Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäitinä haatavissa olosuhteissa!

Vierailija
11.02.2009 |

Eli keskustelua tästä aiheesta...

Meillä on kolme lasta, joita hoidan kotona. Miehellä menee töissä 10 tuntia/vrk työmatkoineen. Sukulaisemme asuvat kaukana, joten heistä on harvoin apua.

Kaksi lapsista on nyt sairaina, mutta terveellä riittäisi virtaa lähteä ulos juoksentelemaan. Ystäväperheeltä = myös kotiäidiltä on hienovaraisesti tiedusteltu apua terveen lapsen ulkoilutuksen suhteen tai sen suhteen, että lapsi pääsisi kerhoon, mutta rivien välistä tuli viestiä, että ei tänään. Pyrin tekemään itse aina enemmän palveluksia toisille kuin pyydän, mutta aina puntit eivät mene tasan kaikkien kanssa.

Mies tulee töistä klo 17.30-18 ja silloin lähden kauppaan terveen lapsen kanssa. Mennään kävellen. Isovanhemmat ovat ihmetelleet tänäänkin puhelimessa, kun tokaisin, että ei ole helppoa järjestää lasta ulos nauttimaan aurinkoisesta säästä! Kohta on jo pimeää tänäänkin.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai menee töihin, jos ei jaksa kotiädiin perusarkea.

Vierailija
2/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään haluaisi lastasi ulkoilemaan jos muu porukka kipeee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus minä en viitsi lähteä ulos ja joskus en jaksa. Tänään olisin halunnut, mutta en voinut.

ap

Vierailija
4/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tai lapsi tai molemmat.

ap

Vierailija
5/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 3 alle 3,5v lasta, mies tulee yleensä 20-23 maissa, joskus ei ollenkaan, koska matkustelee. Meillä ei tod ole sukulaisia lähimain. muutaman kerran vuodessa saa apua hoitoon.

Meilla ollut kovasti sairastelua eräs kierre kesti joka ikinen päivä 7kk, koliikkia...en ole nukkunut moneen vuoteen kunnolla.

kolme lasta täälläkin ja ulos ei mennä päiväkausiin jos ei vain pysty eikä siitä oteta paineita

Vierailija
6/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat sairaana ja mies matkalla (tulee huomenna illalla). Ei siis ole toivoakaan ulos pääsemisestä, ei edes iltakävelylle tuulettumaan. Olemme vastikään muuttaneet tälle uudelle paikkakunnalle, jossa meillä ei ole kunnollista tukiverkostoa.

Mutta minusta tämä ei ole mitenkään poikkeava tilanne. Tätähän lapsiperheen arki juuri on, ja luultavasti vastaavia tilanteita tulee eteen vielä jatkossakin useita. Kun tästä taudista päästään, niin eiköhän seuraava jo kolkuttele oven takana.

Erona tässä tietysti sinun tilanteeseesi on se, että olen työssäkäyvä. Nyt sitten on odotettavissa 4-6 tunnin työrupeama siinä vaiheessa, kun lapset menevät nukkumaan...

Vierailija
7/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa kannella sairasta vauvaa kotona ja keskimmäistä hoivata muuten. Ihana mies. Mukavaa, kun minullakin on sosiaalista elämää.

ap

Vierailija
8/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on minun iltani päästä ulos. Eilen en päässyt.

ap

Vierailija
9/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet tilanteesta paljon vaikeamman kuin se oikeasti on. Tuo kuulostaa ihan normaalilta kotiäidin päivältä.

Nimim. leski, jolla on vauva ja kaksi taaperoa, eikä sukulaiset/naapurit ole ikinä auttaneet (en tosin ole pyytänytkään)

Vierailija
10/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maksat siitä että tämä nuori tulee teidän pihalle vahtimaan lapsia. Tai nyt teidän tapauksessa saisi viedä sitä tervettä vaikka kävelylle, vaunuilemaan tai vaikka pulkkamäkeen.

Ilmoitus kaupan ikkunaan, kyselykierros muilta äideiltä, sukulisilta ja tuttavilta.

Vierailija
11/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
12/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
13/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä mummoja ja muita avuliaita tyyppejä kaikilla ole lähipiirissä. Meillä kolme lasta myös, mies matkatöissä ja muun ajan rakentaa meille taloa. Ihan yksin hoidan lapset 24/7 enkä näe siinä mitään ongelmaa, itsepä olen heidät tehnyt ja toivottuja ovat kaikki olleet, viimeinen nyt tuli hieman yllätyksenä, luultiin et olis ehditty saada talo valmiiks, mut eipä haittaa, onnellisia ollaan heistä.

Ulkoileminen, mitä se on? Ei olla kahteen viikkoon käyty ulkona kuin viemässä eskarilaista sinne eskariin. Ensin oltiin puolitoista viikkoa sisällä kun eskarilainen itse sairasti, nyt pienemmät vuorostaan flunssassa. Talvi on tätä lapsiperheissä, en ymmärrä miksi pitäisi ulkoilla joka päivä, sieltä niitä tautejakin saa vaan lisää. Lapset ovat rauhallisia, nauttivat ulkoilusta kun siellä ei tarvitse joka päivä väkisin käydä. Jää aikaa leikkeihin enemmän, lukemiseen ja muuhun puuhailuun. Telkkuakin kyl katsotaan. Kesällä ei sit ehditäkään telkkaria avatakaan pitkiin aikoihin. Suomessa kannattaa vähän katsoa ikkunasta ulos ja varsinkin sitä lämpömittaria ennen kuin päättää päivän ohjelmasta. Niin ja lapsia kun tekee niin kannattaa miettiä kuka ne sit hoitaa. Meillä isovanhemmat kyl asuu samalla paikkakunnalla kun juuri sen takia tänne muutettiin, mut ovat jo iäkkäitä ja sairaita joten apu on kyl enemmänkin sinne suuntaan, toki joskus myös vahtivat lapsia hetken, jos pitää vaik yhtä käyttää lääkärissä.

Vierailija
14/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme yhtä mieltä lasten kotihoidosta.Sitten kun lapset ovat isompia, niin elämämme varmasti muuttuu. Osaan varmasti arvostaa vapautta mennä, jota vielä joskus on varmasti enemmän.

ap

Vierailija
15/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä ihmeen haastetta sillä miehelläsi on?? Käy töissä niin kuin sadat tuhannet muutkin miehet?

Vierailija
16/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittakaa erillinen ketju siitä, kenellä on oikeus kokea arkensa haastavaksi. Voitte pohtia syvällisiä siellä.

Vierailija
17/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun otsikko on "kotiäiti haastavassa tilanteessa", joten tässä pitäisi keskustella siitä aiheesta. Ei ap:n avuttomuudesta. Hän on haastava, ei tilanne...

Vierailija
18/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avuton rääpäle normaaliarjessa.

Vierailija
19/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pahemmassa tilanteessa lapsieni kanssa, mutta tuostakin tilanteesta voisin vain haaveilla.

Ei niin kipeät lapset voi laittaa vaikka autoon, ja ajaa sen terveen johonkin hoitoon hetkeksi. Tai käydä kaupassa pikaisesti. Isoimman 5-vuotiaan voi jo laittaa terveenä itsekseen pihalle meillä onneksi. Ja hei, sulla on sentään se mies, joka tulee edes illalla, ja se voi viedä lapsesi pihalle, tai voit itse mennä, kuten jo sanoitkin.

Vierailija
20/35 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti töitä tekevä mies hoivaa vauvaa ja taaperoa, sillä aikaa kun äiti ulkoilee toisen KOTIÄIDIN kanssa. Vai kävikö se kaupassa sen vanhimman kanssa?

Varo ap, ettet vaan saa "raittiinilmanhalvausta", kun olet kuitenkin jo aika monta päivää käynyt vähän vähemmällä hapella :)!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä