Mikä iso lintu yöpyy pihassa olevassa tuijassa?
Olen bongannut roskia myöhään viedessäni ison, tumman linnun lehahtavan lentoon roskiksen vieressä kasvavasta isosta tuija-puusta. Joskus niitä on kaksikin. Mitä lintuja voivat olla? Päivisin niitä ei näy. Ja ihan taajaman alueella.
Kommentit (93)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 19:38"]
lainaat anopin haulikkoa ja lataat täyden satsin siihen tuijaan,sittenpä nähdään mikä siellä rapisee.
[/quote]
Ja naapurin munahaukkahan se siellä.
Veikkaan Fasaania. Ne yöpuvät mielellään kuusen oksilla ja Tuija voi hyvin käydä kuusen korvikkeeksi. Lisäksi ne asustelevat taajamien liepeillä.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 00:43"]Tuskin on ainakaan korppi. Se on erämaiden (ja kaatopaikkojen) lintu. Varis ja mustarastas ovat hyvin mahdollisia. Naakat ovat yleensä tähän aikaan suurissa parvissa, joten en niitäkään uskoisi noiden olevan. Närhet ovat arkoja ja huutavat aina lähtiessään; jos ei kuulu mitään, niin eivät ole närhiä.
[/quote]
Kyllä meillä täällä korppeja on ihan lähimetsässä ja pihapuissa käyvät. Säikähdin kyllä ku ekaa kertaa näin. Yleistähän se ei ole.
Se on minun huonoille teille sortunut siskon tyttöni. Tuo yön saastainen harakka, jota myös ilolinnuksi kutsutaan.
Se on riikinkukko. ANNA SE MULLEEE.
Hei linnun laji selvisi. Se on harakka! Näin sen äsken kun tarkasti puskaa tuijotin ja näin mikä sieltä lehahti. Aika tylsä ratkaisu :(
Aarnikotkat ovat yleistyneet. Tiesin kuvauksesta heti.
Kahdessa paikassa olen nähnyt tuijassa harakan pesän. Toinen omassa tuija-aidassa, toinen naapurin yksittäisessä tuijassa. Kun pesintä oli ohi ja poikaset lähteneet, päätin ottaa pesän pois aidasta. Sitä tavaraa, risuja ja paksuhkoja, puolimetrisiä keppejä oli niin paljon, että iso jätesäkki tuli täyteen! Miten ihmeessä lintu on saanut kepit vietyä tuija-aidan sisään?
uuttukyyhyt on saapuneet, meilläkin on nyt 3 ainakin, saa nähdä tekeekö taas pesiä, muutamana kesänä on ollut piha kuusessa. Ikkunan takana olevassa tuijassa ajoittain lepäilee juoma/uima-altaan lähellä
lainaat anopin haulikkoa ja lataat täyden satsin siihen tuijaan,sittenpä nähdään mikä siellä rapisee.