Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä ihan ok teksti kutsukorttiin?

Vierailija
13.02.2009 |

ystävällisin terveisin xxxx

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kutsua Teidät

Maijan 30-vuotissyntymäpäiville

la 15.4

Pistäydy kakkukahvilla klo 14-18 välillä.

Kerään Maijalle yhtä suurempaa lahjaa,

mikäli haluat osallistua hankintaan

voit laittaa haluamasi summan tilille

xxxxxxxxxxxxxxxxx

ystävällisin terveisin, Mirkku

on ko nyt yhtään parempi? Vai jätänkö koko kutsut pitämättä...?

ap

Vierailija
22/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

25:n vastaus oli hyvä.

Minulle tuo 60 euroa on liian iso summa: riippuu tietenkin, kuinka läheinen ystävä on. Jos on tosi _tosi_ hyvä ystävä, summa ei nyt kirpaisisi, mutta muuten kyllä. Ihan siksi, kun 30 -vuotiset ei ole vielä "mitään", ei siis perinteisesti juhlinnan arvoiset. Ennemminkin sellaiset hyvä tekosyy pitää pippalot, mutta juhlavaatteet not not :)

60 euroa alkaa olla jo sellainen summa, että pyydettynä se tuntuu paljolta. Jos itse löytäisin lahjan, joka olisi just mun mielestäni sankarille hyvä, voisin sen 60 siitä maksaa. Mutta tosiaan kun se pyydetään, tuntuu heti, että miksei vähempi riitä, mitä sillä ostetaan.

Minusta tuota tekstiä nyt ei kannata alkaa sen kummemmin viilaamaan, mistä tahansa muodosta täällä saadaan riita ja "en tulisi teitin juhliinne" -sanomiset aikaan. Ehkä hieman rennompi ote, täällä on hyviä lausahduksia tullutkin. Minusta loppumisajan mainitseminen on ihan hyvä juttu, kun teillä on menoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ilo kutsua Teidät Maija Meikäläisen

30-vuotis syntymäpäiville kotiimme

lauantaina 15.4.

kello 14:00-18:00 välisenä aikana.

Mahdolliset muistamiset

tilinum xxxxxxxxxxx

viestiksi Maija 30

Vierailija
24/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
25/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kielipoliisin kommentit:

- 30-vuotissyntymäpäivät on yhdyssana, kuten moni on jo todennut

- päivämääriin tulee piste myös kuukauden jälkeen, siis 15.4.

- suomen kielessä kellonaikojen tunnit ja minuutit erotetaan pisteellä, ei kaksoispisteellä, siis 14.00 - 18.00 (huom. että väliviivan molemmille puolille tulee välilyönti, jos käytät lyhyttä, ns. tavuviivaa)

- rahasumma (jos nyt tosiaan haluat sen tekstiin kirjata) erotetaan rahayksiköstä välilyönnillä, siis 60 euroa (ja mieluummin tosiaan 'eurolla' kuin 'e:lla')

- 'numero' lyhennetään nro, ei num (tai ainakin pitää olla piste lopussa, siis num.)

Lisäksi ilmoittaisin kellonajat, kuten moni on jo ehdottanutkin: Tervetuloa syntymäpäiville lauantaina 15.4. klo 14 - 18.