On vissiin tullut aika alkaa hyväksyä sitä, että minusta ei äitiä tule.
Lapsettomuutta takana 1,5 vuotta, lääkitykset on jo kokeiltu, niistä ei apua ollut. Inseminaatiot yms hirvittävät. Luulen, että on tullut hyväksymisprosessin aika. Voin alkaa hautaamaan lapsiperheunelmia, joita ehdin rakennella jo koko aiemmin eletyn elämäni. :¨(
Kommentit (48)
on lapsettomuutta (syy tiedossa, vika munasoluissa eli inseminaatio ei varmaan onnistuisi) ja niin adoptio kuin hoidotkin olisivat heille henkisesti tosi iso juttu. Siis ei sen 'rumban' läpikäymisen takia (että ne voisi olla raskaita, kivuliaita, kestää kauan tms.) vaan ihan sen asian hyväksyminen, että he eivät pysty saamaan biologista lasta perinteisin keinoin. Etenkin ystävälleni se on iso juttu, ettei pysty miehelle antamaan lasta.
Itse olisin valmis tekemään keinohedelmöityksen luovutetuilla siittiöillä tai munasoluilla tai adoptoimaan, mutta yritän myös ymmärtää tuota ystäväni näkemystä.
mutta lopputuloshan on sama: perhe. Kaikesta sossujen sanahelinästä ja retoriikan lukuunottamatta.
t. kahden adoptiolapsen äiti
Ainahan voimme saivarrella sanoilla.
Korjaus: Lapsiperhe.
Ainahan voimme saivarrella sanoilla.
Korjaus: Lapsiperhe.
lue. Adoptointi on vaikeutunut hurjasti viime aikoina, koska adoptiovanhempia on hurjasti adoptiolapsia enemmän. Tähän vaikuttaa mm. Kiinan elintason nousu. Terveet lapset päätyvät kiinalaisille vanhemmille. Kiina on voinut tiukentaa hurjasti kriteerejä ja jopa ylipaino (reilu tietysti) voi olla este adoptiolle.
Toisekseen adoptoitaessa haaveet biologisesta lapsesta pitää unohtaa tyystin. Sekin on paljon vaadittu, kun adoptiolasta voi joutua odottamaan viisi vuotta.
lue. Adoptointi on vaikeutunut hurjasti viime aikoina, koska adoptiovanhempia on hurjasti adoptiolapsia enemmän. Tähän vaikuttaa mm. Kiinan elintason nousu. Terveet lapset päätyvät kiinalaisille vanhemmille. Kiina on voinut tiukentaa hurjasti kriteerejä ja jopa ylipaino (reilu tietysti) voi olla este adoptiolle.
Toisekseen adoptoitaessa haaveet biologisesta lapsesta pitää unohtaa tyystin. Sekin on paljon vaadittu, kun adoptiolasta voi joutua odottamaan viisi vuotta.
Avasin vasta nyt ketjun (eli älkää mua syyttäkö aiemmista kommenteista ;D ), mutta näistä tässäkin ketjussa käsitellyistä asioista puhutaan luonnollisesti paljon adoptiopiireissä. Lehtien lukemisen lisäksi nämä ihmiset saavat tietoa muistakin lähteistä, mm adoptioita hoitavilta viranomaisilta, ja lienevät aika paljon paremmin perillä jutuista kuin useimmat. Esim. tuosta Kiinan tilanteesta, josta kerroit "virallisen totuuden", joka ei ole _koko_ totuus.
Ja mitä adoptioviranomaisten antamaan tietoon tulee, niin se on yleensä väärää, vanhentunutta ja/tai virheellistä. Eli sieltä ei ainakaan saa mitään sellaista, mitä ei itse olisi tiennyt jo ainakin puoli vuotta.
Mitä kauheaa jossain inseminaatiossa on? Kylläpä luovutatte helpolla. No, jokainen tekee kuten parhaakseen näkee, mutta vähän hannari olet.