Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salma Hayek imetti tuntematonta lasta Afrikassa (kts video)

Vierailija
11.02.2009 |

Mitä mieltä olette siitä, että imettää tuntematonta lasta?

Itse ihmettelen miksi ajatus tuntuu minusta melkein kuvottavalta, vaikka oikeastihan se on todella kaunis asia - auttaa apua tarvitsevaa.

Salman oma lapsi jo vuoden ikäinen, joten tuskin tuo vieraalle mennyt maito oli häneltä mitenkään pois.

youtube video

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin vaan miettimään kuka sitä tästä eteenpäin imettää?

Vierailija
2/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ele, vaikkei lopulta auta lasta pidemmän päälle.

Ja hatunnosto Salmalle, että on imettänyt omaansakin noin pitkään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun suomalainen nainen oli imettänyt Pietarissa orpokodissa jotain vauvaa. Vauvan äiti oli hylännyt sen, eikä ollut koskaan saanut syödä rintaa. Tämä suomalainen äiti oli viemässä avustustavaroita sinne Pietariin ja itsellä kotona jo kanssa isompi imetettävä lapsi.

Kun se nainen siinä lehdessä kuvaili, miten ahnaasti vauva oli käynyt tissiin kiinni vaikkei koskaan ollut sitä saanut, mä purskahdin lukiessa itkuun. Vauva oli syönyt vatsansa täyteen ja nukahtanut sitten. Nainen oli laittanut lapsen omaan sänkyynsä ja itkien lähtenyt itsekin pois.

Mä olen sitä mieltä, että jos olet yhdenkään lapsen äiti, olet samalla kaikkien maailman lasten äiti.

Vierailija
4/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei ole mitään kummallista toisen lapsen imetyksessä. Mutta en menis ehdottamaan sitä tosta noin vaan ;) Vaatii että (imetettävän) lapsen äitikin olisi sinut asian kanssa.

Jonnekkin vastasyntyneitten osastolle voisin mennä tosta noin vaan imettelemään pikkuisia nälkäisiä vauvoja, jotka ei vaikka omalta äidiltään syystä tai toisesta saa rintamaitoa, harjaantus samalla se imuotekin, jos jatkossa saa maidon rintamaitona! Mulla on aina tullut maitoakin niin tuhottoman paljon että mielelläni siitä osan lahjottaisin sitö tarvitseville. Just lopetin 1v3kk mittaisen imetyksen, edelleen maitoa tulis jollekkin pienelle tuhisijalle.. :)

Vierailija
5/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

avustuskohteisiin Salman faneilta ja Salmalle toki myös. Kaikki voittaa. Eniten mua itketti se, että kuinka itse täällä lievästi ylipainoisena porskuttaa, on imettänyt lapsiaan ja nyt sen kun kantaa kaupasta parasta ruokaa lapsilleen, ja toisilla ei ole mitään. Samanlaisia äitejä ja lapsia ne on kuin mekin.

Vierailija
6/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saa jatkossakin ruokaa. Alkoi itkettää.

Vierailija
7/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin auttaa noita pieniä nälkäisiä lapsia. Itku minulle tuli tuosta videosta. Jos oma lapseni olisi nälkiintynyt ja joku vieras voisi tarjota edes yhden kerran terveellistä rintamaitoa, olisin siitä onnellinen. Ei siinä vaiheessa mietitä, onko se mediatemppu tai sopimatonta. Se on lapselle parasta ruokaa.

Vierailija
8/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. imettäjiä jotka imettivät muidenkin lapsia, jos äiti ei syystä tai toisesta itse pystynyt

Vierailija
9/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana teko Salmalta. Arvostan tuota naista ihan uudella tavalla.

Vierailija
10/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä kaunis teko.

Vierailija
11/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarttuakseen verestä ja silloinkin tarttumisriski on erittäin pieni, lähes olematon.

Eli Salman tissin ja lapsen suun pitäisi vuotaa runsaasti verta ja veren sitten sekoittua hyvin, syljen entsyymit hylkivät HIV-virusta, joten sylkeäkään ei saisi suussa oikein olla.

Miettikääpä jos vauvalla onkin HIV ja haava suussa ja imiessään puraisee....

Vierailija
12/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salma Hayek polttaa tupakkaa kuin rantaäijä. Ja te vielä kannustatte häntä imettämään.... Nyt valitettavasti tuokin pieni poika on pilattu!!!

Vierailija
13/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salma Hayek polttaa tupakkaa kuin rantaäijä. Ja te vielä kannustatte häntä imettämään.... Nyt valitettavasti tuokin pieni poika on pilattu!!!

Vierailija
14/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin suurempi riski tuossa tilanteessa on tuolla vauvalla. Mistä sitä tietää onko Salmalla HIViä vai ei. Äidinmaidossa on kuitenkin hi-virusta jos henkilö on HIV-positiivinen ja sillä, joka saa hi-virusta sisältävää eritettä suuhunsa on suurempi riski saada tartunta kuin toisinpäin. Eli jos se vauva olisi HIV-positiivinen ja häntä imetetään niin niinpäin ei ole suurtakaan riskiä, mutta sen sijaan äidinmaidosta vauvaan se riski on suurempi.

Itse en antaisi toisen naisen imettää lastani, koska ikinä ei voi tietää toisen riskikäyttäytymisestä, onko ollut tuntemattoman kanssa yhdynnässä jne.

Vierailija
15/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla USAssa oli nimittain siita pienoinen kohu ihan muutama viikko sitten. Yrittanee talla tempauksella parantaa imagoaan aitina, joka tupakka suussa/lapsi sylissa sai aikaan.