Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2250 euroa/kk, onko hyvä palkka akateemiselle

Vierailija
12.02.2009 |

humanistille?

Itse ole todella tyytyväinen säännölliseen palkkaan (ennen olin freelancer, enkä monenakaan kuuna päässyt nykyiseen pakkaani). Tänään sitten kaveri ihmetteli, miten voin alentua tekemään työtä tuollaisella "koiranpälkalla".

Mitä olette mieltä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt mikään superhyvä palkka, mutta hyvin pärjätään, kun mies ansaitsee vajaa 5000.

Vierailija
2/13 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alaisia? Työn vaativuus? Nämä kaikki vaikuttavat palkkaan.

Mulla oli alkupalkka 2400€ ja nyt on noussut 6 vuoden aikana 3600€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan hyvä palkka, jos tykkää työstä ja työmatka ei ole kohtuuton.

Vierailija
4/13 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos työtilanne huono, niin parempi sekin kuin työttömänä luumuilu. Itse saan sairaanhoitajana reilut 2100€ + lisät, opistotason koulutus. Eli kyllä akateemisen pitäisi tienata selvästi enemmän

Vierailija
5/13 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkaa paljoa parempi.

Vierailija
6/13 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tapahtunut! Aivan käsittämättömät palkat verrattuna yliopistoihin tai jopa yksityisiin firmoihin!

Vierailija
7/13 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

humanistit on pilipalityöläisiä

Vierailija
8/13 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2300e ja lisät päälle eli n 3000e/kk. Ja sairaanhoitajana olen AMK tutkinnon suorittanut. Opiskelin 4,5v (kätilö/sh).

Tosin olen sitä mieltä, että 500 saisivat peruspalkkaa vielä nostaa. Vastaan kuitenkin ihmishengistä päivittäin työssäni.

Vierailija
9/13 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin juuri melkein kolmen tonnin palkkani kahteen tonniin, kun sain paremman työympäristön ja suunnitelmallisen hallinnan työhöni. Eli töitä tehdään työajalla, eikä hääräillä muuta, ja sitten toisin päin, että työaika riittää siihen, mitä odotetaan tehtäväksi.

Vierailija
10/13 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On akateemisia ja akateemisia, tehtävästähän se nyt riippuu millä tasolla tuo on. Itse en tuolla palkalla liikahtaisi mihinkään.

Vierailija
11/13 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos itse pidät sen työn vastuuseen, vaativuuteen ja ajanviemiseen nähden kohtuullisena, niin sittenhän se on varmaan ihan kohdallaan. Monella akateemisella alalla pitää olla suunnilleen kellon ympäri tavoitettavissa, viikkotunnit noin 50 jne, eli silloin varsinkin pitäisin mainitsemaasi palkkaa todella alhaisena..

Vierailija
12/13 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän... Mutta säännöllistä tuloa siitä, mitä tykkää tehdä - mulle tuo riittää. Tiesin jo alalle hakeutuessani, että palkoilla ei humanisti juhli.

Vierailija
13/13 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta palkka n. 4300 €/kk. Olen opettajana ammattikorkeakoulussa. Yliopistossa tienasin tohtoriksi väiteltyänikin vain 2800 €/kk.

Eikös suomalaisen naisen keskipalkka ole jotain 2300 € luokkaa?

Eiköhän se mielekäs työ ja hyvä työyhteisö ole kuitenkin palkkaa tärkeämpi? No, mun on toki helppo sanoa, kun on kohtuullinen palkka ja hyvä työpaikka...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän