ARGGH! Tota naapurin yhden lapsen äitiä!
Meiltä varmasti kuuluu välillä meteliä, siis sellaista normaalia lapsiperheen ääntä iloineen ja suruineen.
Naapurissa asuu yksi apaattisen olinen 2,5v lapsi. Naapurin rouva on alkanut vihjailla, miten meidän lapset taitaa leikkiä aika hurjia leikkejä ja tappelevat paljon. On anatnut vinkkejä, ettei heillä ainakaan tehoa lapselle huutaminen vaan on parempi alkaa vaikka kuiskia. Kannattaa kuulemma ohjata lapset mielekkääseen puuhaan kuten videoiden pariin. Kiukkutilanteissa holding on kuulemma tehokas.
Joopa joo. Ei meidänkän lapset paljoa riemunkiljauksia päästele tai tappele, jos toinen on jossain muualla ja toinen on kotona. Välillä on pakko korottaa jopa ääntään, että saa äänensä edes jotenkin kuuluville, piipitys ei 2v ja 4v lasten tapellessa pahemmin reaktiota aiheuta. Milläs holdaat 2 raivokkaasti hetki sitten riidellyttä ja edelleen kiukkuista lasta, jos olen lasten kanssa kolmisin kotona?
Huoh, olen minä sitten huono äiti.
Videot ei ole mielekästä puuhaa, vaan nimenomaan se kaikki eläminen ja tekeminen!! :D
Kiukku ja uhma on lapselle normaalia, holging saattaa mennä liiallisuuteen ja se on toisen vapaudenriistoa joka on ihan lapsenoikeuksissa huomioitu juttu.
Sama kun hakkaisit lastasi.
Minusta sun ei kannata välittää napinasta: lapset kuuluu luokkaan, saa kuulua naapuriin mihin kellon aikaan tahansa.
Mistä se ihminen tietää kuiskaatko lapsillesi miten paljon?? :D
Jos motkottaa usein niin mieti ihmeessä etukäteen miten ilmoitat hänelle että tämä on teidän tapa. Joskus sitä on korotettava ääntä, toisesta huutamista on jo kevyt äänen korotus toiselle taas kunnolla punastuva naama.
Tietty omaan huutamiseen kannattaa kiinnittää huomiota, itse lähinnä mietin miten usein karjasen lapsille. Jos huudan enempi kuin puhun niin menee yli. Samaten huutaessa saattaa laukoa liikaa totuuksia?
Itsellä 3 alle 5- vuotiasta ja joskus melutaso on sitä luokkaa ettei lapset huomaisi kuiskausta. Aikansa kaikkea.
Ps. olen huomannut että joskus yllyttäminen mekkalaankin on tehokasta hiljennystä; kun innostat "saatko lisää ääntä, hyvä Harri, kovempaa!" niin lapsi saa sillä tarpeekseen huutamisesta. Sitten huomio toiseen juttuun.
Et sinä mikään huono äiti ole, ainoastaan erilainen ja eri tilanteessa.