Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kestovaipan tehdä näin?

Vierailija
13.02.2009 |

Eli minulla on tuolla joutilaita kankaita ja meinasin tehdä niistä lapselle kestovaippoja. Onnistuuko näin:

Leikkaan kaksi tiimalasin muotoista kaistaletta fleeceä ja ompelen ne vastakkain, jätän auki jommasta kummasta päästä ja pujotan sinne sisään vaikka 3 kerrosta froteeta. Kiinnitys neppareilla ja tähän sitten kaupan kuorivaippa päälle.

Onko ihan tuhoontuomittua, tarvitseeko sinne sisään muuta kuin froteeta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.kestovaippainfo.fi

Itse jättäisin sen toisen fleescen pois.

Vierailija
2/6 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvin olennaista tässä asiassa. Fleece ei itsessään ime juuri mitään. Mutta POLARfleece (eli se paksu) toimii jo itsenään kuorena, muuta kuorta ei siis tarvita. Kun taas MIKROfleece (eli se ihan ohut) toimii kuivaliinana, eli on hyvä peppua vasten, tuntuu kuivalta.

Samaa fleecelaatua ei kannata käyttää siis sisä- ja ulkopinnaksi.

Jos se sun fleece on sitä ohutta, niin tee siitä sisäpinta (eli peppua vasten tuleva), ulkopinnaksi vaika trikoota niin tulee ohuempi, lisäksi sitten kuorivaippa. Täytteen tarve riippuu lapsesta, 3kerrosta tavan froteeta kuulostaa kyllä aika vähältä jos ei ihan vastasyntyneestä kyse..

Jos se fleece on paksua, älä missään nimessä laita sitä sisäpinnaksi. Silloin pissa lorisee suoraan haaroista ohi. Ulkopinnaksi käy kyllä, siitä tulee ns. fleecetasku. Sisäpinnaksi jotain helposti imevää, esim microfleece, coolmac..

Tuolta kestovaippainfosta saat tosiaan lisää tietoa. Suosittelen ko. sivua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siitä tehnyt itselleni liivinsuojia ja hyvin on toimineet... Tai siis sisäpinta liivinsuojaan tuosta. Kosteus menee siis siitä läpi ja tuo jää melko kuivaksi.

Tuota kestovaippa.infoa lueskelen tässä samalla.

ap

Vierailija
4/6 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin myös varmaan vaipoissa. Eli teet siitä sisäpinnan, ulkopinnaksi turha tuhlata, ei mitään merkitystä, lisää vain paksuutta. Joku vanha kainaloista risa t-paita vaikka ennemmin ulkopinnaksi jos ei muuta löydy.. :)

Ja sit se kuorivaippa.

Vierailija
5/6 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vinkeistä. Tuolta kestovaippa.infostakin löysin hyviä ohjeita.

ap

Vierailija
6/6 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sitä laitetaan 2 krs päällekäin. Mä olen tehnyt meidän muksuille fleecetaskuja niin, että samaa fleeceä on sisä -ja ulkopinta, takana aukko, johon pujotetaan imu, jonka ulommainen kerros myös fleeceä, sisimmät flanellia ja joustofroteeta. Kertaakaan ei ole tullut ohivuotoja, toisin kuin pul-taskuilla, joissa sisäpinta mikrofleeceä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän