Naimisiinmeno on alkanut epäilyttää! Apua!!
Olin onneni kukkuloilla, kun mies vihdoin ja viimein kosi, mutta nyt muutaman kuukauden jälkeen olen kauhusta kankeana, vaikka häihin on vielä yli puoli vuotta aikaa. En pysty suunnittelemaan mitään, kun ahdistun jo ajatuksesta.
Olen 24-vuotias ja alkoi tuntumaan, että mitä jos... Olenhan vielä nuori ja mitä jos elämällä onkin jotain muuta tarjottavaa. Jos jos jos. Miten jaksaa yhden ihmisen kanssa koko elämän läpi? Miehessäni ei ole mitään vikaa ja rakastan häntä, en tiedä miksi tunnen näin. Onko tämä ramppikuumetta vai mitä? Jotenkin pelottaa, että elämä "loppuu" naimisiinmenoon, ehkä tässä on siis mukana ikäkriisiäkin.
Kaiken lisäksi mies haluaa kirkkohäät ja musta tuntuu jo nyt, että karkaan alttarilta... Maistraatti sopisi minulle paremmin. Hääjuhlaa en uskalla ajatellakaan :-/ Miten ihmeessä puhuisin tästä miehelleni :-(
Kommentit (7)
paljastavat sen, että avoliitto ei todellakaan ole sama kuin avioliitto. Avolittossa ei sitouduta toisiin yhtä vakavasti.
Kysy voitaisiinko perua häät ja olla vielä vaan muuten yhdessä? Jos sinä haluat pienet häät, niin olettaisin että hän sinulle sellaiset suo. Joko nyt taikka sitten myöhemmin. Älä mene naimisiin tuollaisessa olotilassa. Yksi tuttavani teki sen ja erosi kahden vuoden päästä. Mies oli ihan rikki revitty sen takia ja todella vihainen kun tyttö ei ollut mieluummin perunut häitä.
mutta jotenkin naimisiinmeno vaan tuntuu pelottavalta. Ehkä siihen vaikuttaa sekin, että äiti on koko elämäni ajan hokenut minulle samaa mantraa eli älä mene ikinä naimisiin. Hän on eronnut jo kaksi kertaa. Itse en missään nimessä haluaisi erota.
Meillä on jo yhteinen 3-vuotias lapsikin, mutta ehkä tämä sitten on jotain "sitoutumiskammoa". Aikaisemmin halusin päästä kovasti naimisiin, nyt en tiedä pelottaako häät vai naimisiinmeno. Pakko ottaa kai härkää sarvista kiinni, tiedän että mieheni pahoittaa mielensä todella pahasti, mutta parempi kai pahoittaa nyt kun myöhemmin? Miten selittää, etten todellakaan tahdo erota, mutta naimisiinmenokin tuntuu nyt juuri pelottavalta ajatukselta..
Kiitos vastauksista!
-Ap
avioliitto ei teitä sen enempää sido yhteen, kuin nyt jo olette. Sen voi purkaa parilla A-4:lla oikeaan paikkaan, jos alkaa ruoho näyttää vihreämmältä aidan takana.
jos häitä ei tulekaan? Aiotko jatkaa yhteiseloa miehesi kanssa? Itselleni tuo olisi kyllä epäluottamuslause ja uskon että niin myös miehellesi.
Miten ihmeessä voit suunnitella häitä jos olet jo naimisissa arabimiehen kanssa.
Niin ja muistaakseni taisit olla myös viimeisilläsi raskaana vai olikohan ne alkuviikot....hohhoijaa lopeta jo tää palstoilla provoilu.
yksi kyllästynyt
kerran keskustelemassa siitä jonkun ulkopuolisen, esim. psykologin kanssa. Kyse on kuitenkin loppuelämääsi koskevasta päätöksestä. Pohdinta kannattaa aloittaa siitä, tunnetko kammoa niitä häitä kohtaan, vai onko taustalla kuitenkin ajatus siitä, että tunne mieheesi ei kanna riittävän pitkälle. Jos kammo koskee häitä, uskon että pääset miehesi kanssa asiasta johonkin kompromissiin. Jos taas epäilet suhteenne kestävyyttä, ei naimisiin kannata mennä vain siksi että niin on tullut suunniteltua.
nimim. ennen häitä epäillyt ja sinnittelyn jälkeen eronnut, nyttemmin oikeasti onnellinen....