Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenkirppis....??! Mitä meinaatte?

Vierailija
13.02.2009 |

Mitä mieltä ootte; keskikokoinen kaupunki kyseessä. Olisiko tarvetta lastenvaate/tarvike -kirpputorille. Noin yleensä ottaen. Ei siis pöytä-systeemillä vaan niin, että myyjä ottaa myyntiin vain hyväkuntoiset tai uutta vastaavat ja ovat esillä kuin vaatekaupassa. Hinnat siis olisivat luonnollisesti tavanomaista kirppistä hieman korkeammat, mutta tavara taatusti siistiä ja vaatteet yhtä helposti löydettävissä kuin kaupassa. Ostaisitteko??? Toisitteko myyntiin??? Ideana siis, että myös myyjä pääsee helpolla, mutta ei nettoa aivan niin paljoa kuin perinteisellä kirpparilla. Tosin ei mene pöytämaksuakaan. Olisiko hyvä idea olla myös rinnalla uutta vaatetta myynnissä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyt kaiken itse, joudut tekemään mielettömän duunin pesu- ja silityshommissa (ainakin jos haluat saada vaatteista kunnollisen hinnan). Lisäksi aikaa menee näytteilleasetteluun ja pöytien siistimiseen jne.

Tavallinen pyötäsysteemin olisi parempi, myyjä tekisi kaikki em. hommat puolestasi. Menekin uskon olevan hyvä jos vain on kunnollista tavaraa ja vaatetta myynnissä!

Vierailija
2/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Joensuussa on....20 € perusmaksu kk + myyjä ottaa 40 % tuotosta......

Kiva viedä sinne vaatteita ja leluja ,syöttötuoleja sun muita ei tartte kun viedä myyjä hoitaa loput.Suosittelen.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. AV vastaa vielä, että siksi ei pöytä-systeemiä, kun tarkoitus tosissaan erottua muista kirppiksistä, olkoonkin vain lastenkirppis. Ja tyylin olisi tarkoitus olla TODELLA siisti, ei kirpparimainen.

Vierailija
4/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin kuulostaa hyvältä idealta, eräänlainen uuden tavaran ja kirpparin välimuoto. Elkää nyt heti lytätk av:ta :) Näytti kysyvän OSTAISITTEKO ITSE tai MYISITTEKÖ ITSE!!

Vierailija
5/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä eikun hommaan vain ja toimeen ; )

Vierailija
6/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oletan, että ilmeisesti ihan perinteisellä tavalla eli myy kalliimmalla kuin ostaa... oletan?

Vierailija
7/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jaksan nähdä vaivaa myydä itse. voisin kyllä ostaa jotain.

Vierailija
8/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tuotteet myyntitili-systeemillä kaupassa?

Vastaavia on ainakin Helsingissä, Krunikassa on lasten merkkivaatteisiin (siis huippumerkkejä käsittääkseni, Armania jne. ) erikoistunut liike (en ole käynyt).

myymälä näyttää tavalliselta vaatekaupalta, ei kirppikseltä.

Mitä se myyjä muuta tekisi liikkeessä kuin pesisi ja silittelisi vaatteita, kun odottelee asiakkaita? Vaikka yritys kannattaisi, kyllä siinä jää paljon luppoaikaakin.

Vierailija
9/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kyllä sulle myyntiin omiani, en jaksaisi itse nähdä vaivaa enkä tarvii niin paljon rahaa, pääasia, että menee kiertoon.

Vierailija
10/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieltä kai monet ostaa, nykyään kun kierrätys on niin in snobeillakin. Mulle hinnat on liian kalliit, mutta esim (varakkaammalle) siskolleni suosittelin, ja se innostui.

Ja ei kai tuo nyt sinänsä NIIN paljon työtä pitäjälle aiheuta, hinnoittelua ja järjestelyä vain. Ei kai se niitä sentään pese tai muuta..! Kun ottaa vaan kunnollista puhdasta tavaraa vastaan.

Ja ostajalle helpompi kuin jos joka myyjällä eri pöydät.

Vierailija
11/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksellä on jos mitä räsyä, mutta myyntitilille kannattaa ottaa vain siistiä ja ehkää laatutavaraa, josta ihmiset ovat jotain valmiita maksamaankin.

Toki kirppiksilläkin on hyvää tavaraa, mutta suuri osa tavarasta on yleensä aika kulahtanutta, jolla ei ole kovinkaan ihmeellistä jälleenmyyntiarvoa.

Vierailija
12/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä käyn säännöllisen epäsäännöllisesti.

- Hakiksessa oli kikapoo, joka valitsi hyvin tarkkaan mitä oti myyntiin, näin vaatteet todella olivat hyviä.

- Rusiksella on Isan Tamine joka on niin täynnä, ettei sinne ainakaan kannata mennä pikaisesti piipahtamaan. Myytäväksi kelpaa valitettavasti huonompikin vaate.

- Töölössä Päivin puoti, joka myy jotain uuttakin vaatetta ja pientä lelula. Sieltä olen löytänyt käytettyja juhlavaatteita ja kenkiä koululaisellekin.

- Krunikassa on Kruunukirppu, kallista mutta kivaa:

http://www.kruunukirppu.com/

Osa noista toimii siis sillä periaatteella, että vaatteet viedään myyntiin tietyksi ajaksi, jonka jälkeen myymättömät haetaan pois. Viejä hinnottelee tuotteet ja myyjä pistää jonkun prosentin siihen päälle.

En tiedä ostaako joku vaatteet liikkeeseensä heti ja pitävät sitten niitä myynnissä vaikka ikuisuuden?

Itse tykkään käydä noissa tavallisten kirppisten lisäksi, koska tavara laadukasta.

Vierailija
13/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myyn huutiksessa josta saa parhaan hinnan. Sinä et pystyisi kirpparillasi samaa hintaa maksamaan.

Eikä liikettä taas voi perustaa sille ajatukselle että joku tarvii rahaa nyt ja heti ja tuo ne kimpsut ja kampsut sulle.

Vierailija
14/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi ei samaa hintaa jostain liikkeestä (hyvä hinta+ prosentti päälle).

Itse ainakin tykkään, kun saan pyöritellä vaatetta ensin käsissäni ja vaikka sovitella sitä lapselle.

Tykkään ihan vain ohimennen piipahtaa sisälle katsomaan, mitä kivaa siellä on.

Mä myyn huutiksessa josta saa parhaan hinnan. Sinä et pystyisi kirpparillasi samaa hintaa maksamaan.

Eikä liikettä taas voi perustaa sille ajatukselle että joku tarvii rahaa nyt ja heti ja tuo ne kimpsut ja kampsut sulle.

Vierailija
15/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, ei kaikkia kiinnosta se että saa parhaan hinnan, ei todellakaan. Monet pitävät siitä ajatuksesta, että saavat edes jotain eivätkä joudu tekemään itse oikeastaan mitään,,, Itse ainakin veisin, paitsi jos pitäisi maksaa joku "pohja"maksu(?) Tampereella oon vienyt aikuisten vaatteita Kaunottareen ja Kulkuriin, ja muistaakseni silloin (monta vuotta sitten) ei ainakaan tarvinnut maksaa mitään... sitten vaan haki rahat jossain vaiheessa ja kauppias sai omansa siitä päältä.

Vierailija
16/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse en niistä ole juurikaan ostanut. En tiedä mistä johtuu, mutta täällä molemmissa nuo "kauppiaat" laittavat tuotteilel niin kovat hinnat, ettei näytä kauppa kovasti käyvän. Ehkäpä syynä on se, että myyjä joutuu maskamaan liikehuoseiton vuokran, ja ei saa muuten sitä rahoitettua. Tämäkin pieni paikkunta, ja noiden kahden liikkeen lisäksi täällä vielä kolme erillistä kirppistä, niin ennemmin tavara sitten ostetaan kirpparin hinnoin.

Sitten menestyy jos hinnat pystyy pitämään alhaalla, muuten ei varmasti kyllä nykyään ja varsinkaan näin "lama" aikaan kannata.

Vierailija
17/25 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin tuoda myyntiin, mutta en tiedä ostaisinko, sillä hinnat taitaisivat lähennellä uusien tuotteiden hintoja, ainakin ale-hintoja...

Vierailija
18/25 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläinen putiikki. Ei tainnut olla kovin kova menekki kun pitkään ei pystyssä pysynyt (jos nyt ei lopetettu muuten vaan). Sijainniltaan oli ihan keskustan kupeessa. En käynyt kertaakaan sisällä joten en osaa sanoa liikkestä muuten mitään.

Vierailija
19/25 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tai on ainakin ollut (en ole vuoteen käynnyt) kyseisen kaltainen liike. Jos olisi lähempänä niin kävisin useasti ja voisin jopa harkita myyväni sinne jotain.

Vierailija
20/25 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siellä hinnat mielestäni ole yhtään kalliimmat kuin tavallisella kirppiksellä. Syöttötuolin ostin12e, Baby Björnin sitterin 28e, bodyt 1,20-2,80e.

Mieluisampi paikka tuo on kuin lähellä oleva ip-kirppis. Se on sotkuinen, täynnä roinaa ja hinnatkin pilvissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan