla kauaskantoisia psykologisia seurauksia.

Naisen on kuitenkin aika vaikea hakea apua, mikäli ei itse ongelmaa tiedosta. Yleensä ongelma oireilee virtsankarkailuna, mutta ei suinkaan aina.

Voi myös tietenkin olla, että nainenkin on huomannut asian, mutta häpeää eikä kehtaa hakea ongelmaan apua.

Kätilö

Vierailija
42/105 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vaati vaimolle sektion kaksi kertaa, sillä oli työssään nähnyt niin paljon synnytyksessä pilalle menneitä alapäitä. Halusi pelastaa edes oman avioliittonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko edes mieskätilö?

Voin tähän vain kommentoida, että ymmärtääkseni merkittävät ja pysyvät muutokset

emättimen tiukkuudessa 6-12kk synnytysten jälkeen ovat erittäin harvinaisia.

Kätilö

Vierailija
44/105 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt sairaalassa töissä ollessani asiasta seurantatutkimuksen ja vaikka otanta ei ollutkaan mikään järisyttävän suuri (25 naista), voi senkin perusteella päätellä jo jotain. Nytkyisin neuvolassa tulee myös työn puolesta ronkittua naisia sekä ennen että jälkeen synnytyksen, joten aivan turha hyökätä tähän suuntaan.

se kätilö

Vierailija
45/105 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

peniksellä etkä voi muutenkaan vetää johtopäätöksiä sen takia kuten mieskätilöt. Heillä on kokemusta sekä sormettamisesta että panemisesta.

-se, jonka vaimo kuuluu erittäin harvinaiseen vähemmistöön(se eka ja ainut synnytys sujui hyvin, ei repeämiä, pari tikkiä eppariin.)

Olen tehnyt sairaalassa töissä ollessani asiasta seurantatutkimuksen ja vaikka otanta ei ollutkaan mikään järisyttävän suuri (25 naista), voi senkin perusteella päätellä jo jotain. Nytkyisin neuvolassa tulee myös työn puolesta ronkittua naisia sekä ennen että jälkeen synnytyksen, joten aivan turha hyökätä tähän suuntaan.

se kätilö

Vierailija
46/105 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puristusmittaria on turha käyttää, koska tiukka pillu on tiukka ilman lihasten käyttämistäkin.

Olen tehnyt sairaalassa töissä ollessani asiasta seurantatutkimuksen

se kätilö

Vierailija
47/105 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, tuo 47 kommentti on täyttä puppua! Jos kerta miesgynekologi vaatii vaimolleen section, että pelastaa oman avioliittonsa, niin eikö sit naisgynekologikin vaatisi sectiota saman periaatteen takia pelastaaksen oman värkkinsä (ja ilmeisesti myös parisuhteensa)? Ja kyllä ne gynekologit (ja gynekologien puolisot) synnyttää ihan samojen periaatteiden mukaan kuin muutkin naiset!

Ja miten niin "ootko edes miesgynekologi?". Värkilläänkö sä luulet että ne miesgynekologit naisia arvioi? Hei haloo! Ja eiköhän se naisen käsi voi töissä olla ihan yhtä kokenut kuin mieskäsikin siinä tiukkuuden arvioinnissa?Uskomatonta!!!

Vierailija
48/105 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapellaan joka ikisestä sanasta vaan.

Vierailija
49/105 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 niistä olis synnyttänyttä ja selvästi löysempiä sekä käsin että kalulla arvioiden.

Joo mutta et ole tunnustellut eri värkkejä

Vierailija
50/105 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka koette muutoksen?

Harmittaa. Tuntuu, että minua on huijattu.

Auttaako treeni oikeasti? Ja auttaako riittävästi?

Ei auta juurikaan. Ei ainakaan riittävästi. Kokeiltu on Aquaflexit yms.

Ja vaikka auttaisikin, niin pillu ei olisi tiukempi, ainoastaan lihakset olisi vahvemmat. Nämä kaksi asiaa sekoitetaan usein toisiinsa.

Mites kun synnytyksiä on jo kolme tai enemmän?

En uskalla edes ajatella. Yksikin vaikutti liikaa.

Oletteko ihan oikeasti kukaan tyytyväisiä tilanteeseen?

En todellakaan. Tekee mieli synnyttämätöntä teinipillua.

Vierailija
51/105 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nokko oli puristusta myös alapäässä. Nykyään meillä on myös kaksi omaa lasta, eli vaimolla siis kolme synnytystä takana enkä ole huomannut mitään oleellista eroa entiseen. Synnytykset eivät ole sattuneet ihan peräjälkeen vaan vuosia on ollut välissä. Liekö sillä sitten vaikutusta palautumiseen.

m38

Vierailija
52/105 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollista, että kun synnytyksestä on kulunut useampi vuosi ja nainen raskautuu uudelleen, hänet määritellään ensisynnyttäjäksi? Johtuisiko siitä, että kroppa on jo niin "unohtanut" synnytyksen, että siitä ei ole enää mitään jälkiä, eikä mitään hyötyä?

Ehkä tutkimuksen ovat tehneet jotkun muut kuin av-papat. Kertokaa nyt kiireesti tietonne lääketieteen alan ammattilaisille, varmaan joku 6-8 naisen kokemuksenne munalla nyt päihittää minkä tahansa tuhansia naisia koskevan lääketieteellisen kriteerein tehdyn tutkimuksen :D :D :D

Vai oisko sitten kuiteskin mahdollista, että vuosien saatossa se munakin pienenee??? Ei se nimittäin lopun ikää samanlaisena pysy... Kumma että tämä aina unohdetaan näissä keskusteluissa. Että jotkut 45+ vuotiaat miehet ihan tosissaan kuvittelee, että joku taito korvaa sen, että pötikkä ei enää ole niin terhakka kuin nuorempana.

Kai te sen tiedätte, että miehen seksuaalinen huippu on 22-vuotiaana, siis 22-vuotiaana, eikä esim 40-vuotiaana tai 32-vuotiaana. Miettikääs mitä vaikutusta tällä on meihin naisiin, ennen kuin tulette värkkejä haukkumaan - kun on ne omankin vehkeen kunnian päivät jo takana päin, ainakin kaikilla yli 23-vuotiailla miehillä.

Vierailija
53/105 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytys pitkä ja lapsi 4 kiloa. Pillu levisi ja aikaisemmin olin tosi tiukka. Olen todella surullinen. Tuntuu, etten ihmisenä ole enää mitään. Kyllä minä tiedän, koska ukko höylää tunnin ja mitään ei tapahdu. Olen jumpannut!

Tämä hinta minun oli maksettava lasten tekemisestä. Miesten ei koskaan tarvitse tällaista kokea! Niinkuin joku kirjoittikin, "jos heräisitte joku aamu ja miehenne kulli olisi pienentynyt puolella..."

Vierailija
54/105 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 olen synnyttänyt alateitse, ja asia on vaivannut minuakin. Kun olen näitä juttuja täällä katsonut. Mieheltä olen tivannut että sano nyt p'''kele suoraan että onko se löystyny. Niin sanoo vain että ei ole. Se on edelleen ihanan tiukka. Kertoi että ensin on synnytyksen jälkeen sellanen pehmeä, mutta parin kuukauden kuluttua on tiukka taas.

Minä itse ihan rehellisesti sanottuna, jumppaan lihaksia joka kerta ku naidaan. Siis laitan vähän vastaan. Ja mies on tykänny. Nyt jos teen niin se sanoo että jestas ku sul on tiukka. Eli huomaa heti. Parempi siis jos sitä jumppaa ja oikeesti uskaltaa käyttää. Itsestä se tuntuu vähän löysältä synnytyksen jälkeen, mutta mulla on nopeesti kyllä tiukentunu. Ikinä ei oo kyl silti revenny synnytyksessä. Ja muutaman päivän - viikon päästä ollaan jo seksi alotettu. Nyt on viimisestä synnytyksestä jo yli 2v ja vasta kysyin tästä että miten tuo värkki on muuttunu vuosien aikana. ( ja ku ollaan niiin kauan oltu jo että kehtaa suoraan sanoa, niin mies sano että ei oo ku aina sen pari kuukautta synnytyksen jälkeen tuntunu pehmeemmältä) Joten vaikka en oo mies niin vastasin ja vastaan itte, että tiukka on. Kai se on yksilöllistä! Jumpatkaa. Kai se auttaa kun ei mulla ainakaa pisukaan karkaile!

Vierailija
55/105 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla mies kyllä höylää saman ajan ku ennenki... Kyllä teijän pitää vain naida lisää! Kyllä se käytössä paranee. ( tai v''tustako mie sen tiedän, näin on kuiten itellä)

Vierailija
56/105 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tutkimuksen ovat tehneet jotkun muut kuin av-papat. Kertokaa nyt kiireesti tietonne lääketieteen alan ammattilaisille, varmaan joku 6-8 naisen kokemuksenne munalla nyt päihittää minkä tahansa tuhansia naisia koskevan lääketieteellisen kriteerein tehdyn tutkimuksen :D :D :D

Hahaha, suotta naureskelet. Lataa pöytään tuhansia naisia käsittävä tutkimus pillun tiukkuudesta ennen ja jälkeen synnytyksen.

Vai oisko sitten kuiteskin mahdollista, että vuosien saatossa se munakin pienenee??? Ei se nimittäin lopun ikää samanlaisena pysy... Kumma että tämä aina unohdetaan näissä keskusteluissa. Että jotkut 45+ vuotiaat miehet ihan tosissaan kuvittelee, että joku taito korvaa sen, että pötikkä ei enää ole niin terhakka kuin nuorempana.

Kai te sen tiedätte, että miehen seksuaalinen huippu on 22-vuotiaana, siis 22-vuotiaana, eikä esim 40-vuotiaana tai 32-vuotiaana. Miettikääs mitä vaikutusta tällä on meihin naisiin, ennen kuin tulette värkkejä haukkumaan - kun on ne omankin vehkeen kunnian päivät jo takana päin, ainakin kaikilla yli 23-vuotiailla miehillä.

Seksuaalinen huippu 22-vuotiaana? Eli jos on todella huonokuntoinen läski 22-vuotiaana, mutta menestyvä triathlonisti 32-vuotiaana, on huonompi sängyssä? Ei ei...

Ei ole mahdollista mulkun pienentyminen. On senverran kovassa käytössä. Jäykkä kuin mikä, mutta oma vaimo sitä ei kovin jäykkänä pidä, kaikki muu kiinnostava kylläkin pitää. Elämäntavat, mm. huono kunto ja tupakointi vaikuttavat toki potenssiin, mutta millaisia ovat nykynuoret? Huonokuntoisia läskejä, ei pidä siis yleistää.

Vierailija
57/105 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lääketieteen ja aviomiehen näkökulma on vähän eri. Jos tutkitaan lääketieteellisesti, onko synnytys aiheuttanut vakavia, peruuttamattomia vaurioita alapäässä, vastaus on varmaan useamman kohdalla ei. Tällöin siis tarkoitetaan, että ei ole mitään ikuisia kipuja, vuotoja tai toimintahäiriöitä joista naisen pitäisi kärsiä. Miehen näkökulmaahan tässä kysyttiin, ja nimenomaan sitä huomaako eroa entiseen. Ja useimmat isukit varmaan huomaavat, eikä valitettavasi muutos ole parempaan suuntaan. Lääkäri voisi tähän todeta hyvin että synnytyksestä on toivuttu, mutta miehen mielestä seksi ei vaan tunnu yhtä hyvältä koska paikat ovat enemmän tai vähemmän väljentyneet.

Vierailija
58/105 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöt eivät useinkaan ota huomioon toimintaansa asiakkaan seksielämän kannalta, mikä näkyy esim. siinä, että synnytysasento on nykyäänkin yleensä selällään, mikä on fysiologisesti kaikista pahin, synnytystä pidentävä, fysiikan lakien ja terveen järjen vastainen. Pillu venyy turhaan pitkässä ponnistusvaiheessa, venytys ja rasitus kohdistuu täysin vääriin paikkoihin ja syntyy vaurioita. Lisäksi tehdään usein rutiininomaisesti episiotomia(välilihan leikkaus)mikä ei todellakaan ole yleensä tarpeen. Kun epparia ja vaurioita korjataan, ompelija ei suinkaan yleensä osoita plastiikkakirurgin tarkkuutta ompeleissaan, vaikka ommeltava kohde on hyvinkin intiimi ja henkisesti herkkää aluetta. Tuore äiti ikäänkuin "epäseksuaalistetaan" systeemin toimesta. Naisen pitäisi olla ainoastaan tyytyväinen siitä, että lapsi on terve. Huoli omasta seksuaalisuudesta on itsekkyyttä. Pöyristyttävää!!! Onneksi oman vaimon kohdalla eppari ommeltiin todella huolellisesti. Se on myös miehen etu ja varsinkin naisen.

että lääketieteen ja aviomiehen näkökulma on vähän eri. Jos tutkitaan lääketieteellisesti, onko synnytys aiheuttanut vakavia, peruuttamattomia vaurioita alapäässä, vastaus on varmaan useamman kohdalla ei. Tällöin siis tarkoitetaan, että ei ole mitään ikuisia kipuja, vuotoja tai toimintahäiriöitä joista naisen pitäisi kärsiä. Miehen näkökulmaahan tässä kysyttiin, ja nimenomaan sitä huomaako eroa entiseen. Ja useimmat isukit varmaan huomaavat, eikä valitettavasi muutos ole parempaan suuntaan. Lääkäri voisi tähän todeta hyvin että synnytyksestä on toivuttu, mutta miehen mielestä seksi ei vaan tunnu yhtä hyvältä koska paikat ovat enemmän tai vähemmän väljentyneet.

Vierailija
59/105 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siitä "käytössä" haittaa ole, mutta on kyllä pirun ruman näköinen. Väkisinkin käy mielessä, että voisi tuohon seksielämä/kosmetiikkapuoleen lääkäreiden ja kätilöiden koulutuksessa panostaa, vaikka kuinka olenkin onnellinen terveestä lapsesta.

Vierailija
60/105 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA sitä en jaksa uskoa että tilanne ihan toivoton olisi tai että ero olisi suuren suuri koska kun mieheni kanssa tapasimme olin jo kaksi lasta synnyttänyt. Hänellä oli synnyttämätön naisystävä jonka kanssa seksi luisti loppuun saakka. Jos siis minun värkkini olisi ollut aivan toivoton kapistus niin tuskin olisi tätä niin ihaltua "teinipillua" vaihtanut kahden lapsen synnyttäneeseen. Ja seksielämä oli alussa ja on edelleen tiivistä, eikä ole koskaan ollut mitään laukeamisongelmia. En ole koskaan tätä mieheltä kysynyt että tuntuuko löysältä tms koska en oikeastaan edes halua kuulla jos on sitä mieltä. Minulle riittää se että mieheni edelleen haluaa seksiä päivittäin kanssani ja nautimme siitä molemmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä