Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjaksi taulu jossa suojelusenkeli?

Vierailija
11.02.2009 |

Siis sellainen taulu jossa kaksi lasta ylittää jokea ja enkeli on taustalle heitä suojelemassa. Olisiko huono idea antaa tuollainen taulu ystävänpäivälahjaksi?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei perheessäni kukaan ole ateisti vaan kaikki ev.lut. kirkkoon kuuluvia. Vanhempani vielä varsin vakaumuksellisia. Olen käynyt jopa sunnuntaisin rippikoulua, kun vanhemmat kävivät kirkossa. Se ei sinänsä lievittänyt mitenkään sen enkelitaulun pelottavuutta. Sanottakoon nyt, että taulu on toki klassikko, mutta ei mikään taiteen helmi.

Vierailija
2/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette taida sitten ihan joka ilta niitä sanoja oikein kunnolla kuunnella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rippikoulu piti olla pyhis eli pyhäkoulu... Ripari tuli sitten vähän myöhemmin .

Vierailija
4/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikinä en kokenut sitä mitenkään pelottavaksi. Taulussa kiteytyy hyvin Maan korvessa kulkevi lapsosen tie-virsi.

Itse pidän just näistä klassisista suojelusenkelitauluista.

Jos ystäväsi on uskossa ap. hän varmasti pitää siitä.

Vierailija
5/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä ole mitään pelättävää, ne ovat kivoja kavereita.

niin jätä mieluummin ostamatta ja hanki mieluusti joku nykyaikaisempi. Mun mielestä se taulu oli hämäränä kesäyönä aina todella pelottava. Mummolani oli erittäin vanhanaikainen. Siellä ei ollut sisävessaa, vaan vain ulkohuussi. Pelotti lapsena herätä yöllä ja lähteä äidin tai isän kanssa huussiin asioille. Pelkäsin, että se taulun enkeli ilmestyy huussipolulle pelottelemaan. Siinä oli jotain todella traumaattista.

Vierailija
6/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässä kMaan korvessa kulkevi lapsosen tie

Hänt' ihana enkeli kotihin vie

Niin pitkä on matka, ei kotia näy

Vaan ihana enkeli vieressä käy (2x)

On pimeä korpi ja kivinen tie

Ja usein se käytävä liukaskin lie

Oi pianhan lapsonen langeta vois'

Jos käsi ei enkelin kädessä ois' (2x)

Mutta tässä koko laulun sanat:

Maan korvessa kulkevi lapsosen tie

Hänt' ihana enkeli kotihin vie

Oi laps' ethän koskaan ottaakaan vois

Sä kättäsi enkelin kädestä pois (2x)

Niin pitkä on matka, ei kotia näy

Vaan ihana enkeli vierellä käy (2x)

Ihana enkeli (vieressä käy)

Vierailija
7/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se enkeli vie kotiin eikä eteenpäin... se oli pointtini

Vierailija
8/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänellä on vähän valikoivampi maku, osta mieluummin vaikka täällä jo ehdotetun Minna Immosen enkelitaulu. Se on huomattavasti nykyaikaisempi.

Vierailija
9/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi nostalginen ja kuului omaan lapsuuteeni. En pitänyt sitä pelottavana. En ole erityisen uskonnollinen van enemmänkin maallistunut joskus joulukirkossa kåävijä, mutta silti omille lapsille se taulu olisi toivottu lahja.

Vierailija
10/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jätä mieluummin ostamatta ja hanki mieluusti joku nykyaikaisempi. Mun mielestä se taulu oli hämäränä kesäyönä aina todella pelottava. Mummolani oli erittäin vanhanaikainen. Siellä ei ollut sisävessaa, vaan vain ulkohuussi. Pelotti lapsena herätä yöllä ja lähteä äidin tai isän kanssa huussiin asioille. Pelkäsin, että se taulun enkeli ilmestyy huussipolulle pelottelemaan. Siinä oli jotain todella traumaattista.

Vierailija
11/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaihdatko ko. tauluja edelleen?

Vierailija
12/28 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mautonta, keinotekoista, yliammuttua, ylirönsyävää tyyliä - osaankohan kuvailla oikeilla sanoilla? Esim. vaaleanpunaisen pantterin mallinen puhelin voisi olla kitchiä.

Vierailija
13/28 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voisi pitää seinällä!

Vierailija
14/28 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä tai mitä tuo kitch on... Haluaisin kuulla ennenku meen nukkuun... Oisko joku niin kiltti ja kertois mulle? :)

Vierailija
15/28 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun kerroit, nyt voin mennä levollisin mielin nukkumaan... :)

Vierailija
16/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole 100% varma, että se on mieluisa. Uskonnollinen taulu vielä huonompi, jos ei siis ole varmuutta lahjan saajan vakaumuksesta. Luulen, että koska joudut asiaa täältä kysymään, niin kannattaisi jättää antamatta.

Vierailija
17/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolan seinällä oli sellainen. Näyttää kuin se enkeli olis tuuppaamassa niitä lapsia sillalta alas...

Vierailija
18/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilapselle voisi olla hyvä lahja, kummin tehtävähän on rukoilla lapsen puolesta.

Suojelusenkelitauluja saa kristillisistä kirjakaupoista.

Vierailija
19/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uskossa ja käy säännöllisesti seurakunnan tapahtumissa. Ajattelin itse että olisi kiva idea, hänellä olisi suojelusenkeli...

-ap

Vierailija
20/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä voisi olla hiukan nykyaikaisempi versio??

meillä on kaikilla lapsilla enkelitaulut sängyn yläpuolella vaikkei mitään yltiöuskovaisia ollakkaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme