Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "oiken" jos lapsen isä ei maksa elatusmaksua vaan kaupunki? Eli

Vierailija
15.02.2009 |

tilanne tämä: elatussopimus tehty kun isä oli opiskelija ja hänet vapautettu maksuista. Nyt kuitenkin ollut jo 6 vuotta yrittäjänä eikä vieläkään maksa. Ei tapaa lasta muutoin silloin harvoin kun lapsi käy mummollaan ja isä hakee lapsen. Lapsella siis hyvät välit isän äidin kanssa, joten en haluaisi pilata niitä rahariidoilla. Kuitenkaan ei tunnu ihan oikeudenmukaiselta, että veronmaksajat maksavat elatusmaksun eikä isä. Mitä tekisitte?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä 6 vuodessa olisi pitänyt jo muutenkin päivittää. Kustannukset nousseet aika pirusti tuona aikana.

Vierailija
2/3 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisihän isän huolehtia omista vastuistaan. MUTTA toisaalta, isän moraalista huolehtiminen ei kuulu minulle - mulla ontarpeeksi tekemistä kun huolehdin omastani. KOLMANNELTA kantilta on tosin sitten myös se kysymys, ettän ythän kunta maksaa teille minimimaksua - jos maksu nyt tarkistettaisiin, olisiko se enemmän ja onko LAPSEN kannalta oikein vai väärin, jos maksu ei ole oikeudenmukainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaa kun tulot nousevat. Jos tieto tulojen noususta sitten tulee muuta tietä viranomaisen tietoon, saattaa miehelle tulla melkoinen lasku maksettavaksi. Noin 8000 € karkeasti laskettuna tällä hetkellä. Siis jos miehellä on tuloja ollut tuona aikana.

Sinun velvollisuutesi ei ole tehdä ilmoitusta. Mutta itse ilmoittaisin jos tällaisen tietäisin, onhan tuo väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän