Miksi monet inhoavat kalaa?
Kalan inhoaminen ja ällöttely tuntuu olevan todella yleistä. ehkä ihmiset eivät osaa laittaa sitä? Itse voisin elää kalalla, esim. hauki, muikut tai silakat pesevät arkisen sikanaudan ihan 100-0. Harmi kun kala on usein kallista, kassilohta tietysti saa usein alennuksesta mutta ei sitäkään voi jatkuvasti syödä.
Kommentit (64)
Kala maistuu pahalle ja on aivan älyttömän kallista. Meidän Prismasta ei saa juuri mitään kalaa alle 10kg/kg. Lisäksi se ulkonäkö.
Voin syödä kalaa, ellei se maistu kalalle.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:31"]
Kala maistuu pahalle ja on aivan älyttömän kallista. Meidän Prismasta ei saa juuri mitään kalaa alle 10kg/kg. Lisäksi se ulkonäkö.
[/quote]
:D Prisman asiakas.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:31"]
[/quote]
Lähes aina on ainakin silakkaa, muikkuja tai sitä parjattua kassilohta alle 10e/kilo.
Olen joutunut lapsena syömään kalaa viikottain, koska vanhempani pitivät siitä. Lisäksi kesäisin söimme saaristossa savukalaa. Taisin olla 10 kun kieltäydyin kalan syömisestä. Olen aina vihannut sitä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:22"]
Olen joutunut lapsena syömään kalaa viikottain, koska vanhempani pitivät siitä. Lisäksi kesäisin söimme saaristossa savukalaa. Taisin olla 10 kun kieltäydyin kalan syömisestä. Olen aina vihannut sitä.
[/quote]
Miten joku voi olla pitämättä savukalasta?
Mun piti tähän vastata, miksi en tykkää kalasta enkä sitä oikeastaan syö, kunnes tajusin että syönhän mä sitä. Lohi menee kaikissa muodoissaan, siika graavattuna, sillit on ihania, janssoninkiusaus herkkua. Muita kaloja en oikeastaaan syö, syynä
a)en osaa laittaa kalaa ruuaksi, seiti kuivahtaa, fileoida en osaa
b)yksikin ruoto joka eksyy mun suuhun, saa aikaan ruokahalun menetyksen
c) jos syön kalaa yhtään enempää kerralla kuin n. 100-150g, tulee paha olo.
Uunilohta meillä on tosi harvoin, lähinnä sitten medaljongeina paistan. Muuten kala tulee syötyä graavattuna tai savustettuna. Siis lohi.
Kalaa, kasviksia, ruisleipää ja juustoa kun vetää, niin yli viisisataavuotiaaksi elää. Sama mulle miltä ruoka maistuu, kunhan pystyy vielä panemaan ja pieremään vuonna 2578
Iron chefissä valmistivat kerran eläviä kaloja niin että tekivät viiltoja kylkeen, maustetta kylkiviiltoihin ja päästä roikottivat upporasvassa kalan vielä eläessä! Lautasella kala haukkoi vielä happea ja takapää oli viillelty ja paistettu. Sairasta!
Voissa paistetut ahvenfileet, madekeitto, savusiika/lohi.. Nam!! Hajuthan saa tuuletettua pois joita se haittaa. . :P
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:41"]Voissa paistetut ahvenfileet, madekeitto, savusiika/lohi.. Nam!! Hajuthan saa tuuletettua pois joita se haittaa. . :P
[/quote]
Ja lohikeitto..parasta keittoruokaa
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:38"]
Iron chefissä valmistivat kerran eläviä kaloja niin että tekivät viiltoja kylkeen, maustetta kylkiviiltoihin ja päästä roikottivat upporasvassa kalan vielä eläessä! Lautasella kala haukkoi vielä happea ja takapää oli viillelty ja paistettu. Sairasta!
[/quote]
Mitä vitun väliä? Se on vain kala.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:42"]
[/quote]
[/quote]
Idiootti.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:42"]
[/quote]
[/quote]
Kala, joka tuntee kipua.
[/quote]Voi googlettaa "Yin Yang fish" ja "Ikizukuri".
Söisin mieluummin niitä friteerattuja sirkkojakin kuin kalaa. Kala haisee pahalta ja maistuu pahalta. Miksi ihmeessä minun pitäisi syödä jotakin mikä haisee ja maistuu pahalta?
Olen ehkä itsekäs ihminen, mutta haluan syödä vain sellaista, mikä maistuu ja tuoksuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka eivät syö kalaa ovat wt, yököttelijät ja nirsot ennakkoluuloiset jne. Allergikot ovat erikseen.
Pitäisikö samaa sitten sanoa myös niistä, jotka eivät syö mitään lihaa?
Voisin syödä tuoretta kalaa vaikka joka päivä jos se ei olisi niin kallista. Olen nyt tyytynyt enimmäkseen pakastealtaan kalatuotteisiin ja joskus johonkin purkkikalaankin ja kyllä niistäkin ihan syömäkelpoista ruokaa saa aikaiseksi. Kalaan on pakko laittaa jonkin verran suolaa ja se on haittapuoli tällaiselle jonka piitää vältellä liiallista suolan saantia helposti kohoavan verenpaineen takia. Yritän päästä vähällä suolaamisella kalaruokia tehdessäni käyttämällä mm. niihin paljon sitruunaa, yrttejä ja muita mausteita. Mieltymys kalaan on perua lapsuudesta, vanhemnat olivat kalaruokien ystäviä ja meillä tehtiin usein kalasta erilaisia herkullisia ruokia. Toivottavasti kalataloutta aletaan nyt enemmän tukea jotta kalan hintaa saadaan alaspäin jotta ihmiset pystyvät ostamaan enemmän terveellistä kalaa ja kalatuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Kala on ihminen kuten mekin. Monella on lemmikkinä kala.
Vaan immeinen on nisäkäs, kala on kala.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:30"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:43"]
Siinä konkretisoituu se, että ruoan eteen ihmisenkin pitää tappaa (juu, myös kasvissyöjien, vaikka salaatin tuho ei lautasella näykään). Sitä ei luonnosta vieraantunut nykyihminen kestä.
[/quote]Aika luonnosta vieraantunut pitää olla jos vertaa salaatin "tappamista" eläimiin.
[/quote]
Kyllä mä aika monta etanaa tapan salaattini vuoksi. Ei harmita yhtään.