Mitä ajattelet ihmisestä joka ostaa lähes joka vko uusia vaatteita lapsille sekä
leluja muutenkin kuin lahjaksi?
Onko tällainen ihminen pinnallinen materialisti vai saako hän jotain kiksejä kun pääsee taas tuhlailemaan..?
Siis lasten kaapit tursuaa vaatteita jo ennestään ja lisää ostetaan..
Kommentit (15)
Kai siitä sitten saa jotain kicksejä, musta on kiva ostella kaikkea uutta.
Tykkaan kayda tyttaren kanssa shoppailemassa, mutta yleensa ostamme vaatetta tyyliin tytolle 4 € t-paita ja mulle joku ale-kirja tai jotain muuta halpaa. Ja joka viikko kylla kaydaan kaupoissa ja kahvilassa tyton kanssa ihmisia ihmettelemassa. Se on semmoinen meidan yhteinen juttu. Ehka ap:n tutulla on tosiaan paljon rahaa kaytossa, mikas siina... Itekin varmaan tuhlaisin, jos rikas olisin. Eihan se nyt mitenkaan jarkevaa tietenkaan ole...
On ihanaa saada ostaa lapselle jotakin. Se on musta ihanampaa kuin ostaa itelle. Useinhan tuhlareiden vaatteet päätyy kirppisten myyntipöydille ja mikäs sen mukavampaa kuin köyhän ostaa muutamalla eurolla vähän käytettyjä kauniita merkkivaatteita omalle lapselleen. Jotenka, ei kannata ihmetellä vaan olla vaan tyytyväinen. Jos vaatteet ei mene roskiin, niin jonkun iloksi ne kuitenkin päätyy. Tuhlarit sitä paitsi pelastavat kansakuntamme laman kourista!
tuommoista ihmistä. Oma maailmankatsomukseni on hyvin erilainen.
minusta:
1. Lasten ei tule koko ajan saada jotain uutta kivaa, ostamalla onnelliseksi. Kuten ei aikuitenkaan.
2. Ehkä maailma ei näin pelastu, mutta minusta yltiöpäinen kuluttaminen ja tuhlaaminen on sairasta.
En ajattele kummempaa. Jos lapsi kasvaa, niin kevyestihän hän tarvitsee 50 uutta vaatetta ja kenkää vuodessa, joten jos ostaa joka viikko yhden, niin eihän se ole kovin kummoinenkaan ostosvauhti.
ostelen koko ajan vaikka olen köyhä. mutta ostan vain halvalla ja vain merkkivaatetta josta saan aina edelleen myydessä enemmän kuin itse olen maksanut. myös kaupasta ostan paljon uutta, käytän vähän aikaa ja myyn kalliimmalla. eli koskaan en osta normaalihinnalla mutta muuten kyllä ostelen koko ajan. mutta tosiaan rahaa ei periaatteessa kulu kun myyn myös pois vanhaa koko ajan hyvällä hinnallla. näin se homma toimii. ihan typerää ostaa jotain henkkamaukan vaatetta normihinnalla kun ei niistä yleensä myydessä saa omiaan pois. mulla kaiken alkujajuuri on se että saan omani AINA pois. eli mikään ei maksa mitään.
eihän ne synttärilahjatkaan tunnut missään kun koko ajan saa muutenkin..
leluja muutenkin kuin lahjaksi?
Onko tällainen ihminen pinnallinen materialisti vai saako hän jotain kiksejä kun pääsee taas tuhlailemaan..?
Siis lasten kaapit tursuaa vaatteita jo ennestään ja lisää ostetaan..
Mä olen vähän samanlainen. En nyt ehkä ihan viikottain osta mutta usein kuitenkin. Vanhat ja ei pidetyt vaatteet annan kavereiden muksuille.
Nyt varsinkin on aika kun kannattaa kuluttaa jos on varaa. Mä yritän suosia kotimaista mahdollisimman paljon.
Musta on ihanaa kun mun lapset on puettu nätisti ja vaatteita riittää. Tykkään myös itselleni ja miehelle ostaa vaatteita. Mulla on pari kaveria jotka ei niin perusta vaatteista, joskus hävettää kävellä niiden kanssa.
ihan normaalia se on. Nykyaikana äidit panostavat mieluummin lastensa vaatteisiin kuin omiinsa. Mulla ainakin on se periaate, että ensin ostan lapsille ja itselleni harvemmin. Mutta laadukasta ja ajatonta silloinkin.
Saan kiksejä uusista vaatteista ja leluista ja siitä, että lapset ilahtuvat niin kovasti leluista. Lasten vaattet tunnustan heti, ovat enemmän itseäni varten, poikani 5 ja 2, eivät ole kummemmin kiinnostuneet pukeutumisesta.
Minusta vaan on ihana pukea heidät kauniisti ja suostuvat nyt vielä pukeutumaan äidin valitsemaan vaatteisiin. Aiemmin shoppailin itselleni, nyt olen sen verran lihonut, etten välitä ostaa muodikkaita vaatteita itselleni.
Viime aikoina olen jäänyt erityisestikoukkuun nettiostoksiin. Olisikos kellään vihjeitä (etsin erityisesti uimashortseja).
kun itse on niin ladon seinään juossut ettei nättiä saa tekemälläkään. Ja painoa löytyy enemmän kuin laki sallii.
:P Eipä ne vaatteet toki lapselle itselleen sinänsä aina ole, vaan ihan äidin iloksi, kun saa "leikkiä nukkeleikkejä" ja pukea lapsensa nätiksi. Nautin siitä kun on monia erilaisia mekkoja lapselle ja valinnanvaraa mitä nättiä tänään pukisi pikkuiselle.
Kyllä, kyllä. Olen sairas shoppailuriippuvainen, lapsensa kauttaa elämäänsä elävä ruma ja nuupahtanut kotiäiti joka ei panosta itseensä eikä täytä puolisonsa kaikkia haluja ja toiveita. :P Guilty as charged.
minä ostan mun ainokaiselle joka viikko jotakin uutta vaatetta ja lelujakin lähes joka kauppareissulla