Friikit pinoon! Kertokaa rakennepoikkeavuuksistanne :)
Kohtukeskustelun innoittamana: pinotkaapas mammat muitakin "valuvikojanne" :)
Minulta puuttui syntyessäni peräaukko kokonaan, mut piti siis "korkata" ;) Ja mulla on vain yksi munuainen.
Kommentit (54)
Mulle tuli pysyvien hampaiden vaihtuessa yläleuan etu- ja kulmahampaita kaikkia kolmin kappalein, töröttivät suussa peräkanaa ja ylimääräiset nyittiin pois.ei mitään haittaa jäänyt. Kaveriltani vaihtui viimeiset maitohampaat rautahampaiksi parikymppisenä ja yksi maitohammas on vieläkin nelikymppisenä tiukasti suussa,sitä ei ole poistettu koska rautahammastakaan ei ole siihen tullut.
alkaa yhtenä ja kynsien kohdalta erilleen.
yhdellä siskollani ei ole isovarpaassa keskellä niveltä ollenkaan.
Itse ole "täydellinen"
Niiden välissä on ihoa sen verran, että näyttää kun alkaisivat yhtenä varpaana ja jakautuisivat sitten kahdeksi. Ei aiheuta ongelmia, joten ei ole leikattu.
Pikkuvarpaat ovat myöskin todella pikkuruiset ja kynnet niissä epämuodostuneet. Lisäksi mulla on kaksihaarainen pikkukieli :) Niin ja omituinen "vako" häntäluunpään vieressä, ja häntäluu on myös ikäänkuin ulospäin törröllään (kipeytyy esim vatsalihaksia tehdessä) Lapsellani on samanlainen vako takapuolessa, ja synnyttyään kätilö ensin epäili että olisi kaksi peräaukkoa.
Pikkurillit taipuu nimettömään päin ja ne on "notkeat"
Mulla näkyy magneettikuvissa luissa tummia alueita joita on tulkittu monesti reiäksi mutta ne on vain tummia alueita.
Mun kynnet alkaa kasvamaan kieroon jo tosi lyhyenä.
Ja mulla on ollut jalassa lasinsiru jo yli 20 vuotta.
Ikää on 35 vuotta, eikä edes heilu vielä! :)
mulla on nimittäin noi pikkurillit kans ja kierot kynnet,varsinkin keskisormissa :)
JA lasinsiru oikeassa jalkapohjassa,meni joskus 2v iässä ja aina joskus hyvin harvoin se pistää siellä kun astuu jotenkin tietynlailla.
Liian löysät nilkat. Lapsillani molemmilla oli syntyessään pienet reiät sydämissä, jotka menivät itsestään umpeen, tosin en itse käyttänyt mitään aineita raskausaikana. Miehelläni myös sama "vika", joten ehkä perinnöllistä. Ei kuitenkaan ollut heille vaarallista, koska reiät niin pienet, ettei verenkierrollista haittaa niistä koitunut ja umpeutuivat itsestään.
Ei todellakaan mitään outoa tuossa!
Tuo on vahvasti perinnöllistä näköjään.
Ollaankohan mekin sukua?
Niin ja omituinen "vako" häntäluunpään vieressä, ja häntäluu on myös ikäänkuin ulospäin törröllään (kipeytyy esim vatsalihaksia tehdessä) Lapsellani on samanlainen vako takapuolessa, ja synnyttyään kätilö ensin epäili että olisi kaksi peräaukkoa.
Sydämessä sivuääni ja räpylävarpaat eli isovarpaasta kaksi seuraavaa varvasta molemmissa jaloissa melkeen kokonaan yhdessä.
pojalla myös anus atresia ja yksi munuainen, myös sydänvika AVSD
näyttää vaan vanhalta näpyltä/punoittavalta ei-koholla olevalta luomelta.
Mulle kasvoi kolmas rinta kainaloon aikuisiällä. Onneksi oli tosi pieni, leikattiin vaan pois, ihan hyvänlaatuista rintarauhaskudosta vaan. Joskus voi kuulemma kasvaa "kainalorintaan" nännikin, mulla ei sitä ollut.
vino selkäranka, josta johtuen myös lantio vinossa.
siskollani löytyi "kaksonen" alaselästä. siskoni tuli raskaaksi jolloin hänen selässään alkoi kasvaa omituinen patti. se leikattiin, sisällä oli karvoja ja ihoa ja kynsiä, ei siis mitään oikeaa alkiota edes.
lapsellani oli reikä sydämessä, umpeutui noin kolmen kuukauden iässä itsestään.
oli pienenä munuaisissa reikä (saatiin lääkkeillä kuntoon) ja eipä ole ikinä sitä sen jälkeen tutkittu mitenkään. Sit mulla on varmaan vähän ylitaipuvat nivelet.
kasvo keskelle kitalakea hammas. Oli tehokas hienontaa ruokaa.
Ei vaan, se leikattiin pois. :)
ne 6. sormet olivat tosin ilman luuta; nahka ja kynsi vain. Napsaistiin pois.
syntyi tällainen peräaukoton lapsi. En käsittänyt ollenkaan miten se on mahdollista.
Lapsellani on myös, niitä ei onneksi niin huomaa, ovat vähän kuin isoja luomia. Kuulemma aika yleisiä.
Saan jalat auki vain max 90 asteen kulmaan. En koskaan enempää, vaikka harrastin jumppaa ja tanssia pienen ikäni. No, ei se ole oikeastaan elämääni sen kummemmin koskaan haitannut. Äidilläni on sama juttu.