Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäitiys vastaan työ ja päiväkoti

Vierailija
11.02.2009 |

Pakko laittaa omakin lusikka soppaan: Miksi ihmeessä tämä keskustelu on niin mustavalkoista ja kaikki ovat henkeen ja vereen jomman kumman puolesta ja kaikki toisin tekevät ovat tyhmiä/laiskoja/omituisia/eivät välitä lapsistaan... Eiköhän nyt ihan aikuisten oikeesti ole niin, että lapsista välittävät ja heidän parastaan haluavat sekä kotona olevat että työssä käyvät aidit! Miksi ei myönnetä, että ihmisillä on erilaisia haluja, elämäntilanteita, taloudellisia tilanteita ja intressejä? Ei ole yhtä oikeaa ratkaisua vaan kullekin oikea ja hyvä ratkaisu.

Kuinka moni oikeasti ajattelee vain ja ainoastaan lastaan, kun tekee päätöksen töihin menosta/kotona olosta? Eiköhän ole niin, että moni lähtee töihin taloudellisesta pakosta tai siksi, että pelkää tipahtavansa työelämän kärryiltä tai siksi, että kaipaa työtä ja aikuisten seuraa? Ja kuinka moni on kotona myös siksi, että ei saa työtä tai kokee työelämän stressaavaksi ja kotona olon helpommaksi?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes koe olevani varsinaisesti kotiäiti, vaan hoitovapaalla oleva työssä käyvä äiti. Meillä on periaate, että lasta ei laiteta alle kaksi vuotiaana päivähoitoon, joten olen nyt toista kertaa pois töistä hoitamassa lapsiani kotona. Ja kun tuo kuopus täyttää kaksi vuotta, niin työelämä kutsuu jälleen.

Itsekin olen todella ihmetellyt tuota vastakkain asetelmaa, eihän elämä ole noin mustavalkoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla