Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä ruokia näistä teidän perheessä voisi tehdä (perustele jos haluat)

Vierailija
11.02.2009 |

tomaattikeitto

kanaa kookosmaidossa

sipulikeitto

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin mies ei syö kookosta ja mä itse en syö rapuja (enkä katkarapuja), mutta tokihan niitä silti TEHDÄ voisi.

Vierailija
2/39 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia paitsi fasaania ja kuumia hedelmiä on tehty. Metsoa ja uunijuureksia tosin kyllä.

Mies ja lapset ovat aikalailla kaikkiruokaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kuitenkin tehdä monipuolisesti kaikkea, ja mieskin saa luvan ainakin maistaa ja näin näyttää mallia lapselle. Kyllähän lapsi oppii monipuolisesti syömään jos ei opi sitä nirsoilun mallia.

että en edes maistaisi esim. fasaania tai rapua. Joku raja sentään, vaikka monipuolisesti muuten syönkin... Ja aikuisena ihmisenä en kyllä kuuntelisi kenenkään "saa luvan ainakin maistaa" vinkumista!

Vierailija
4/39 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tomaattikeitto

kaalikeitto

kanaa kookosmaidossa

kasviswok

sipulikeitto

rapuwokkia

Eli ei "fasaania ja kuumia hedelmiä" - kaikkia muita kyllä. Makeat makeana ja suolaiset suolaisena. En laita pizzaankaan ananasta.

Vierailija
5/39 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista fasaani ja sipulikeitto erityisesti äidin ja isän herkkuja. 6v söisi mieluiten rapu- tai kasviswokin, hot-maustettuna!

Fasaani valitettavan harvinainen herkku mutta muita tehdään säännöllisesti.

Vierailija
6/39 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no olen ite allerginen sipulille joten sipulikeitto jäis tekemättä... muita ollaan käytännös tehtykin paitsi fasaania, mut en näkis syytä miksi ei vois tehdä...

Vierailija
7/39 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuumat hedelmät jäisivät valmistamatta tältä emännältä. Jos joku muu tarjoaisi niitä, niin meidän lapset voisivat tykätäkin, ennakkoluulottomia kun ovat.

Vierailija
8/39 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten osaisi varmaan valmistaa tuota fasaania ja kuumia hedelmiä. Mikrossako ne kuumennetaan?

Vierailija
9/39 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään niin laidasta laitaan ruokia, etteivät kovin kummallisilta vaikuta. Tosin fasaania en ole kyllä nähnyt myynnissä.

Ja vaikka siis kokataan paljon erilaisia ruokia, ihan perusperinneruuista itämaisiin ruokiin ja kaikkea siltä väliltä ja lapsille aina tarjolla samaa kuin aikuisille, niin silti meidän 5-v on järjettömän nirso ja lempiruoka maksalaatikko...

Vierailija
10/39 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut on joko yhtä tyhjän kanssa (ei kai nyt kukaan voi väittää että jollain tomaatti- tai sipulikeitolla nälkä lähtisi aikuiselta mieheltä?

Meillä on tuollainen 195-senttinen 90-kiloinen ja kyllä sen sipulikeitolla kylläiseksi saa (piti itse väitettäsi ihan naurettavana).

Vierailija
11/39 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tomaattikeitto ja sipulikeitto -aikuiset söisivät, lapset ei

kaalikeitto, kanaa kookosmaidossa ja kasviswok -kaikki söisivät

fasaani ja kuumat hedelmät sekä rapuwok -muu perhe söisi, minä en syö rapuja enkä fasaania

Vierailija
12/39 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tomaattikeitto menisi, kaikki syö

kaalikeitto menisi, mutta kääryleet ja kaalipata meillä suositumpi

kanaa kookosmaidossa, kaikki söisi

kasviswok, nam

sipulikeitto, kelpaisi tämäkin kaikille

fasaania ja kuumia hedelmiä, fasaania tulee tehtyä, kuumat hedelmät voisi olla kiva lisuke, kiitti vinkistä

rapuwokkia, nam

Vierailija
13/39 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tomaattikeitto: useinkin, tää on meidän liki ainoa valmisruoka. Meillä on hätärinä yleensä säilyketomaattikeittoa.

kaalikeitto: harvoin tulee tehtyä, varsinkin sen jälkeen kun mies kokeili hulluuksissaan kaalikeittodieettiä.

kanaa kookosmaidossa: ihan vakikamaa. Tosi mä en tiedä mistä jengi ostaa kanaa, mä en löydä kuin broileria.

kasviswok: voitaisiin ihan hyvin tehdä. Edellisessä muutossa hävisi wokkipannu, joten sen jälkeen ei olla tehty.

sipulikeitto: talvilemppari. Juuston pitää olla gruyerea minun makuun.

fasaania ja kuumia hedelmiä: fasaania en ole itse tehnyt, mutta ravintolassa kyllä syönyt.

rapuwokkia: wokkipannuongelma tässäkin, mutta periaaatteessa ihan ok.

Meillä kaikki syö kaikkea, ei aleta tekemään eri ruokia.

Vierailija
14/39 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on noista tekemättä sipulikeitto ja fasaani. Muut on testattu, ja varsinkin tomaattikeittoa syödään usein, nam.

Vierailija
15/39 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mistä lähtien muuten spagetti on ollut "perinteinen suomalainen ruoka"?

muuta kuin perinteisiä suomalaisia ruokia, eivät söisi kuitenkaan. Meillä syödään perunaa, spagettia ja lihaa.

Vierailija
16/39 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja lapsi inhoamme kypsennettyä kaalia (raakana kyllä maistuu), mies on allerginen kalalle ja äyriäisille. Listan muista ruoista vain fasaani on kokeilematta kotona (hintansa takia), ja ne muut onkin sitten ihan vakiruokia.

Vierailija
17/39 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia noista voisi tehdä.

Vierailija
18/39 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tomaattikeitto

kaalikeitto

kanaa kookosmaidossa

kasviswok

sipulikeitto

fasaania ja kuumia hedelmiä

rapuwokkia

Vierailija
19/39 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviswok

Fasaania ja kuumia hedelmiä

Vierailija
20/39 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset tuskin söisivät yhtään noista, kasviswokkia ehkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi