Oikeastiko sairaanhoitajilta ei vaadita muuta:
ja ei se lääkelaskentakaan ihan simppeliä aina ole.
Minusta Suomen johdossa on paljon vähä-älysempää porukkaa kuin tuntemani sairaanhoitajat.
Kommentit (28)
kaksi eetä, yksi ällä ja kaksi ämmää en päässyt edes sairaanhoitajakoulutuksen pääsykokeisiin. Ei sinne ihan heittämällä kuka tahansa sisään pääse.
kykyä toimia stressitilanteissa järjestelmällisesti ja välittämättä ap:n kaltaisista idioottiulkopuolisista. Lisäksi vaaditaan hieman enemmän suvaitsevaisuutta kuin sinulta, ettei ihan kaikkea päähän pälkähtävää mene laukomaan maailmalle. Ihanko itse olet Siwan kassalla töissä?!
mulla yks ällä, yks ämmä, yks c ja yks b ja sain kutsun pääsykokeisiin (tämä -90 luvun puolella, ei ollut mulla vielä eetä), siellä todettiin, että yliopistoainesta, ei huolita tänne ja sinä vuonna läpäisin lääkiksen pääsykokeen. Eli summa summarum, täytyy olla tosi surkea, jos ei tässä sairaanhoitajapulassa pääse edes pääsykokeisiin. Itse menin lääkikseen silloin, kun opiskelijalukuja oli rajoitettu (otettiin sisään 75, tänäpäivänä väh. 120). Joten vähän ihmettelen kirjoitustasi. Itselläni siis huono todistus, mutta pääsin minne vain halusin, paitsi sairaanhoitajakoulutukseen, koska katsoivat että olen siihen liian "välkky", enkä kauaa siellä viihtyisi.
t. nyt erikoislääkäri Turusta
opiskelemaan, ja valmistuikin, tämän vuosituhannen puolella.
sairaanhoitajaksihan pääsee kuka hauaa suoraan vaikka peruskoulusta, kunhan osaa ne grammat muuttaa kiloiksi..? Sen lisäksi tietysti tosin pitää osata vaan pokkuroida ja anella anteeksi olemassaoloaan. Myös passaamistaitoa tarvitaan ja tietenkin sairaanhoitajan pitää myös kantaa vastuu kaikkien muiden käytöksestä ja terveydestä, ihmisten/potilaiden kun ei enää itse tarvi siitäkään välittää tai vastuuta ilmeisesti ottaa.
Kiitos kuitenkin tästäkin arvonannosta, aika paljon muutakin pitää opiskella, ja aika monta kertaa on pelastettu potilaita ulkolaisten lääkäreidenkin mokilta. Mutta missään ei opetettu miten pitäisi kestää tätä jatkuvaa mollaamista, panettelua, ala-arvoista kohtelua ja piikana pitämistä.
ja silti aion kohdella potilaitani edelleen arvokkaina, ainutlaatuisina, yksilöinä. Ihmisinä, siitä mistä itse sairaanhoitajana vain haaveilen...
Kyllä, pitää osata laskea lääkelaskuja, mutta ne on kuule pikkasen vaikeampia kuin esimerkkisi. Laskut pitää osata tehdä nopeasti, paineen alaisena ja täysin ilman virheitä. Pitää myös tietää voiko kyseistä lääkettä antaa kyseiselle potilaalle ja paljonko. Pitää tietää lääkkeen vaikutukset ja mahdolliset sivuvaikutukset. Sairaanhoitajalta vaaditaan laajan tietämyksen lisäksi myös käytännöntaitoja. Ja ei, ne käytännöntaidot eivät ole pissapussin tyhjentämistä, vaan myös paljon muuta kuten kirurgisia toimenpiteitä. Olen sairaanhoitaja ja ylpeä siitä. Tulen palkallani hyvin toimeen, mutta en asukaan kehä kolmosen siäspuolella. Kerropa sinä ap sille kiinalaiselle hoitajallesi vaivoistasi niin katsotaan paljonko hän ymmärtää... LOL!
sellaistahan mun työpäivät pelkästään on, lasken laskemasta päästyäni, potilaita en edes näe, koska lasken, lasken vaan...
sh
osata prosenttilaskut ja muuttaa mg:t grammoiksi??? Ja nämä vähä-älyiset vaativat siis lisää palkkaa "taidoistaan"? Nuo taidothan osaa jokainen peruskoulun läpäissyt... Mihin tää yhteiskunta menee? Onneksi tuodaan hoitajia Kiinasta, saadaan jotain tasoa touhuun.
niistä selviä, niin eipä ole kehumista sen paremmin oppilasaineksessa kuin opetuksessakaan. Sitä opetusta kai on nyt yritetty tehostaa tältä osin.
terv, entisajan merkonomi, jonka yo-kirjoitusten aikana ei tunnettu arvosanaa e.
ja lääketehtaiden omat mainospainokset - ja silti sairaanhoitajat sössii
heitä tarvitaan, kun suomalaiset hoitajat rutkuttavat vain rahan perään
ja sitten sairaanhoitajan käsikirjasta käydään lunttaamassa, jos ei mennyt heti jakeluun.
ja siinä sisätautienerikoislääkäri laverteli, kuinka minulla on vatsa pehmeä ja maksa sivussa. Sormellaan ei vatsaan koskenut saati sitten paitaa nostanut, että se siitä koulutuksesta. Arvailuksi menee...
Et muuten taida olla erikoislääkäri. Sinun pitäisi olla ainakin nelikymppinen ja juuri valmistunut. Luulisi, että nelikymppisillä erikoislääkäreillä olisi muutakin tekemistä kuin provoilla vauvapalstalla. Olet säälittävä! Jos olet erikoislääkäri, niin en haluaisi hoitoosi. Yäk!
Noita sitten harjoitellaan koulussa 3,5 vuotta. Kätilöillä niiden oppiminen kestää jopa 4,5 vuotta, lähihoitajat selviää hiukan nopeammin.
een ylioppilastorkalla. No en päässyt ja paikkana Tampere. Itse taisit saada tosi surkeat pisteet soveltuvuudesta, jos noin on sanottu. Lääkikseen ei noita soveltuvuuskokeita sitten olekaan.
Ja tämä oli siis kohdennettu sille turkulaiselle "lääkärille"
siinä epikriisissä kootaan koko visiitti yhteen. Varmaan sinut ensiavussa tai missä nyt olitkaan ekana joku tutki ihan henk.koht., paineli mahan ja muut, siihen epikriisiin sitten lyhennetään kaikki löydökset, labrat ym. Ei se osastonlääkäri, joka sen epikriisin kirjoittaa, sinua välttämättä henk.koht. edes näe.
osata prosenttilaskut ja muuttaa mg:t grammoiksi??? Ja nämä vähä-älyiset vaativat siis lisää palkkaa "taidoistaan"? Nuo taidothan osaa jokainen peruskoulun läpäissyt... Mihin tää yhteiskunta menee? Onneksi tuodaan hoitajia Kiinasta, saadaan jotain tasoa touhuun.