Lahjaksi taulu jossa suojelusenkeli?
Siis sellainen taulu jossa kaksi lasta ylittää jokea ja enkeli on taustalle heitä suojelemassa. Olisiko huono idea antaa tuollainen taulu ystävänpäivälahjaksi?
Kommentit (28)
ette taida sitten ihan joka ilta niitä sanoja oikein kunnolla kuunnella...
rippikoulu piti olla pyhis eli pyhäkoulu... Ripari tuli sitten vähän myöhemmin .
ja ikinä en kokenut sitä mitenkään pelottavaksi. Taulussa kiteytyy hyvin Maan korvessa kulkevi lapsosen tie-virsi.
Itse pidän just näistä klassisista suojelusenkelitauluista.
Jos ystäväsi on uskossa ap. hän varmasti pitää siitä.
Ei niissä ole mitään pelättävää, ne ovat kivoja kavereita.
niin jätä mieluummin ostamatta ja hanki mieluusti joku nykyaikaisempi. Mun mielestä se taulu oli hämäränä kesäyönä aina todella pelottava. Mummolani oli erittäin vanhanaikainen. Siellä ei ollut sisävessaa, vaan vain ulkohuussi. Pelotti lapsena herätä yöllä ja lähteä äidin tai isän kanssa huussiin asioille. Pelkäsin, että se taulun enkeli ilmestyy huussipolulle pelottelemaan. Siinä oli jotain todella traumaattista.
Mutta tässä kMaan korvessa kulkevi lapsosen tie
Hänt' ihana enkeli kotihin vie
Niin pitkä on matka, ei kotia näy
Vaan ihana enkeli vieressä käy (2x)
On pimeä korpi ja kivinen tie
Ja usein se käytävä liukaskin lie
Oi pianhan lapsonen langeta vois'
Jos käsi ei enkelin kädessä ois' (2x)
Mutta tässä koko laulun sanat:
Maan korvessa kulkevi lapsosen tie
Hänt' ihana enkeli kotihin vie
Oi laps' ethän koskaan ottaakaan vois
Sä kättäsi enkelin kädestä pois (2x)
Niin pitkä on matka, ei kotia näy
Vaan ihana enkeli vierellä käy (2x)
Ihana enkeli (vieressä käy)
se enkeli vie kotiin eikä eteenpäin... se oli pointtini
Jos hänellä on vähän valikoivampi maku, osta mieluummin vaikka täällä jo ehdotetun Minna Immosen enkelitaulu. Se on huomattavasti nykyaikaisempi.
on tosi nostalginen ja kuului omaan lapsuuteeni. En pitänyt sitä pelottavana. En ole erityisen uskonnollinen van enemmänkin maallistunut joskus joulukirkossa kåävijä, mutta silti omille lapsille se taulu olisi toivottu lahja.
niin jätä mieluummin ostamatta ja hanki mieluusti joku nykyaikaisempi. Mun mielestä se taulu oli hämäränä kesäyönä aina todella pelottava. Mummolani oli erittäin vanhanaikainen. Siellä ei ollut sisävessaa, vaan vain ulkohuussi. Pelotti lapsena herätä yöllä ja lähteä äidin tai isän kanssa huussiin asioille. Pelkäsin, että se taulun enkeli ilmestyy huussipolulle pelottelemaan. Siinä oli jotain todella traumaattista.
mautonta, keinotekoista, yliammuttua, ylirönsyävää tyyliä - osaankohan kuvailla oikeilla sanoilla? Esim. vaaleanpunaisen pantterin mallinen puhelin voisi olla kitchiä.
että mikä tai mitä tuo kitch on... Haluaisin kuulla ennenku meen nukkuun... Oisko joku niin kiltti ja kertois mulle? :)
Kiitos kun kerroit, nyt voin mennä levollisin mielin nukkumaan... :)
jos ei ole 100% varma, että se on mieluisa. Uskonnollinen taulu vielä huonompi, jos ei siis ole varmuutta lahjan saajan vakaumuksesta. Luulen, että koska joudut asiaa täältä kysymään, niin kannattaisi jättää antamatta.
Mummolan seinällä oli sellainen. Näyttää kuin se enkeli olis tuuppaamassa niitä lapsia sillalta alas...
Kummilapselle voisi olla hyvä lahja, kummin tehtävähän on rukoilla lapsen puolesta.
Suojelusenkelitauluja saa kristillisistä kirjakaupoista.
On uskossa ja käy säännöllisesti seurakunnan tapahtumissa. Ajattelin itse että olisi kiva idea, hänellä olisi suojelusenkeli...
-ap
ehkä voisi olla hiukan nykyaikaisempi versio??
meillä on kaikilla lapsilla enkelitaulut sängyn yläpuolella vaikkei mitään yltiöuskovaisia ollakkaan..
ei perheessäni kukaan ole ateisti vaan kaikki ev.lut. kirkkoon kuuluvia. Vanhempani vielä varsin vakaumuksellisia. Olen käynyt jopa sunnuntaisin rippikoulua, kun vanhemmat kävivät kirkossa. Se ei sinänsä lievittänyt mitenkään sen enkelitaulun pelottavuutta. Sanottakoon nyt, että taulu on toki klassikko, mutta ei mikään taiteen helmi.