Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö ketään päiväkodin tätiä nuo viime hetken kakkapesujen pesut tms.?

Vierailija
12.02.2009 |

Tarkoitan siis, että sulta loppuu työaika esim. klo 16.00 ja olet pihalla toisen hoitajan kanssa ja eikös jollain taaperolla ole kakat housuissa klo 15.55 eli joudut sitten joko olemaan pihalla muiden lasten kanssa tai mennä taaperon kanssa kakkapesulle sisälle ja oletkin sitten taas yliaikaa töissä samasta syystä.

Tai jollekkin lapselle tulee kakkahätä ja lapsi ei osaa itse pyyhkiä ja tarvitsee muutenkin vessassa apua (esim. joku 3v). Jos olen tuossa vuorossa, pääsen ehkä kerran viikossa lähtemään ajoissa. Muuten menee ylitöiksi 10-15 minuuttiakin (riippuu siitä, kuinka isot kakat lapsi on tehnyt ja millainen ilma ulkona on eli kuinka paljon lapsella on vaatteita).

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä alkanut moinen ärsyttää, mutta ehkä jonakin päivänä :)

Varmasti kaikkia alkaa jossain vaiheessa kyrsiä, jos jatkuvaa tuollainen kymmenen minuutin ylitöiden tekeminen. Meillä ne on aina saanut ottaa takaisin, joten senkään vuoksi ei suuremmin ole käynyt sieppaamaan.

Vierailija
2/10 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on työaika on kohta loppumassa ja päivystyksestä soitetaan että tulee kolaripotilas tutkittavaksi. Ja teen siinä hommani ja menee jopa 15 min yliajalle ennekuin asiat selviää ja potsku päätyy leikkuriin. Vähän sikanako harmittaa. Pitäisi vähän se potskunkin ajatella milloin kolaroi, ettei just varttia vaille mun työajan loppumista, saakeli. Tai ois kuollut sinne autoonsa sitten.

T. lääkäri

(P.s. edellä sitten sarkasmia, jos ap tai joku muu ei hiffannut. Toki jään tekemään tutkimuksen ja teen sen kunnolla, yliajalle menee melkein joka päivä mutta so what. Ei tässä työssä voi kellokortin kanssa touhuta, ihmisten kanssa kun töitä tehdään.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vähentää sen jonain päivänä työajasta? Mun työssä se ei onnistu. Olen kaupassa töissä ja aika usein tulee asiakas kysymään jotain 5min ennen kaupan sulkeutumista (ja työn päättymistä), pakkohan se on palvella. Palkkaa ei meidän talossa tule, koska omia ylitöitä ei ole (aina pitäisi lupa kysyä esimieheltä). Jos yrität seuraavana päivänä lähteä aiemmin, saat kuulla vaan että oisit palvellu asiakkaan ripeämmin. Oma vika kun jouduit jäämään ylitöihin...

Vierailija
4/10 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kello 20 aikaan mulle kotiin omasta keissistään. Se kun sattuu asumaan Jenkeissä, eikä aikaeron vuoksi pysty soittamaan mulle siihen aikaan kun mun työaika päättyy eli klo 16 mennessä. Siinä sitten joskus menee parikin tuntia, jopa ilta kymmeneen saakka.

Terv. lakimies

P.S. Jep, jep. Tää on vaan ammatinvalintakysymys. Elämä on. Valintoja on tehtävä. Itse olen ammattini valinnut, eikä mua kyllä tollanen potuta. Jos potuttaisi oikeasti, niin vaihtaisin kyllä työpaikkaa.

Vierailija
5/10 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajalle, jos ajatellaan normaalia tilannetta, ilman WC-käyntejä? Onko teillä niin, ettei kovin montaa lasta ole enää pihalla, kun toisen aikuisen työaika päättyy, ttyöajat suunniteltu lapsiluvun mukaan? Jatkan sitten miten itse olen toiminut.

Vierailija
6/10 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemään.

Tervetuloa vaan todellisuuteen.

t. nimim. nytkin parisataa ylityötuntia saldo

Vierailija
7/10 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sun kakarasi örveltää koulussa, mä jään ylitöihin vahtiin sen jälkkää. Vähäks harmittaa.

Vierailija
8/10 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asunnonostaja tai välittäjä ryntää isännöitsijätoimistoomme klo 15.55 "ehdinpäs!" ja tuo kauppakirjat, jotta lunastusaika lähtee heti käyntiin. Minun on laadittava lunastusilmoitus, kopioitava se, tulostettava kuoriin tarrat ja frankkeerattava kuoret sekä maaniteltava ko. taloyhtiön huoltomies/talonmies viemään ilmoitus tauluille saman illan aikana vaikka hänenkin työaikansa on loppunut. Tähän kaikkeen kuluu aikaa vähintään ½h . Miksei niitä asuntokauppoja voi tehdä aiemmin päivällä tai toimittaa kauppakirjoja vasta seuraavana päivänä?

Vierailija
9/10 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vastapainoksi voi sitten muistella niitä hetkiä, kun työaikana ei olekaan painanut ihan niin kympillä kuin pomo odottaa. Osahan täälläkin roikkuvista myöntä avoimesta tekevänsä sitä työajalla.

Vierailija
10/10 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaankin parin työkaverin kanssa naurettu, että ihan kuin nuo taaperot tekisi tuon tahallaan. Vaikkei ne tietty mitään sille voi.

Joskus voidaan lähteä esim. puoli tuntia tai tunnin aikaisemmin, mutta eihän sillä saa kaikkia kuitattua.

Meidän päikkärissä on yhteensä 15 lasta isojen ryhmässä ja 12 pienten puolella. Riippuu vähän päivästä montako lasta on esim. klo 16. Esim. perjantaina on viidellä lapsella aina vapaapäivä ja perjantaisin tuntuu siltä, että lapset haetaan aikaisin. Yleensä silloin on klo 16.00 enää 4-5 lasta ja klo 16.30 jälkeen paikalla on enää yksi lapsi, joka haetaan melkeinpä aina klo 17.00. Muina päivinä pihalla on klo 16.00 n. 7-10 lasta ja nuo voivat olla silloinkin, kun kello on 16.30.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi