Oletko laittanut jonkun kanssa välit poikki ihan aktiivisesti sanomalla, ei ghostaamalla?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Olen laittanut välit poikki elämäni aikana monenkin kanssa suoraan sanomalla. Jos siis kysymyksesi koskee muutakin kuin parisuhteen lopettamista?
Tutustun helposti ihmisiin ja olen liiankin sinisilmäinen,herkästi innostuva ja luottavainen kaikenlaisia tyyppejä kohtaan. Niinpä on pakko sanoa suoraan pummeille, hyväksikäyttäjille, narsisteille, muuten vaan sekopäille, että heippa vaan. Aina siitä jokainen loukkaantuu ja kun ovat pitäneet minua helppona tapauksena. Osalle perustelen syyn, miksi katkaisen välit, osan kanssa odotan sopivaa kränää ja poistun sitten vain näyttävästi paikalta.
En hyväksy ghostaamista. Se on heikon luonteen merkki.
Kyllä, tarkoitin kaikkia mahdollisia suhteita. ap
Minusta on turhan ilkeää laittaa välit poikki. Sellaisen sanoja saa tuosta nautintoa, ja jos en halua olla tekemisissä, lopetan yhteydenpidon vähitellen.
Se on elämän normaalia kiertokulkua. Ajatelkaapa itse kuinka pahalta tuo voi tuntua?
Sairasta, että joku kokee sen positiivisena asiana!
Yhteydenpito lopetetaan hiljalleen. Ei kai kenellekään nyt sanota suoraan, että jätän sinut?
Vain metsästä juuri herännyt juntti laittaa välit suorasanaisesti poikki. Ei kuulu normaaleihin käytöstapoihin.
Kyllä olen, etenkin sellaisissa tapauksissa joissa toisen osapuolen käyttäytymisen muutos saattaisi vielä pelastaa ihmissuhteen. Eli sellaisissa tapauksissa, joissa ajattelen, että ihmissuhteella olisi potentiaalia vielä kehittyä jos toinen osapuoli vain olisi valmis tekemään ongelmaksi kokemalleni asialle jotakin.
Myös sellaisissa tapauksissa, joissa itselleni on jäänyt jotain patoutunutta kaunaa toista osapuolta kohtaan olen opetellut lopettamaan ihmissuhteen dramaattisemmin. Näin toimimalla saan pikkuisen annettua takaisin samalla mitalla ja säilytettyä omanarvontunteeni.
Pariin "kaveriin" olen laittanut viestillä välit poikki. Toinen olisi halunnut soittaa, mutta ei tehnyt mieli kuunnella valehtelua ja vastuun väistelyä.
Kyllä, äitini kanssa.
Ja vuosi kausia jaksoin sietää, sitten tuli se oljenkorsi joka katkaisi kamelin selän.
Olin käymässä hänen luonaan, siellä oli myös vanhin sisareni. Aloitettiin sellainen ilmeily ja naaman vääntely ja keskenään sipinä että se oli lopulta se viimeinen.
Sanoin suorin sanoin että nyt kun tuosta ovesta lähden se on sitten siinä. En aio vastata yhteydenottoihin enkä ota yhteyttä itse. Lähdin autolleni ja sisko ryntäsi hysteerisenä perääni anelemaan että älä lähde ja älä ole vihainen. Vastasin että tarpeeksi on tarpeeksi. Ja oli ja pysyi.
En ala tässä juikisesti ruotimaan taustojani eikä se kenellekään kuulu. Vastasin vain ap:n esittämään kysymykseen. Myöhemmin kun äitini kuoli en ottanut vastaan mitään kuolinpesästä, muut siarukset jakoi keskenään. Ainoa oli että osuuteni perinnöstä otin, talon myynnistä tulevat rahat. Lain mukaan minulle kuuluvan missä oli myös isän perintö jota ei isän kuollessa jaettu.
Yritin feidata kaveria jonka kanssa ilmapiiri oli mennyt tosi huonoksi (syyttelyitä, vaatimuksia, asioihini puuttumista). Hän kuitenkin kysyi suoraan ovatko välit viilenneet. Sanoin että halutaan erilaisia juttuja ystävyydeltä eikä minulla ole nyt aikaa panostaa. Eli täysin ympäripyöreyksiä.En halunnut loukata sanomalla kaikkea mikä hänen käytöksessään häiritsi.
Olen. Kaipa se loukkaantui siitä mutta ei voi mitään.
Enpä ole käynyt palautekeskusteluja.
Kyllä vaan. Ex-ystäväni oli ollut meillä viikonloppua viettämässä, ja hän käyttäytyi kertakaikkiaan niin karmealla tavalla että soitin hänelle taksin, ja ilmoitin että tästä eteenpäin ei sitten olla missaan tekemisissä, hyvät jatkot, älä ota enää yhteyttä. Poistin hänet kaikesta sosiaalisesta mediasta ja blokkasin puhelinnumeron. Olen iloinen että vihdoin viimein pääsin siitä riippakivesta eroon, enkä ole katunut hetkeäkään päätöstäni.
Äitiini ja siskooni. Koulukiusaajia molemmat aikanaan, ottivat minut perheessä hampaisiinsa. En nyt mene yksityiskohtiin, mutta lopulta tuli se viimeinen pisara kummankin osalta, vähän eri aikaan ja se viimeinen törkeys oli eri, mutta siihen se loppui.
Monesti ennestään tuntemattomien kanssa ghostaaminen on turvallisin vaihtoehto.
Jos haluaa laittaa viestin, mitään syitä ei kannata antaa, positiivisia ympäripyöreyksiä lukuunottamatta. Tyyliin meidän on varmaan parempi jatkaa eri teitä, kivaa kesän alkua sulle.
Vierailija kirjoitti:
Olen laittanut välit poikki elämäni aikana monenkin kanssa suoraan sanomalla. Jos siis kysymyksesi koskee muutakin kuin parisuhteen lopettamista?
Tutustun helposti ihmisiin ja olen liiankin sinisilmäinen,herkästi innostuva ja luottavainen kaikenlaisia tyyppejä kohtaan. Niinpä on pakko sanoa suoraan pummeille, hyväksikäyttäjille, narsisteille, muuten vaan sekopäille, että heippa vaan. Aina siitä jokainen loukkaantuu ja kun ovat pitäneet minua helppona tapauksena. Osalle perustelen syyn, miksi katkaisen välit, osan kanssa odotan sopivaa kränää ja poistun sitten vain näyttävästi paikalta.
Jos vastapuolena on manipuloija, alistaja, henkisesti väkivaltainen luonnehäiriöinen niin välien katkaisu päin naamaa ei onnistu ja parisuhteissa varsinkin lopputulos voi olla tapetuksi tuleminen. Silloin on hyvä vain häipyä vaivihkaa ja estää henkilö, tai jopa muuttaa ja salata osoite. Jos tämän pystyy tekemään niin on luonteeltaan vahva,
Välit vaan menee poikki jos menee. Yhtäkkiä huomaa, ettei vain ole tullut pidettyä yhteyttä. Onko unohtaminen samaa kuin ghostaaminen? Mun mielestä jälkimmäisessä on kyse intentiosta, edellisessä ei. Se vaan tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vain metsästä juuri herännyt juntti laittaa välit suorasanaisesti poikki. Ei kuulu normaaleihin käytöstapoihin.
Ei varmasti kuulu yleisiin käytöstapoihin koska ihmiset ei pääsääntöisesti ole suoraselkäisiä ja rehellisiä,mutta sitten on näitä helmiä maailmassa kun on rohkeita, avoimia ja suoraselkäisiä. He ei pelkää ihmisiä eikä ole riippuvaisia kaikkien hyväksynnästä. Heillä kantaa oma persoona kaiken ja ottaa vastuun asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy ghostaamista. Se on heikon luonteen merkki.Jos vastapuolena on manipuloija, alistaja, henkisesti väkivaltainen luonnehäiriöinen niin välien katkaisu päin naamaa ei onnistu ja parisuhteissa varsinkin lopputulos voi olla tapetuksi tuleminen. Silloin on hyvä vain häipyä vaivihkaa ja estää henkilö, tai jopa muuttaa ja salata osoite. Jos tämän pystyy tekemään niin on luonteeltaan vahva,
En ole tuo jota lainasit, mutta ghostaaminen ei auta kyseisten tyyppien kanssa ja on itseasiassa heidän käyttämä keino.
Pari kertaa on meinannut henki lähteä suoraselkäisyyden vuoksi, mutta ovat lopulta jättäneet rauhaan kun olen seissyt sanojeni takana.
"Ulkopuolistenkin" on hyvä ymmärtää että he eivät tiedä toisten suhteista mitään joten siksi niihin ei pidä mennä sotkeutumaankaan ollenkaan.